Hallo allemaal ik ben Dimitrov

Stel je even voor, dat is wel zo leuk!
Dimitrov
Berichten: 223
Lid geworden op: 16-09-2010 20:10

Hallo allemaal ik ben Dimitrov

Bericht door Dimitrov » 22-09-2010 18:56

Mijn echte naam is Andr'e en ik werk in het onderwijs. Vind het spirituele heel interessant en mag af en toe ook dingen meemaken. Ik geef een sociaal emotionele training aan kinderen (en volwassenen) en probeer ze te helpen waar ik kan. Lees de laatste tijd veel over pschologie en dat heeft ook weer veel temaken met m'n training die ik geef. Lees ook geregeld over onderwerpen als adhd en asperger etc. Vind dat kinderen snel worden ge"etiketteerd :o
Nu stop ik maar anders blijf ik maar door tikken....... :wink:
Ik weet wie ik wil zijn, en handel daar naar.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 22-09-2010 20:32

Hoi Dimitrov. (Of Andre als ik je zo mag noemen)

Hartelijk welkom op het forum! Ik wens je hier een gezellige en leerzame tijd toe. Ik ben erg benieuwd naar wat je al hebt mee mogen maken. Misschien dat je dat met ons wilt delen?

Het onderwijs, erg leuk. Ik heb daar een tijdje stage in gelopen, maar individuele bijles aan middelbare scholieren vind ik toch wel het leukst.
1 op 1. Inderdaad, er wordt veel te snel een etiket op zo'n kind "geplakt", waar die van de rest van zijn niet meer van af komt. Er wordt veel te snel naar "stoornissen" gekeken, terwijl er juist iets heel anders achter kan zitten. En kinderen met daadwerkelijk ADHD en asperger, blijven altijd lieve kinderen die we met evenveel liefde moeten behandelen.

En nu moet ik stoppen, want anders ratel ik maar door. Haha, staat hier nog een afwas die ik nu ga wegwerken met mijn vriend. Nogmaals, van harte welkom hier, en als ik je ooit ergens mee kan helpen, dan hoor ik dat graag.

Wees gezegend,

Skye
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Jewel
Hoofd Admin
Berichten: 336
Lid geworden op: 29-08-2010 13:26

Bericht door Jewel » 22-09-2010 23:10

Hey grote vriend leuk dat je er bent, je bent een echte aanwinst op het forum.
Ik hoop dat je er maar heel veel plezier zult hebben.

Ik heb gisteren te horen gekregen dat een vriend van mij zijn zoontje dus Asperger heeft.. dus als je er wat over wil vertellen graag.

Groetjes van Sandra

*&

Indy
Site Admin
Berichten: 99
Lid geworden op: 29-08-2010 21:33

Bericht door Indy » 23-09-2010 09:08

Hallo Dimitrov, leuk dat je ons hebt weten te vinden :lol:

Ik wens je een fijne tijd toe op het forum en inderdaad hopen wij een hoop van je te kunnen leren

Afbeelding

Groetjes Indy

Dimitrov
Berichten: 223
Lid geworden op: 16-09-2010 20:10

Bedankt

Bericht door Dimitrov » 25-09-2010 14:59

Bedankt voor de lieve reacties! ALs ik ergens mee kan helpen doe ik dat graag maar het blijft altijd de ander zijn/haar keus wat ie doet. Ik ben geen expert ofzo op dat gebied!
Vorig jaar mocht ik 2 Asperger kinderen helpen op school. Doe dit volgens het principe van de kanjertraing, iedereen is belangrijk.
Luister naar de kinderen en probeer hun zwakke kanten, bijv. grapjes zien ze erg letterlijk....te leren. Neem ze serieus en ga in gesprek en daar kreeg ik op school veel tijd voor vanwegen rugzakgelden.
Via gesprekken met een psycholoog kreeg ik ook andere adviezen.

Ik mag graag andere mensen helpen en zal zeker nog wat verhaaltjes schrijven over schoolsituaties waarin het lukte.

groet ANdr'e (uch)
Ik weet wie ik wil zijn, en handel daar naar.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 25-09-2010 20:51

Welkom Andre! Veel plezier hier!

els
Forum miep
Berichten: 14
Lid geworden op: 14-09-2010 17:48

Bericht door els » 26-09-2010 14:48

Ik vind wel dat ze kinderen nogal vaak een 'stempel' opdrukken,adhd autistisch...Ik heb bij mijn dochter het 'tegendeel' moeten voorleggen.Twee jaar terug wilden ze haar naar een bijzonder onderwijs sturen(ze zou asperger hebben).Zat ik daar 2 van het clb,1 van het cos,zorgteam,leerkracht... met zes zaten ze daar.Ik weigerde toe te geven en nu hoort ze bij de besten van haar klas.Als ze niet netjes in de rij lopen is er wat mis.Laat kinderen gewoon maar zichzelf zijn.

Dimitrov
Berichten: 223
Lid geworden op: 16-09-2010 20:10

Bericht door Dimitrov » 26-09-2010 14:53

Goed van je dat je voet bij stuk hebt gehouden. Wel wil ik zeggen dat in de rij lopen zo hoort en dan moet jouw kind dat ook doen.

uch
Ik weet wie ik wil zijn, en handel daar naar.

els
Forum miep
Berichten: 14
Lid geworden op: 14-09-2010 17:48

Bericht door els » 26-09-2010 17:44

Dat in de rij lopen klopt wel Dimitri,misschien heeft die ene dan net iets meer aandacht nodig om wel in de rij te kunnen lopen en niet uitgesloten te worden.Ik ken mensen die hun kids van 's ochtends volproppen met hotdogs cola's....Dat doet ook veel aan concentratie.Het is niet altijd dat een kind iets 'mankeert'.Soms zou dieper naar de oorzaak mogen gezocht worden.Mijn dochter haar oma heeft de eerst periode van school op intensieve gelegen,normaal toch dat ze dat meenemen naar school en dan eventjes niet zichzelf zijn?Daarom heeft ze niet een concentratiestoornis :D

Jewel
Hoofd Admin
Berichten: 336
Lid geworden op: 29-08-2010 13:26

Bericht door Jewel » 26-09-2010 17:50

Ze zeggen dat idd heel erg snel! vaak ligt er wel een probleem onder.
Soms zijn kinderen gewoon druk, vroeger speelde wij meer buiten nu zitten ze meer achter de pc of spelcomputer.
Cola en voeding ook dat is een groot probleem, ik mocht vroeger geen cola hihi maar deed het toch stiekem ach elk kind is wel eens druk.

Misschien heb ik ook wel ADHD :lol:

Plaats reactie