Engelenmens

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Engelenmens

Bericht door Mirre » 30-10-2010 21:52

Ik heb zelf al veel gelezen over Nieuwetijdsmensen, Indigos, Kristallen en sterrenkinderen en dergelijke. Maar nog weinig over de Engelenmens. Jullie?

Kwam dit stukje tegen. Las ook ergens dat deze Engelenmensen soms zelf niet weten dat ze het zijn, en soms daadwerkelijk het gevoel hebben vleugels te dragen of missen.
Denken jullie trouwens dat de Engelen hierboven echt vleugels hebben of is dat iets wat wij ervan gemaakt hebben?


De Engelmensen zijn geïncarneerd om de overgang naar 2012 enorm te helpen. Dit doen zij door op subtiele wijze, de mensen uit hun omgeving, naar de juiste kant te helpen. Zij zijn op de hoogte van het hogere plan en handelen hier ook naar. Dit komt door hun directe link met de bron, die ze volgens het grotere plan leidt.

Ook hebben zij het doel, de mensen te onderwijzen en te voorzien van kennis en kunde. Zij begeleiden diverse mensen in het ontwikkelen van hun spirituele gaven.

Een belangrijke eigenschap is het koppelen van verschillende zielen aan elkaar en deze daarmee in verbinding met de bron te brengen. Omdat niet iedere ziel hiervoor openstaat, probeert de Engelmens ook zo veel mogelijk hindernissen bij de persoon uit de weg te nemen. Hoewel het koppelen van zielen tegenstrijdig lijkt bij een wezen zonder ziel, is het juist deze eigenschap die haar in staat stelt om de ziel van een ander te kneden, te grijpen en te bewegen. Een gat is altijd op te vullen. De ziel zoekt de weg van de minste weerstand en voelt zich al snel thuis bij een Engelmens. Het is een plek waar deze beschermd kan groeien en ontwikkelen. Het geeft een voedingsbodem voor de ziel om klaar gemaakt te worden om te koppelen.

De Engelmensen zijn er enkel om te dienen. Ze zijn er niet meer voor de eigen evolutie omdat het alle levenslessen al geleerd heeft. Het belangrijkste doel is de evolutie te waarborgen en desgewenst bij te sturen. Daarbij zijn weinig middelen verboden, waardoor Engelmensen vaak als heel krachtig worden ervaren.

De Engelmensen willen ook mensen helpen die doelloos zijn geworden. Zij zullen deze persoon het goede tonen zodat de persoon zich gaat beseffen dat het ook op een andere manier dam negatief, opgelost kan worden. Hiermee zet de Engelmens verschillende personen weer op het juiste pad.

_________________


Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 30-10-2010 22:12

Ik heb nog niks gelezen over engelenmensen. Wel hebben mensen gezegd dat ze engelenenergie bij me voelen maar het kan ook zo zijn dat de engelen die bij me zijn gewoon veel energie afgeven.

Engelen hebben niet echt vleugels, dat hebben wij ervan gemaakt. Wat ons verstand te boven gaat daar vullen we soms dingen in. Vroeger hebben mensen gezegd dat engelen, demonen en andere wezens vleugels hebben omdat ze het niet kunnen indenken hoe ze anders reizen. Engelen hebben lichte witte vleugels en demonen rode, net als satan. Het is wel mooi om engelen met vleugels te tekenen natuurlijk. Maar ik zie die vleugels meer als iets figuurlijks. Net als een kip haar kuiken beschermt met haar vleugels.

Mooi die engelenmensen.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 30-10-2010 22:17

Ik zie het ook zo. Maar omdat er zoveel tekeningen en dingen van zijn zullen wij ze dan boven ook niet zo zien als we ze tegenkomen? Omdat ze als zo dusdanig in onze gedachten zitten?

Ik voind het een zeer apart verhaal van een vrouw die echt een paar vleugels op zich voelde zitten.
Zijn dit nu fabels vraag ik me af, of is het echt zo?

