Aura kleuren en betekenis

Plaats reactie
Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Aura kleuren en betekenis

Bericht door Skye » 02-10-2010 22:11

Voor de mensen die geinteresseerd zijn in Aura's en de de betekenis van de kleuren willen weten. Als je de kleur(en) van jouw aura weet kun je opzoeken wat dit betekent.

Grijs of zwart door je aura betekent zorgen op het gebied waar de originele kleur betrekking op heeft. Bijvoorbeeld. Jouw aurakleur is rood en geel. Maar er zitten bruine vlekken doorheen. Dan kan dit dus betekenen dat jij je zorgen maakt of er wel genoeg hartstocht in je leven is. Ook kan dit zeggen dat jouw wortelchakra uit balans is. Betrekking op het geel zou het zeggen dat je de laatste tijd minder optimistisch bent, en activeert de negatieve aspecten van geel. Nervositeit en irritatie.

Rood:

Met betrekking tot de wortelchakra betekent de kleur rood in uw aura beheersing van het lichaam, stoffelijke processen die de mens in leven houden, "Ik gericht" zijn en instinct. Rood in het algemeen staat voor genegenheid, energie, moed, warmte, lichamelijke kracht, temperament, hartstocht, materialisme, onoverwinnelijkheid, wilskracht, aardgebonden, onveiligheid, bezitsdrang en dierlijkheid.

Oranje:

Met betrekking tot de geslachtschakra betekent de kleur oranje in uw aura opwekking en gebruik van levensenergie en belangstelling vanuit eigen belang. Oranje in het algemeen staat voor vitaliteit, dynamiek, opbouw, vrolijkheid, toewijding, meegevoel, trouw, genezing, gezondheid, hartelijkheid, drang tot ontwikkeling, verstand, koppigheid, vertraagde actie.

Geel:

Met betrekking tot de zonnevlechtchakra betekent de kleur geel in uw aura een aanvaardbaar leven, belangstelling gericht op de omgeving, ontvankelijk zijn voor indrukken en actie van de Geest. Geel in het algemeen staat voor de denkende mens, intellect, optimisme, fris, begrip, bedachtzaamheid, kennis, wijsheid, intuitie, geestelijke ontwikkeling, hoger inzicht, nerveusiteit en irritatie.

Groen:

Met betrekking tot de hartchakra betekent de kleur groen in uw aura beheersing van de Geest, de zorgdragende mens, sociaal gevoel en bewustwording boven het materiele. Groen in het algemeen staat voor bescherming, hogere gedachten, evenwicht, natuur, creativiteit, tolerantie, beleefdheid, zelfstandigheid, toewijding, harmonieuze vrede, controle, zelfbeheersing, onverschilligheid, terug naar verleden en conventioneel zijn.

Blauw:

Met betrekking tot de keelchakra betekent de kleur blauw in uw aura concentratie, betrekkelijkheid zien van uzelf, materieel hoogste trap. Relativeren en vormgevend denken. Blauw in het algemeen staat voor liefde uitstralen, verlangen naar liefde, geloof, streven, reinheid, rust, trouw, normen, traditie, familie, betrouwbaarheid, ernst, verantwoordelijkheid, plicht, zelfbeheersing, oneindigheid, vriendelijkheid en genezing.

Paars:

Met betrekking tot het voorhoofdchakra betekent de kleur paars in uw aura meditatie, het onthechten van het aardse, abstract denken en waarnemen. Paars in het algemeen staat voor activering van gerijpte kennis, vergeestelijking, religie, devotie, wijsheid, spiritueel hogere idealen, bescheidenheid, fijngevoeligheid, ernst, diepzinnigheid, macht en sterkte.

Wit:

Met betrekking tot de kroonchakra betekent de kleur wit extase, hoger denken, goddelijke kracht, hogere zelf en wijsheid. Wit in het algemeen staat voor puurheid, reinheid, maagdelijkheid, waarheid, steunt het licht, ontspanning en onschuld.

Andere kleuren:

Roze:

Roze in het algemeen staat voor kinderen, bescheidenheid, ethiek, offervaardigheid, sociaal voelend en toegewijde geestelijke liefde.

Goudgeel:

Goudgeel in het algemeen staat voor idealistisch denken en een hoge trap van wijsheid.

Donkergeel:

Donkergeel in het algemeen staat voor een lager instinct, lafheid, argwaan, haat en wantrouwen.

Donkergroen:

Donkergroen in het algemeen staat voor afgunst en jaloezie.

Olijfgroen:

Olijfgroen in het algemeen staat voor achterbaksheid en verraad.

Jadegroen:

Jadegroen in het algemeen staat voor grote geestelijke ontwikkeling en geestelijke groei.

Indigo:

Indigo in het algemeen staat voor kennis, sociaal gevoel, optimisme, wijsheid, mediumschap en integratie.

Zilver:

Zilver in het algemeen staat voor levendigheid en veelzijdigheid.

Grijs:

Grijs in het algemeen staat voor vaagheid, afzijdigheid, besluiteloosheid, ziekte, neerslachtigheid, gebrek aan ambitie, onzekerheid, twijfels, angst, onrust, zoekend, bekrompen, zelfzucht, domheid en onwil.

Bruin:

Bruin in het algemeen staat voor nuchterheid, conventioneel zijn, uithoudingsvermogen, aardsgebonden, eerzucht, nederigheid, taaie zelfhandhaving en lage vorm(en) van begeerte.

