Kinderen op school

Plaats reactie
Dimitrov
Berichten: 223
Lid geworden op: 16-09-2010 20:10

Kinderen op school

Bericht door Dimitrov » 14-09-2011 19:45

10 Dingen Die Ik Graag Had Willen Leren Op School


1. Fouten bestaan niet. Het zijn lessen
Elke fout die we maken geeft ons meer inzicht en doet ons een stap vooruit zetten in wat we willen bereiken. Tenzij je fouten ziet als falen.

2. Ga netjes met jezelf om
Hoe kun je jezelf coachen i.p.v. afkraken? Hoe kan ik dat stemmetje in mijn hoofd gebruiken om mezelf vooruit te helpen?

3. Wat je aandacht geeft wordt groter
Je gedachten zijn de scheppers van je werkelijkheid. Richt je op wat je wilt en haal de aandacht weg van wat je niet wilt. Dat is vervolgens wat je krijgt. Hoeveel van onze aandacht gaat er niet zitten in wat we niet willen?

4. De wereld is een spiegel van mijn overtuigingen
Waar ik stellig van overtuigd ben zie ik telkens terug in mijn ervaringen, ook als het me niet dient. Overtuigingen bevestigen zichzelf dan ook voortdurend. In het leven krijg je niet dat wat je wilt, maar dat wat je verwacht te krijgen. Je overtuigingen zijn bepalend. Èn overtuigingen zijn keuzen. Wat moet er waar zijn om datgene te ervaren wat ik wens? Zoek de bewijzen dat het zo is. Die zijn er namelijk ook volop. Als je er maar naar zoekt.

5. Wat je geeft krijg je terug
Elk natuurlijk proces is een cyclus. Je kunt niet alleen maar inademen zonder weer uit te ademen. Je kunt niet ontvangen zonder te geven. Sterker nog, je zult eerst hout in de haard moeten gooien (geven) voordat je de warmte van het vuur kunt ontvangen. En als je naar iemand glimlacht krijg je die glimlach al snel terug.

6. Dankbaarheid is de weg naar succes
‘One is rich who lives in an attitude of gratitude’. Er is zoveel waarover je dankbaar kunt zijn. Het helpt je de levensstroom te voeden en je aantrekkingskracht te vergroten.

7. Ik ben onvergelijkbaar
Ik ben compleet en uniek. Iedereen is compleet en uniek. Er is geen enkele manier waarop we te vergelijken zijn met elkaar. Ieder heeft zijn unieke talenten. Vind ze en ontwikkel ze. En lever je unieke bijdrage aan de wereld.

8. Ga uit van je passie
Jouw passie, jouw verlangen en talenten zijn met elkaar verbonden en bedoeld om te kunnen bijdragen aan dit leven. Durf groot te dromen en erin te vertrouwen dat de dromen uitkomen.

9. Wie ik werkelijk ben
Ik ben zoveel meer dan dat ik heb geleerd te geloven. Mijn onderbewustzijn bezit de kennis en wijsheid van het hele Universum en als ik hierop durf vertrouwen, i.p.v. op mijn beperkte bewuste geest, kan ik de hele wereld aan.

10. Het gebruik van mijn emotionele besturingssysteem
Met mijn emoties vertelt mijn onderbewuste geest me of ik op de juiste dingen gericht ben (geeft een goed gevoel), waardoor ik bereik wat ik wil, of op de verkeerde dingen (geeft een slecht gevoel) waardoor ik alleen maar dingen ervaar die ik niet wil, het gemis of tegenovergestelde van mijn wensen. In het laatste geval hoe ik mezelf alleen de vraag te stellen: ‘wat wil ik wel?’

Nou vooruit, nog een bonus…

11. Ik ben verantwoordelijk voor mijn leven
Bovenstaande punten vertellen me: de omgeving is het gevolg van mijn manier van denken en de enige manier om die omgeving te veranderen is mijn manier van denken te veranderen. Ik ben de enige die mijn gedachten kan denken dus ik kan niets of niemand de schuld geven van mijn ongenoegen. Ik ben 100% verantwoordelijk voor mijn leven.


Alle kinderen hebben hier baat bij volgens mij.

uch
Ik weet wie ik wil zijn, en handel daar naar.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 15-09-2011 21:26

Mooi hoor Andre!

Jewel
Hoofd Admin
Berichten: 336
Lid geworden op: 29-08-2010 13:26

Bericht door Jewel » 15-09-2011 22:53

Wat een wijsheid weer als ik naar jou avatar kijk denk ik echt af en toe dat je een wijze indiaan bent geweest hihi.

Dimitrov
Berichten: 223
Lid geworden op: 16-09-2010 20:10

Bericht door Dimitrov » 16-09-2011 19:33

Bedankt....maar het is niet van mezelf hoor... :roll:
Maar ik sta er wel achter, vandaar het plaatsen :D

Vanmiddag zei een van de kinderen tegen me dat ik degene was met het meeste geduld op school. WOW dat deed me wel goed hoor.
Ik luister, kijk en lees veel over de leringen van Abraham-Hicks en dit doet me werkelijk veel begrijpen en in de klas kan ik hierdoor veel geduld opbrengen. Collega's die het anders doen veroordeel ik niet en ik zeg ook niet hoe het anders kan..(in het verleden wel gedaan...) maar probeer door het goede voorbeeld te geven / te laten zien, hen de ogen te openen.....
Dit is de beste manier aldus Abraham en ik begin in te zien dat het werkelijk zo is. Ze beginnen zelf tegen me te praten hoe het beter kan en wat fout gaat ......geloof het of niet maar het is echt waar...uch
:D
Ik weet wie ik wil zijn, en handel daar naar.

Plaats reactie