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 30-10-2010 22:26

Ik heb weleens een engel gezien maar dat was niet met vleugels. Misschien heeft niet elke engel vleugels? Ik heb de engelenkaarten van Doreen Virtue en daar zijn alle afgebeeld met behalve Aurora. (Heel mooie kaarten trouwens)

Heb ooit een bericht doorgekregen van een overleden dochter voor haar vader dat ze hem af en toe net als die engel zou knuffelen.
De engel spreekt dan van dat die de vleugels om die persoon slaat.

Ik denk persoonlijk dan dat de ene engel wel vleugels heeft en de ander weer wat "menselijker" is.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 30-10-2010 22:33

Bijzonder hoor Skye, dat je zo al die dingen door mag geven en kunt geven!

Ik weet het niet, ik denk ergens ook wel dat onze gedachten maken wat we zien. Dat we alleen misschien gewoon allen lichtbolletjes zijn, maar door ons nog aards ingestelde karakter zien we dat anders.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 30-10-2010 22:39

Ja Mirre, ook behoorlijk emotioneel.

Tsjah ik weet het zo niet. Mensen die nog nooit een kobold hebben gezien kunnen een kobold zien, maar pas later weten dat het een kobold was en geen kabouter. In zekere zin kunnen wij dingen vormen met onze gedachten maar als er iets verschijnt , verschijnt het zoals het is. Vaak is het gewoon zo dat we overtuigd zijn dat er iets mist aan het plaatje terwijl die al compleet was.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 30-10-2010 22:44

Maar dat heeft er denk ik weer mee te maken, hoe bepaalde aspecten en geesten zich tonen in hun eigen demensie. Iemand in een hogere sfeer zal misschien anders denken en voelen dan iemand vanuit een andere sfeer, en zich anders tonen.

Ze zeggen toch wel eens als je lichtbolletjes in je kamer waarneemt het vaak Engelen zijn.

En ze zullen misschien rekening houden met jouw manier van ervaren en opnemen.
Ik heb mijn Gids bijvoorbeeld nog nooit gezien, maar als ik dood ga, en zij is daar. Zal ze zich vast niet als een lichtbol tonen maar als een mens, waar ik dan misschien toch nog verbaasd van bepaalde dingen zal zijn die ik nog nooit gezien heb.

Jewel
Hoofd Admin
Berichten: 336
Lid geworden op: 29-08-2010 13:26

Bericht door Jewel » 31-10-2010 08:31

Wat gaat er in 2012 dan gebeuren vergaat de aarde dan?

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 31-10-2010 20:56

Ik geloof er zelf niet in dat de aarde vergaat maar misschien vind er inderdaad een soort overgang plaats.
Ik merk het nu al als ik in het bos loop, de bomen lijken heel anders dan voorheen, je lijkt er al een ander soort energie omheen te zien,
en ik denk dat in 2012 die energie helemaal doorkomt. Niet precies 2012 en nu gebeurt het, maar om en nabij en voor iedereen verschillend. Sommigen zullen er niets van meekrijgen en anderen wel.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 31-10-2010 21:01

Ik geloof ook niet dat de aarde vergaat. De maya kalender houdt trouwens helemaal niet op dat jaartal op, dat was een vertaalfout van wetenschappers.

Er zal inderdaad een overgang plaatsvinden, ergens in het jaar 2012. Dat zal voor iedereen verschillend zijn geloof ik.

Eerst geloofde ik dat mensen die veel met spiritualiteit te doen hebben dit eerder zullen voelen dan mensen die er niets mee hebben maar ik denk er nu anders over.

Mensen die er niets mee te doen hebben (niet iedereen), zullen naar mijn idee wakker "schieten". Dit houdt in dat ze een keertje wakker zullen worden en anders naar de wereld kijken. Het trillingsniveau zal anders zijn en zij zullen dit ook voelen. Ze zullen dan bijvoorbeeld ook dingen gaan zien die ze voorheen onzin vonden en er nu van overtuigd raken. Ze zullen dus in een soort transformatie proces belanden en dat worden dan emotionele weken. Kolk van emoties.

2012 beloofd een bewogen spiritueel jaar te worden. Voor mensen die op spiritueel gebied al wel bezig zijn kunnen het nu al voelen, vooral volgend jaar in 2011. Ze zullen in 2012 denk ik ook eerder "afgestemd" worden.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Plaats reactie