Reiki?

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 12-10-2011 22:44

Het is ook maar net hoe je reiki ziet, als genezende kracht of als een bepaalde trilling aan je gedachten geven waardoor je je beter voelt.
Ik heb er niet veel verstand van. Die vrienden waar ik dan kom zeggen dat het eigenlijk merendeel ook aan jezelf ligt, je kunt een ander niet beter maken, een ander moet er zelf aan mee werken zich beter te voelen.
Reiki op afstand heb ik weleens als positief ervaren maar ik denk dat gedachten heel veel doen.
Je roept misschien ook bepaalde dingen aan in het universum waardoor dingen in gang gezet worden. Als ik me beroerd voel en ik vraag hulp, meestal vraag ik aan Engelen en Gidsen dan voel ik wel dat het werkt, soms binnen heel korte tijd.

Laatst was ik aan het werk en toen besloten we voor de grap allemaal positieve gedachten de ruimte in te sturen. We werden er echt heel licht van, en het leek net of we de energie voelden veranderen. Ik denk dat gedachten, heel krachtig kunnen zijn. En dat Reiki daar ook een deel van bevat.

Dimitrov
Berichten: 223
Lid geworden op: 16-09-2010 20:10

Bericht door Dimitrov » 13-10-2011 18:52

Ik denk dat er heel veel mogelijk is................
Ik weet wie ik wil zijn, en handel daar naar.

Aponi
Beginnend paramiepje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27-12-2011 02:57

Bericht door Aponi » 29-12-2011 16:01

Dimitrov schreef:Ik denk dat er heel veel mogelijk is................
Is inderdaad!

Angela
Berichten: 88
Lid geworden op: 01-07-2011 14:00

Bericht door Angela » 29-12-2011 17:09

Gedachenkracht kan heel sterk zijn en zeker als je het met een hele grote groep doet.

In min opleiding Mediumschap heb ik het volgende geleerd. (heb de notities erbij gehaald)

Wensen.

Wat van belang is om de wens positief en vanuit zuiverheid te formuleren.
Vertrouw erop dat het gebeurt.
Pas daarom op met wat je wenst. Negatieve wensen komen ook uit. Kijk bij je wens ook naar de gevolgen.

Een ontkenning, zoals: ik wil niet of ik wil geen, komt niet goed over. Hier zit namelijk een negatieve klank in (het woord niet/geen).

Als je zegt: “Ik wil” verdicht je. Als je het zegt voel je ook dat het niet vanuit je hart komt. Als je zegt: “Ik ga”, voelt het wel vanuit je hart. Je voelt werkelijk je hartenergie.

Je hebt veel rechten zoals bv.: Ik heb het recht om gelukkig te zijn of Ik heb het recht om gezond te zijn etc.

Je kunt ook wensen voor een ander, als dit maar niet sturend is.
Niet voorbeeld: ik wens dat de relatie van mijn zoon uit raakt.
Je mag wel wensen: Ik wil dat mijn zoon inzicht in zijn relatie krijgt.
Je mag altijd geluk en/of gezondheid voor een ander wensen.

Negativiteit kan alleen werken als het gevoed wordt.

Stel je krijgt een beeld dat iemand een ongeluk krijgt, mag je die persoon dat wel vertellen. Hij/zij zal dan misschien voorzichtiger zijn, waardoor er geen ongeluk gebeurt. Is het karmisch dat een persoon een ongeluk krijgt, zal je waarschijnlijk ook geen beelden krijgen. Karma kun je niet voorkomen.
Allerbelangrijkste wijsheid is Liefde...

Dimitrov
Berichten: 223
Lid geworden op: 16-09-2010 20:10

Bericht door Dimitrov » 30-12-2011 20:29

Zelf geloof ik in de wet van aantrekking uch en die komt aardig overeen met dat van Angela zegt :o
Ik weet wie ik wil zijn, en handel daar naar.

Aponi
Beginnend paramiepje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27-12-2011 02:57

Bericht door Aponi » 30-12-2011 20:46

Interessante tekst, Angela.

