Hallo allemaal ik ben Dimitrov

Stel je even voor, dat is wel zo leuk!
Dimitrov
Berichten: 223
Lid geworden op: 16-09-2010 20:10

Bericht door Dimitrov » 27-09-2010 20:08

Interessante opmerkingen allemaal, 't heeft er mijn inziens allemaal mee te maken. Voeding, thuissituatie, aandacht, geen kind is gelijk en iedereen is belangrijk! Net op het werk een gesprek begonnen over een " Aspergertje" . Vraagt heel veel aandacht en is ook agressief. Momenteel is het m.i. pappen en nathouden......niet helemaal omdat er vaak gesprekken met de ouders zijn met een psycholoog erbij maar er gebeurt verder niets. Niet dat ik hem graag gestraft wil zien maar agressief gedrag naar andere kinderen moet wel afgeleerd worden. Vaak problemen als er groepjes kinderen op de gang lopen. Heel simpel, laat hem als laatste naar buiten gaan als het rustig is op de gang en bespreek dit met hem waarom hij als laatste pas mag gaan en heb dit ook gemeld aan de leidinggevende....of ben ik nu te vervelend voor dit " Aspergerkind"

uch
Ik weet wie ik wil zijn, en handel daar naar.

els
Forum miep
Berichten: 14
Lid geworden op: 14-09-2010 17:48

Bericht door els » 29-09-2010 15:08

Dimitrov,

Of je nu vervelend overkomt weet ik niet :D Misschien moet je in plaats van uitleggen waarom hij pas als laatste mag,vragen waarom hij agressief reageert.meestal is dat boos zijn,boos zijn is een uiting van 'opgekropte' emoties en gedachten.Ben je eens gebeten in je arm?Vaak zijn autisten ook heel gevoelig.Misscien meer zoeken naar de oorzaak waarom ze zo reageren.

Dimitrov
Berichten: 223
Lid geworden op: 16-09-2010 20:10

Bericht door Dimitrov » 29-09-2010 17:20

Nou hier kan ik wel wat mee want ik probeer de kinderen te laten vertellen over hun gevoelens. Sinds kort ben ik hier wat meer mee bezig. De training die ik geef is meer gericht op de vraag - is het jouw bedoeling om .........- en zo kom je ook achter het waarom. Een kleine kanttekening die ik wil plaatsen is.......er zijn anderen die met hem praten .....leerkracht en intern begeleider......dus dat is een beetje moeilijk.
Bedankt voor de tip want ik weet nooit genoeg en ieder idee kan het juiste zijn.

uch
Ik weet wie ik wil zijn, en handel daar naar.

Indy
Site Admin
Berichten: 99
Lid geworden op: 29-08-2010 21:33

Bericht door Indy » 03-10-2010 08:54

Hallo uch, allias Dimitrov, allias Andre :D

Wat kan jij mooi schrijven ik lees met belangstelling je verhalen :lol:


Afbeelding Groetjes uch van Indy

Dimitrov
Berichten: 223
Lid geworden op: 16-09-2010 20:10

Bericht door Dimitrov » 03-10-2010 20:15

Bedankt voor het compliment Indi(aan) mij :D

André
Ik weet wie ik wil zijn, en handel daar naar.

Plaats reactie