Oude ziel

Plaats reactie
Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Oude ziel

Bericht door Mirre » 15-10-2010 14:43

Ik kwam een stukje tegen over oude zielen, dacht ik plaats het hier, of het klopt weet ik natuurlijk niet...



We spreken hier over de zielsleeftijd. We zijn allemaal zielen die op aarde zijn gereincarneerd. En we zijn hier niet voor de eerste keer! Velen van ons hebben al vele incarnaties ondergaan in verschillende tijdperken. Je hebt al vanalles beleefd en geleerd. Maar toch zijn we nog niet klaar. De aarde is een school voor zielen. We worden geboren in een stoffelijk lichaam, dat lichaam dient als voertuig hier op aarde. Als het lichaam sterft stijgt de ziel op naar de fijnstoffelijke wereld ( Gene Zijde )

Je kunt opnieuw ge incarneerd worden als je nog niet klaar bent hier op aarde. Ook gebeurt dit in overleg met boven. Hoe meer incarnaties hoe ouder de ziel.

De Oude ziel draagt veel wijsheid met zich mee. En is van nature spiritueel. Maar het kan zijn dat ze zich totaal niet bewust bezig houd met spiritualiteit. Van nature hebben ze ingang tot innerlijke beelden en meditatieve grenservaringen. Ze werke bewust met energieën en horen duidelijk hun innerlijke stem. Hun bewustzijn sluit aan op hogere wijsheden en verbreedt daarmee de kijk op haar wereld. Een Oudere ziel droomt zich het leven uit. Vaak zijn ze door innerlijke beelden of door innerlijke communicatie verbonden met hun geestelijke thuis, maar ze zijn wel in staat om om te schakelen naar hun dagelijkse bezigheden in de stoffelijke wereld en om ze te regelen. Ze zijn graag op zichzelf om zich bezig te houden met de vele talenten, gedachten en beelden en energieën.

De Oudere ziel heeft het meesterschap bereikt en beschikt over een grote zielskracht, omdat ze bezig zijn terug te kren naar het grote eenwordingsproces. De Oudere ziel kenmerkt zich door innerlijke rust en waarachtighed. Aan het einde van deze periode keert de Oude Ziel voor altijd terug naar de geestelijke wereld.

Dit is meestal met Hele Oude Zielen. De Oudste Zielen op aarde zitten in het stadion van hun laatste incarnatie hier op aarde. Zij keren na hun overlijden terug naar 'Huis' en stijgen op. Daarna zullen ze functioneren als Gids. Als de begeleider van iemand die nog een aards leven moeten leiden.

Een aantal kenmerken van een Oude Ziel:

* Geen zin hebben in school, desinteresse in de leerstof

* Ze voelen zich vanbinnen een volwassen en gedragen zich vaak ook zo, ook hun omgeving kan deze conclusie trekken

* Ze zijn van nature spiritueel ingesteld

* Ze leren alleen waar hun interesse in ligt

* Ze kunnen er niet tegen als ze dingen worden opgedragen

* Ze handelen vanuit hun gevoel

* Ze hebben een grote innerlijke wijsheid en dragen deze over op mensen

* Ze hebben een grote innerlijke belevingswereld en staan in contact met zichzelf, ook weten ze hoe ze moeten handelen maar door een ander kunnen ze in de war raken als deze het anders wilt.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 29-10-2010 21:10

De vijf zielsleeftijden die je op Aarde vindt hebben ieder hun eigen focus om de wereld te zien:

Voor de Zuigeling Ziel is dat: Waar ben ik? En wie ben jij!

De Baby Ziel denkt: Dit zijn de regels en die moeten gevolgd worden!

De Jonge Ziel vindt: Ik kan alles krijgen wat ik wil!

De Volwassen Ziel ervaart: Mijn leven en mijn relaties zijn intens en dramatisch!

De Oude Ziel overpeinst: Jij leeft je leven op jouw manier en ik mijn leven op de mijne!

De oriëntatie van de Zuigeling en Baby Zielen is gericht op 'IK'. De oriëntatie van de Jonge en Volwassen Zielen is gericht op 'IK en JIJ'
en de oriëntatie van de Oude Zielen is 'JIJ en IK zijn WIJ'.

