Reiki?

Dimitrov
Berichten: 223
Lid geworden op: 16-09-2010 20:10

Reiki?

Bericht door Dimitrov » 08-10-2010 21:58

Laatst een boekje gelezen over Reiki en wat je er allemaal mee kunt.
Klopt het dat je per graad een soort opleiding krijgt en dat dat elke keer meer kost? Je krijgt een soort geheime code of boodschap tijdens zo'n opleiding? Lijkt me geweldig om te kunnen helen maar waarom moet dat allemaal zo moeilijk?

Wie wil er iets over vertellen?

André
Ik weet wie ik wil zijn, en handel daar naar.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 08-10-2010 22:45

Hoi Andre,

Ja dat klopt wel. Je hebt 3 graden in Reiki en kosten telkens iets meer, omdat je langer bezig bent. Over de geheime code, daar weet ik niets van. Wel dat ze je de symbolen echt gaan eigen maken. Nu mogen wij wel iets van die symbolen weten, maar als wij bereid zijn ingewijd te worden tot Reiki mogen we echt alles weten.

Ik vind persoonlijk dat iedereen al helingkracht in zich heeft, iedereen gebruikt het anders. Ik snap niet waarom het zo moeilijk gaat in de Reiki.
Wel weet ik dat het zo lang duurt en in bepaalde graden gaat omdat de veranderingen in je lichaam echt heftig kunnen zijn.

Het is een bepaalde kennis die wordt overgedragen. Ik vind niet dat iedereen op de gehele aarde hiermee mag werken. Mensen met slechte intenties die weten hoe ze het moeten gebruiken kunnen je echt heel ziek maken. Mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn kunnen het van kwaad tot erger maken.

Ik heb thuis een boek over Reiki liggen dus ga denk ik binnenkort eens een sticky maken.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Dimitrov
Berichten: 223
Lid geworden op: 16-09-2010 20:10

Bericht door Dimitrov » 09-10-2010 14:42

Oke Skye bedankt, ik bedoelde inderdaad de symbolen.
Ik begrijp het.

André
Ik weet wie ik wil zijn, en handel daar naar.

Dimitrov
Berichten: 223
Lid geworden op: 16-09-2010 20:10

Bericht door Dimitrov » 24-09-2011 19:43

Gisteren wel gelachen, we waren op bezoek bij iemand die ook Reiki heeft gedaan en toen we weg zouden gaan vroeg ik of ik een boek van haar mocht lenen. Tuurlijk en ik weet ook al welk beok zei ze. Nou zeg het maar ....het was quantum touch en ze raadde het goed.
Maar nu kwam er een heel gesprek op gang met de hele visite, mensen uit de groep zouden naar zo'n meeting en allemaal reacties, geweldig!
Maar nou komt het.....toen begon onze gastvrouw over KARMA en iedereen vertrok gelijk haha prachtig om te zien!! (sorry maar het was echt lachen)
Bij komstigheid is dat ze bijna alleemaal Katholiek zijn haha, du wil je een groep katholieken weg hebben...begin over KARMA!! haha echt grappig.
We hebben er hartelijk om gelachen.

Maar over karma, zelf dacht ik er ook zo over maar nu niet meer, m.i. hebben we lessen te leren maar worden we niet laterhand nog eens bestraft als we het niet goed deden....maar ja ieder zijn eigen hoor :D
Ik weet wie ik wil zijn, en handel daar naar.

Angela
Berichten: 88
Lid geworden op: 01-07-2011 14:00

Bericht door Angela » 25-09-2011 16:49

Ik heb niets met reiki. Mensen vragen soms enorm veel geld, alleen voor symbolen. Nou, laat me niet lachen. Dat klinkt misschien oneerbiedig, maar als je een goed contact hebt met je Gids, dan maak je samen symbolen aan.

Verder ben ik het er absoluut niet mee eens dat men iemand goed ziek kan maken. Het is geen voodoo!