Je zegt:
"Een ontkenning, zoals: ik wil niet of ik wil geen, komt niet goed over. Hier zit namelijk een negatieve klank in (het woord niet/geen)."

Daar zou ik aan toe willen voegen: het onderbewustzijn kent het woord niet/geen , niet.
Wanneer je dus zegt: ik wil niet zakken voor dat examen,
hoort het onderbewustzijn: ik wil zakken voor dat examen.

Het onderbewustzijn zal proberen uit te voeren, wat het opgedragen krijgt.

Angela
Berichten: 88
Lid geworden op: 01-07-2011 14:00

Bericht door Angela » 31-12-2011 11:57

Hm...........ik denk niet dat ik het daar mee eens ben.
Want dat zou betekenen dat ons onderbewust zijn altijd negatief denkt en dat is naar mijn mening niet zo.
Allerbelangrijkste wijsheid is Liefde...

Aponi
Beginnend paramiepje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27-12-2011 02:57

Bericht door Aponi » 31-12-2011 17:18

Angela schreef:Hm...........ik denk niet dat ik het daar mee eens ben.
Want dat zou betekenen dat ons onderbewust zijn altijd negatief denkt en dat is naar mijn mening niet zo.
Dat zeg ik niet, ik zeg enkel dat het onderbewustzijn het woordje "niet" (of geen) niet hoort.
Het is een gegeven vanuit de psychologie en ook NLP (waar ik tevens vaak mee werk),
Een mooi boek hierover is bijvoorbeeld: "Het spel tussen het bewuste en onderbewuste" door Paul Liekens.

Angela
Berichten: 88
Lid geworden op: 01-07-2011 14:00

Bericht door Angela » 31-12-2011 19:08

Nee, dat zeg je niet......maar dat is mijn conclusie. :wink:

Want stel, je hoort nooit de niet en geen, dan is het zonder die vaak een negatiefs iets.

Ik wil geen ruzie = ik wil ruzie

ik wil niet de boosdoener zijn = ik wil de boosdoener zijn

zo bedoel ik het eigenlijk.
Het is overigens niet dat ik dit geleerd heb ik de opleiding Mediumschap.


NLP is een soort van therapie waarin je leert met je zintuigen te gaan op een goede manier. (als ik het wel heb)
Als ik daar van uitga, dan zou de Vipassana meditatie daarin kunnen helpen.

Uitleg Vipassana meditatie:
Vipassana is een proces van zelfobservatie met als doel de geest tot in de diepste lagen te zuiveren van negativiteit en onzuiverheden als woede, haat, hebzucht en angst. Naarmate de invloed hiervan zwakker wordt, komen positieve eigenschappen zoals liefde, mededogen, vreugde en gelijkmoedigheid vanzelf tot ontwikkeling.

De meditatie, die tegenwoordig Mundfulness wordt genoemd, zorgt ervoor dat wij onze zintuigen laten werken in de meditatie. Wanneer je in meditatie zit en je hoort dingen buiten, benoem je dit als horen. Komt er een vlie op je arm zitten, dan benoem je dit tot voelen. Komt er een reuk naar voren, dan benoem je dit als ruiken. enz. enz.
Het zorgt er dus voor dat je in het NU bent en dat al je zintuigen werken.
Het komt er dus op neer dat de geest wordt getraind om gewaar te zijn van alle veranderingen die plaats vinden in het lichaam en het bewustzijn. Hiermee wordt je je dan bewust van de veranderlijke aard van de werkelijkheid.
Allerbelangrijkste wijsheid is Liefde...

Aponi
Beginnend paramiepje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27-12-2011 02:57

Bericht door Aponi » 31-12-2011 19:46

NLP betekent Neurolinguïstisch programmeren.
Als het ware herprogrammeer je een conditionering in je onderbewustzijn.
Ik heb al mooie resultaten ermee mogen zien,
zoals cliënten die binnen enkele sessies van een fobie af waren
die ze soms al tientallen jaren hadden.
Werkelijk prachtig!

De Vipassana meditatie is me bekend, fijne meditatie inderdaad.

Plaats reactie