Infant Soul = Zuigeling Ziel

les: fysiek overleven

Goed het is dus tijd voor je allereerste incarnatie en je komt binnen als een '1e niveau Zuigeling Ziel' en je schrikt je rot! Al heb je er voor gezorgd dat je zou incarneren in een prettig klimaat, waar kleding niet zo noodzakelijk is, het voedsel gewoon aan de bomen om je heen groeit, en in een stam met een paar aardige Volwassen en Oude Zielen als voorbeeld - het is nog steeds behoorlijk beangstigend. Als grote beesten je niet proberen op te eten, proberen kleine kruipertjes je bloed weg te zuigen, je eet de verkeerde bessen en hup je bent ziek! De hele 'Infant' cyclus is gericht op het leren om als individu in een lichaam te overleven! Daarom zijn die eerste serie levens meestal maar kort. Voor de hele 'Infant Soul Age' school kun je wel 60 - 70 levens nodig hebben.
Aan de positieve kant staat echter dat je zo vers uit de Bron bent, dat je je nog steeds sterk verbonden voelt met God, de natuur en je collega-zielen in incarnatie. De Zuigeling vermijdt onze moderne complexe culturen; die kunnen ze gewoon nog niet aan. Je vindt Infant Souls dan ook meestal in afgelegen gebieden zoals het Amazone gebied, Borneo, Centraal Afrika etc. Voor de verandering kiest een Infant Soul soms voor een eenzaam leven in een grote wereldstad, maar door hun veel te beperkte sociale vaardigheden om zich in onze ingewikkelde samenleving te kunnen handhaven, worden ze gezien als psychopaat. Richard Ramirez, de Californische seriemoordenaar, was er zo één. Als we door de Infant Soul niveaus heen klimmen leren we onderweg hoe we moeten koken, voedsel of geld als ruilmiddel gebruiken, met andere omgaan, voedsel kleding en behuizing voor ons zelf verzorgen en we zullen uiteindelijk een primair sociaal systeem opzetten met zijn eigen wetten en taboes. We zijn klaar om over te gaan naar de Baby Soul school.

Baby Soul = Baby Ziel

les; maatschappelijk overleven

Baby Zielen houden nog steeds van die clan-sfeer, maar het wordt al wat subtieler, ze vertalen het meestal in grotere groeperingen zoals een kerkgenootschap, of een politieke partij. Baby Zielen hebben structuur om zich heen nodig en houden ervan dat iemand ze verteld wat te doen. Dus fundamentalistische kerken zitten er vol mee. Ze vinden het prettig om in kleinere gemeenschappen te leven met strengere regels, waar iedereen iedereen kent en waar iedereen precies weet wat er van hem/haar verlangt wordt. De 'Amish' gemeenschappen in de V.S. zijn hier een goed voorbeeld van. Ook TV evangelisten, de anti-abortus lobby, en extreem rechtse politici zijn allemaal voorbeelden van Baby Zielen. We moeten ze echter wel lof toezwaaien dat ze proberen alles netjes en op het rechte pad te houden. Ik bedoel maar, als de Baby Zielen geen regels zouden maken, zouden de Infant Zielen ongestraft hun buren de kop afhakken, de Jonge Zielen zouden ons financieel allemaal uitkleden, de Volwassen Zielen zouden te veel met elkaar ruziën om zich van de rest iets aan te trekken en de Oude Zielen zouden niet de moeite nemen om iets anders te doen dan in hun achtertuin rondhangen! Baby Zielen creëren de structuren van de samenleving.
De belangrijkste kwestie voor de Baby Ziel is Goed versus kwaad. Ze komen net uit een nogal amoreel zielstijdperk (Infant) en beginnen te leren iets geciviliseerder te worden. Je vindt in deze groep dan ook vele pijlers van de samenleving, die verdedigen wat ze zien als de basis van de samenleving, zoals georganiseerde religie, het gezin en de gemeenschap. Maar oh wee als ze zelf iets vreselijks doen ( Incest is een typisch Baby karma-stuk) dan is het: 'Satan dwong me!' Je ziet dat Baby Zielen nog niet zo goed om kunnen gaan met persoonlijke verantwoordelijkheid en omdat ze er zo van houden dat iemand anders ze verteld wat te doen, zijn ze al snel rijp voor een dictatuur. En omdat er één Zielerol is die altijd klaar staat om andere te vertellen hoe ze zich moeten gedragen - namelijk 'de Priester' - zullen de namen van de volgende 'Baby Priesters' je niet verbazen: Adolf Hitler, Idi Amin, Khadafy, Khomeini, Sadam Hoessein. Op het moment zijn India, Ierland, Irak en Iran voornamelijk Baby Soul landen. Voor de hele Baby Soul cyclus zijn zo'n 30 tot 40 levens nodig.