Overigens vind ik de personen die dat Reiki hebben, mensen met een enorm ego. Waarom zeg ik dit? Omdat de meeste onder hun van zichzelf vinden dat ze een kunstje kunnen. En daarbij komt ook dat ze er voor hebben moeten betalen, terwijl dat de grootste onzin is die er bestaat, naar mijn eigen mening en ervaring.

Ik heb op mijn informatieve site een stukje staan over Reiki en magnetiseren. Lees dat maar eens.
http://www.praktijk-havayah.eu/magnetiseren.html
Allerbelangrijkste wijsheid is Liefde...

Dimitrov
Berichten: 223
Lid geworden op: 16-09-2010 20:10

Bericht door Dimitrov » 25-09-2011 20:11

Jouw site ziet er mooi uit Angela, binnenkort ga ik meer lezen, lijkt me leuk.
Een familielid van me deed dit ook, heb ik aangeraden een eigen praktijk te beginnen omdat ze werkeloos was....momenteel is ze er niet meer mee bezig jammer genoeg..het neemt teveel energie van haar zei ze.....
Over Reiki, heb ik ook niet veel mee maar het negatieve wat ik bij jou merk heb ik ook niet :D

groet :wink:
Ik weet wie ik wil zijn, en handel daar naar.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 25-09-2011 20:17

Ik ga regelmatig naar vrienden die Reiki geven, als ik er weg ga voel ik me altijd stukken beter, en heb ik het idee dat ik minder medicijnen hoef te slikken. Ik voel de energie dan stromen en het is net of blokkades zich opheffen.
Mijn vrienden doen het gewoon gratis, en vinden niet van zichzelf dat ze een kunstje kennen, ze zeggen altijd dat iedereen het kan, en dat je het bovendien niet alleen zelf doet maar met hulp van het universum. als ik op die reikitafel lig heb ik ook nooit het idee dat we helemaal alleen zijn maar dat er allerlei Gidsen bij zijn.

Ik ken ook wel mensen die heel erg hunzelf ophemelen dat ze Reiki hebben, maar veel mensen ook niet.

Angela
Berichten: 88
Lid geworden op: 01-07-2011 14:00

Bericht door Angela » 25-09-2011 20:32

Niet iedereen heeft dat natuurlijk, wat ik ervaren heb. Maar het stuit mij soms wel tegen de borst, want op die manier maken ze het voor de goede heel moeilijk.

En Dimitrov, ik kan niet leven hoor, van de praktijk. Ik vraag ook niet veel en ik wil eigenlijk alleen maar mensen en dieren helpen.
Toen ik legaal startte, (heb jaren geen geld gevraagd maar dat is niet helemaal de bedoeling, want ik maak toch kosten, hoe je het went of keert. Vandaar het legaal gaan) heb ik eens gekeken wat anderen vroegen die dan niet eens legaal werken. Ik schrok mij werkelijk kapot. Schandalig gewoon, dus kies ik een andere weg.
Allerbelangrijkste wijsheid is Liefde...

Dimitrov
Berichten: 223
Lid geworden op: 16-09-2010 20:10

Bericht door Dimitrov » 26-09-2011 19:09

:D Dat je je goed voelt met wat je doet en ervoor vraagt is goed :D

uch
Ik weet wie ik wil zijn, en handel daar naar.

Jewel
Hoofd Admin
Berichten: 336
Lid geworden op: 29-08-2010 13:26

Bericht door Jewel » 09-10-2011 09:53

Reiki tja.. Ik heb er ook niet zoveel mee ik denk ook niet dat iedereen een helende gave heeft.
Ik geloof wel in magnetiseren heb het zelf ondervonden.
Wat je wel kan voelen bij reiki is energie van de ander, dat is ook logisch een ander geeft zijn/haar energie aan jou dus je za je even wat lekkerder voelen.
Maar iemand genezen nee en op afstand dat geloof ik al helemaal niet.

Plaats reactie