Zwart:

Zwart in het algemeen staat voor de dood, vernietiging en is seksueel negatief.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Indy
Site Admin
Berichten: 99
Lid geworden op: 29-08-2010 21:33

Bericht door Indy » 03-10-2010 08:26

Hey Skye,

En als je nu je kleur/kleuren van je aura niet weet hoe kun je daarachter komen :oops:

Groetjes Indy

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 03-10-2010 14:52

Indy,

Als je zelf je aura niet kunt zien dan kun je het aan iemand anders vragen. Ik kan mijn eigen aura niet zien bijvoorbeeld, maar die van een ander wel als ik me lang concentreer op een foto.

Als je wilt kan ik naar die van jou kijken. Je kan dan je foto bij fotolezen zetten.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 06-10-2010 20:37

Leuk om te lezen en te weten!
Bij mij had je paars gezien en dat herken ik wel.

Wat ik me afvraag is of voorkeur van kleuren ook iets zegt of juist totaal niet?
Zo is paars een van mijn lievelingskleuren.

En ik zie dat roze vaak voor kinderen staat, en roze is heel vaak de lievelingskleur van meisjes.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 06-10-2010 21:07

De voorkeur van kleuren heeft geen invloed op je aura.
Je stemming, je manier van handelen en zijn wel. Dit omdat je chakra's en aura nauw verbonden zijn met elkaar en die weer met je lichaam.

Mijn vriend zijn lievelingskleur is blauw maar zijn aura bevat veel groen omdat hij veel terugblikt op het verleden bijvoorbeeld. Blauw kan wel in zijn aura voorkomen omdat bepaalde kenmerken erop slaan en hij ermee bezig is.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 06-10-2010 21:22

Dankje Skye,
Ja voorkeuren voor bepaalde kleuren zijn dan stemmingen idd zoals jij noemt.
En dat kunnen ze dan met kleurentherapie weer beiinvloeden toch?

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 06-10-2010 21:27

Een voorkeur hebben voor een kleur en je stemming is anders.
Mijn voorkeur van kleur ging vroeger uit naar paars of zwart. Maar mijn aura kleurde heel anders. Nu gaat mijn voorkeur uit naar roze, maar hoeft niet per definitie roze te zijn.

Ik weet niet of je met kleurentherapie je aura kunt beïnvloeden.
Je aura genees je namelijk door je denken/handelen en zijn te veranderen op een positieve manier. Of door de negatieve energie weg te laten halen en positieve energie in te stoppen. Aura weer gladstrijken etc.

Wel helpt het als je de betekenis van de kleuren weet, en welke kleuren er in jou aura zitten. Het verteld veel over je angsten en je wensen en over je eigen kunnen en gebreken. Je zou voor de grap eens je aura moeten laten tekenen door iemand, en de volgende maand weer. Komt vast iets anders uit, vooral als je jezelf ontwikkelt. Als ik gelukkiger word of minder bang, verandert mijn aura weer. Je aura is iets moois en het beschermd ons, dus we moeten vooral zorgen dat deze optimaal blijft.
Maar dit alles staat in verband met onze chakra's en ons lichaam.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 06-10-2010 21:32

Oke dat begrijp ik, Ik vind geel geen mooie kleur, zou nooit iets geels aantrekken of kopen voor in huis, maar het zal vast in mijn aura zitten..

Ik doe soms wel eens een oefening dat er licht in allerlei kleuren door me heenstroomt, vaak roze en paars met zilver, waarom ik dan juist aan die kleuren denk is me een raadsel. Als ik dat gedaan heb voel ik me wel vaak weer fit en goed. En goed voelen zegt wel iets over je aurakracht en kleur of ook niet?

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 06-10-2010 21:37

Dat betekent dat je affiniteit hebt met die kleuren.

Kleuren doen heel veel met de mens. Ze vrolijken ons op, doen ons denken aan vroeger. Roze is een heel vrolijke, kinderlijke en luchtige kleur.
Wordt vaak in verband gebracht met de frisse lente en de warme zomer.
Lente en zomer geven ons een geborgen, vrij en fris gevoel. Roze staat ook voor kinderen, bescheiden zijn, sociaal voelend etc.

Zilver staat voor levendig en veelzijdig zijn. Zilver is ook de kleur van rijkdom. Van zilver wordt natuurlijk veel sieraden gemaakt. Horloges, ringen, kettingen etc. In zilver zit vaak emotionele waarde. Net zoals wij ook waarde hechten aan het leven en om veel te kunnen of iets goed te kunnen.

Paars is net als rood een warme kleur. Mits je het op de juiste donkerheid hebt natuurlijk. Dit zijn kleuren die je een goed gevoel geven vooral in de herfst en de winter. We zijn meer geneigd naar paars en rood in de winter omdat we toch nog iets willen hebben wat sleur doorbreekt.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 06-10-2010 21:42

Maar vraag ik me af, wanneer kleurt een aura zwak?
Ik zat laatst bij eem Medium en die vertelde dat er veel overledenen op mijn licht afkwamen omdat het een zuiver en sterk licht is. Dat verbaasde me een beetje, want omdat ik wat alles mankeer en soms doodmoe ben had ik min of meer gedacht dat mijn licht niet zo scherp zou zijn. Maar dit is dan dus niet zo? Of is dat licht dat hij noemde dan weer iets buiten de aurakleuren om?

Plaats reactie