Young Soul = Jonge Ziel

les: materieel overleven

Goed je hebt in je vorige cyclus geleerd hoe de maatschappij in elkaar zit en nu zul je er dan ook alles uithalen wat er in zit. Het doel van de Jonge Ziel is om het helemaal te maken! De Jonge Ziel gaat er helemaal alleen voor, gemeenschapszin vliegt het raam uit en het is 'Ik', 'Ik', en nog eens 'Ik'. Grotere huizen, betere banen, duurdere auto's, merkkleding, de grootste stereotorens zijn het helemaal. Tegen de tijd dat je een '4e niveau Jonge Ziel' bent, ben je verder van de Tao-God verwijdert dan ooit en spiritualiteit betekent helemaal niets meer. God is dood en het materialisme viert hoogtij. De Jonge Ziel gaat voor het grote geld, roem en macht. Ze zijn de ultieme yuppies. Ze zijn geobsedeerd door jeugd en er jong uitzien, het is zowat heiligschennis om er oud uit te zien, dus gaan ze en masse naar de plastische chirurg om van alles te laten verkleinen, vergroten of weg te laten zuigen en tussendoor vind je ze in de sportzaal of op de aerobicsvloer. Ambitie is belangrijk en de instelling is: Hier ben jij en hier ben ik, en ik ga winnen! Ongeacht op wie ze trappen. Tot voor kort werd de V.S. voornamelijk gedomineerd door Jonge Zielen met een grote gemeenschap Baby Zielen. Als land zijn ze recentelijk het 'Volwassen' tijdperk binnen gestapt, vandaar dat milieubewegingen, Greenpeace en de roep om sociale rechtvaardigheid en vredelievende oplossingen sterker worden. Er zijn heel veel beroemde Jonge Zielen; dat is per slot van rekening waar ze voor gaan, hier volgen er enkele: John F Kennedy, Jackie Kennedy, Teddy Kennedy, Raisa en Mickhail Gorbatchov, Aristoteles Onassis, Donald Trump, J.P. getty, Mick jagger, Ringo Starr, Mohammed Ali, Eddy Murphy, Sylvester Stalone, Cher en Alexander de Grote, om er maar een paar te noemen. Japan is een prachtig voorbeeld van een Young Soul land. We hebben ongeveer 15 - 25 levens nodig om door de 'Jonge' levensschool te komen.

Het zal je niet verbazen, gezien de natuur van de eerste drie Soul Ages, dat er gedurende deze levens veel karma gecreëerd wordt. Het werkelijke zware karma zoals moord, verkrachting, bloedbaden, marteling e.d. wordt in deze drie cycli gecreëerd en meestal ook weer voor de overgang naar 'Mature' terugbetaald. Zodra je opschuift naar de Volwassen cyclus, zul je er de voorkeur aan geven dat iemand je leven redt, als afwerking van een genomen leven i.p.v. dat je een moord met gelijke munt moet terugbetalen. Of neem kannibalisme: een typisch Infant Soul karma-stuk, je zult niet zo gauw een Oude Ziel z'n buurman zien opeten. Wat er recent gebeurd is in Bosnië is een heleboel Baby Zielen die karma uitwerkten voor dingen die in de Tweede Wereld Oorlog gebeurt zijn. De slachtpartijen tussen de Hutu's en de Tutsi's was terugbetaling voor leven na leven Infant Soul karma. Nu de wereld als geheel in het volwassen ewustzijn begint te stappen, zal er minder en minder ruimte zijn voor gewelddadige uitwerking van karma; de wereldgemeenschap zal het niet accepteren. Dus alle zielen die dit soort karma nog moeten ervaren verzamelen zich op een paar 'hot spots' op de Aarde.

Mature Soul = Volwassen Ziel

les: emotioneel overleven

Aan het einde van de Jonge cyclus begint er iets te knagen: er mist iets! Als we ons in de Volwassen cyclus bewegen gaan we meer en meer naar binnen om uit te vinden wie we werkelijk zijn. De Volwassen cyclus draait om intensiteit en intermenselijke relaties. Wie ben jij en wie ben ik, en wat is onze relatie samen; ligt aan de grondslag van deze levens. En het draait niet alleen om onze interpersoonlijke relaties maar ook om onze relatie met Moeder Aarde, het milieu en andere schepselen. We beginnen op te kijken naar de sterren en ons af te vragen of daar ook leven is. Greenpeace, WNF en Milieudefensie zijn typische Mature organisaties. Omdat relaties de focus van onze intentie is, zullen psychoanalyse, primal scream therapie, gestalt therapie etc. heel populair zijn. Een uitstekend voorbeeld voor de intensiteit van deze cyclus is het stuk 'Who's afraid of Virginia Woolf' gespeeld door het 'Mature Essence Twin' (Tweeling Ziel) koppel Richard Burton and Elisabeth Taylor.

De Flower Power beweging van de zestiger jaren was erg Mature Age, en vergemakkelijkte de verschuiving voor een groot deel van de Amerikaanse bevolking naar 'Mature' in het midden van de jaren tachtig. Dit zijn moeilijke, intense tijden, emoties komen naar buiten, grenzen tussen mensen vallen weg, en plotseling is het duidelijk dat iedereen gevoelens heeft en dat die gevoelens interessant en/of onvermijdelijk zijn.

De vraag 'Wil je erover praten!' is uitgevonden door Volwassen Zielen! Deze fase wordt gekenmerkt door innerlijke onrust, neuroses en psychoses. Het materiële bestaan is minder belangrijk geworden en de interesse gaat meer uit naar literatuur, kunsten en filosofie. Het verschijnsel 'Soap Opera' is puur Mature. Volwassen Zielen houden er van bbij elkaar in de buurt te leven, zo wonen er heel veel in het Mekka van de alternatieve therapie Californië, en natuurlijk in Amsterdam. Hier een aantal voorbeelden om te zien hoe een Volwassen Ziel eruit ziet: Vincent van Gogh, Marilyn Monroe, Woody Allen, Prince Charles en Lady Di, Jimi Hendrix, Ophra Winfrey, Sigmund Freud, Mozart, William Shakespeare en Galileo.

De meeste West Europese landen hebben een grote populatie Volwassen Zielen en een regering die dat bewustzijnsniveau reflecteert. West Europa heeft de grootste enclave Mature en Old Souls van de wereld en loopt dus voorop wat betreft sociale veranderingen. Voor de Mature Age cyclus heb je ongeveer 20 levens nodig.

Old Soul = Oude Ziel

les: spiritueel overleven

Dan, uitgeput door leven na leven vol emotionele intensiteit, trek je je omhoog uit de put en laat je je dankbaar in de Oude Ziels cyclus glijden, waar we proberen van het leven één lange vakantie te maken. de prioriteit van de Oude Ziel is spiritualiteit; ESP, meditatie, en iedere vorm van paranormaal bewustzijn is hun speeltje. Hun focus is op eenheid, ze zien zichzelf en alles om zich heen als een deel van een groter geheel, dus je zult ze niet lang in een georganiseerde religie zien blijven. Hun zoektocht naar spiritueel bewustzijn zal dan ook een individualistische vorm aannemen. Ze combineren Oosterse, Westerse, Noordelijke, Zuidelijke en buitenaardse filosofieën om te komen tot, een voor hen, zeer persoonlijke vorm. Oude Zielen trekken zich er in het algemeen niets van aan wat andere van hen vinden. Ze weten dat ze hun zaakjes aan het afwikkelen zijn en op bewust/onbewust niveau beginnen ze zal naar de uitgang te lopen. Dit betekent dat persoonlijke integriteit en niet-veroordelend zijn heel belangrijk voor ze is, en ze zullen proberen te voorkomen dat nieuw karma aangemaakt wordt terwijl ze vlijtig al hun oude karma afwerken.

Oude Zielen groeien meestal rond hun 35ste in hun volle Oude Ziels bewustzijn, maar voor die tijd zullen ze al een volledige set motivaties en ideeën hebben die totaal verschilt van de mensen om hen heen, vooral als dat Jonge Zielen zijn. Een Jonge Ziel echtpaar met een Oude Ziel puber zullen hun haren uit hun hoofd trekken omdat het kind gewoon niet geïnteresseerd is in een carrière of een degelijke opleiding. Het focus van de Oude Ziel is: Jij leeft je leven op jouw manier en ik op de mijne, dit is een vrij land met ruimte voor ons allemaal, zolang je maar niemand kwaad doet.

Al voelen Oude Zielen weinig voor een reguliere opleiding, toch zijn ze dol op studeren, maar dan die dingen die bijdragen aan hun innerlijke groei. Dus tarot, astrologie, kristalwerk, energiewerk en andere vormen van alternatieve geneeskunde, sjamanisme, ufologie, hypnotherapie, zijn allemaal dingen waar Oude Zielen als vanzelf naar toe getrokken worden.
Omdat ze al zo lang in het Aardse schuitje zitten blijken ze in het lgemeen goed te zijn in wat ze ook doen, en dit compenseert voor hun gebrek aan ambitie.

Enkele beroemde Oude Zielen zijn; Dalai Lama, Rajneesh, Carlos astenada, Leonardo da Vinci, Bach, Carl Jung, Nostradamus, Mother Theresa, Abraham Lincoln, Albert Schweizer, Eric Clapton, Gurdjieff, John Lennon en Yoko Ono en Walt Disney.

Er zijn op het moment drie plaatsen op Aarde met een grote concentratie Oude Zielen: IJsland, Tjechië/Slovakije en de grootste concentratie Oude Zielen woont in Nederland.

De Oude Ziels cyclus kenmerkt zich door grote flexibiliteit. Zo kan iemand in vier a vijf levens door deze hele school heen fietsen of hij kan er 30 tot 40 levens over doen, dit is de keuze van de individuele ziel. Een Oude Ziel kan er dus voor kiezen om vele levens terug te komen als energetisch voorbeeld en leraar en z'n eigen promotie tot Transcendente Ziel uitstellen.

Er zijn gemiddeld zo'n 180 levens nodig voor het hele traject op Aarde, maar er zijn uitschieters met zo weinig als 35, of zoveel als 400 levens.

Transcendental Soul = Opgestegen Ziel

De Opgestegen Ziel is klaar met z'n aardse lessen, maar komt soms terug in incarnatie puur uit Liefde, als hoger voorbeeld en leraar. In de Boeddhistische traditie noemen we ze Bodhisattva. Enkele voorbeelden: Meher Baba, Mahatma Gandhi, Moeder Cabrini, Mohammed, Socrates, St.Fransiscus van Assisië, Zarathustra, Paramahansa Yogananda.

Infinite Soul = Oneindige Ziel

De Oneindige Ziel is een rechtstreekse uitdrukking van de Tao (God) en manifesteert zich op Aarde tijdens grote veranderingen. ze overvleugelen dan, en kanaliseren zich door, het lichaam en de geest van een 7e Niveau Oude Ziel. Zo was Gautama een '7e Niveau Oude Priester', die oovervleugeld werd door de Boeddha energie, en Jesus werd geboren ils '7e Niveau Oude Koning', die overvleugeld werd door de Christus nergie. We noemen ze Avatars.

© Jill van Maasdijk voor Shield of the Command

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 30-10-2010 20:56

Dat vond ik echt super om te lezen. :)
Vooral ook om te zien wie eigenlijk wat voor ziel is. Bij sommige kan ik het niet helemaal plaatsen maar ieder zijn lessen hier. Wat voor ziel je bent sluit wel aan op wat je hier komt doen.

Is het ook zo dat landen moeten leren en dat daarom bijvoorbeeld in Nederland op dit moment er heel veel oude zielen zijn? Ik zou eigenlijk nog niet weten onder welke categorie ik zou vallen. Ik zeg altijd tegen mensen.
Mijn lichaam is 18 maar mijn ziel, geen idee. :)
Oud is mijn ziel wel, maar hoeveel levens ik al heb gehad weet ik echt niet.

Ik vind de volwassen ziel erg leuk om te lezen, vooral al die figuren die volwassen zielen zijn, inmiddels al verder natuurlijk. :)
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 30-10-2010 21:32

Ik heb natuurlijk geen idee of het allemaal klopt hoor Skye, maar ik kwam dit tegen en het interesseerde me.

Ik vond het vooral wel boeiend omdat ik me afvroeg.

Is het zo dat we na goede levens weer andersoortige levens hebben vol misdaad en dergelijke?
Ik moet er niet aan denken dat ik na mijn leven nu een leven zou hebben waarin ik een crimineel ben ofzo. Ik dacht eerder dat dit wel mogelijk was, dat je daarvoor kunt kiezen om weer wat te leren. Maar ik begrijp uit teksten dat het niet zo is. Dat je na een goed leven niet weer zo een slecht iets ingaat. Maar alleen maar verder.

Helemaal zeker weten doe ik het niet, maar als ik het stukje van oude ziel lees denk ik toch dat ik daartoe behoor.
Ik las elders ook nog een stuk dat bij bepaalde zielen uit een bepaalde sfeer, het vaak voorkomt dat ze veel ziekte in hun leven kiezen, omdat ze willen laten blijken dat lichaam en ziel gescheiden kunnen zijn, en dat is heel goed uit te voeren als je iets mankeert.
Ik herkende het wel.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 30-10-2010 21:37

Ik denk dat je van slecht alleen maar naar goed, of in ieder geval beter gaat.

Een vrouw in een newage shop, die in vorige levens kan kijken als die ander het toelaat zei dat elk wezen uiteindelijk naar het licht toe moet als die zich verder moet/wil ontwikkelen en dat is op niveau 5. Geen idee wat dat betekent maar misschien weet jij het.

De beroemde oude zielen, dat rijtje vind ik ook erg mooi.

Ik denk dat er een grote kern van waarheid in zit. Elke fase klopt in ieder geval wel. Met de hoeveelheid levens weet ik het niet. Hoe zou je erachter moeten komen en moet het altijd exact overeen komen?
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 30-10-2010 21:41

Het hoeft niet altijd exact overeen te komen, ik haal uit elk stuk weer de dingen die bij mijn waarheid passen, en hoeveelheden doen er niet zo toe denk ik.

Ik ben dan altijd bang dat ik later weer een crimineel wordt omdat ik bijvoorbeeld zou willen weten hoe het voelt om dat te zijn en daar van te leren.
Maar het is dan waarschijnlijk zo, dat wij dat allang geweest zijn, en nu alleen maar liefdevolle levens ingaan?

Ik zal eens wat opzoeken over de niveaus of sferen.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 30-10-2010 21:43

Het klinkt mij logischer in de oren dat wij dat eerder ervaren hebben en nu voor het goede kiezen, zodat we het alletwee gezien hebben. Ik zou niet zeggen nu wordt ik een crimineel. In mijn vorig leven was ik waarschijnlijk ook al een heks en paranormaal begaafd en daarin ga je verder denk ik.
Iedereen zal echt fouten maken in zijn/haar leven maar of we nu er nog voor kiezen om crimineel te worden? Dat weet ik nog zo net niet. Wel een goed gegeven om over na te denken.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 30-10-2010 21:47

Ik denk als ik er over nadenk eigenlijk ook van niet.

In dat boek wat ik las ging het over misbruik, daar zeiden ze dat als je dat meemaakt het vaak ook voor meerdere levens is, net zolang totdat je bijvoorbeeld voor jezelf opomt en dan heb je het uitgewerkt.
En daar stond dat ze voor de misbruikers jonge zielen gebruiken die het nog in zich dragen. Oudere zielen dragen het niet meer in zich dus kunnen het niet uitvoeren stond daar. Daar geloof ik ook wel in moet ik zeggen.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 30-10-2010 21:49

Inderdaad, jonge zielen moeten nog veel leren en zijn denk ik kwetsbaarder voor die praktijken. Of andere dingen. En oude zielen zijn meestal uit zo'n circuit en leren weer andere dingen op "hoger" spiritueel niveau.

Nu vraag ik mij af. Als je ipv misbruik geestelijk misbruik meemaakt, wat voor een ziel zou je dan zijn? Aangezien het dan nog niet helemaal verwerkt is.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 30-10-2010 21:57

Ik las ergens dat het voorkomt dat oude zielen een leven kiezen met ziekte en ellende dus dan ben je misschien een oude ziel.
Ik zal dat stuk eens opzoeken, weet niet precies meer hoe het er stond.
Of een volwassen ziel die dingen nog niet helemaal loslaat misschien.
Het verschilt per persoon denk ik..

Ik vraag me ook af of wij, die ons bezig houden met spirituele onderwerpen zoals nu, al zeker oude zielen zijn. Ik kwam een hele tijd terug ergens tegen, dat als je je aangetrokken voelt tot dit soort onderwerpen, er toch al iets is vanuit het hiernamaals. je bent bezig met die kennis. En ik weet niet of dat bij jonge zielen past?

Plaats reactie