Zo apart

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 18-12-2010 16:57

Ook erg benieuwd. Heb gisteren van alles gevoeld toen we het er gisteren over hadden, en verder nog wat logisch nagedacht. We willen eigenlijk kijken of veel verhalen overeen komen en de kern eruit halen.

Ik heb nog niet zo vaak contact gehad met mijn gids maar die heeft wat verteld over mijn vorig leven, dus voor mij was het makkelijk om het ernaast te leggen. Ik zou niet weten of hij iets over zijn vorig leven kan vertellen tegen mij. Zou ik eens moeten uitproberen. :)

Toch nog redelijk snel gegaan dan San, heb je het gevoel dat je zelf weer naar beneden wou maar even moest wachten op een nieuw bereid lichaam?
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 19-12-2010 19:57

Ik wil binnenkort wel een keer voor jullie kijken Skye.
Maar het is hier op het moment een beetje hectisch. Ik ben vooral veel aan het leren voor mijn Hypnotherapie examen. Het is best veel naast mijn huidige baan en de kinderen. En ik wil het gewoon halen, en liefst met een mooi cijfer. :D Het schrijven voor mensen is ook opeens snel gegaan. Ik heb voor een aantal mensen geschreven met mijn Gids, en nu komen er steeds meer mensen. Ik krijg elke week wel een aantal vragenlijsten in mijn handen gedrukt en probeer de vragen te beantwoorden. Vaak probeer ik het wel op volgorde van krijgen te doen.

Deze week doe ik even rustig aan. Er is iemand in onze omgeving overleden aan Leukemie. Ze had het al voor de derde keer, en er was nu niks meer aan te doen.
Ze was pas 26.
Het doet je toch weer nadenken over het leven.
Wat kan het allemaal vreemd verlopen, je voelt je niet goed, gaat naar de dokter en een week later lig je onder de grond.
Een week lijkt soms zo weinig te zijn, maar toch kan er een zo grote gebeurtenis plaatsvinden.
Ik zei al tegen mijn man, dat kun je je toch niet indenken, dat wij hier zitten en het ook zo maar zo zou kunnen zijn dat je er volgende week niet meer bent-.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 19-12-2010 20:17

Gewoon rustig aan doen Mirre, er is geen haast bij. Het is gewoon fijn dat je er al naar gekeken hebt.

En ja ik weet het. Het kan allemaal zo vreemd lopen. Een week, een dag, 2 minuten. Het kan helemaal het verschil uitmaken. Sinds mijn vriendin heen is besef ik ook maar al te goed dat het iedereen kan overkomen, en dat die tijden wel verschil uitmaken. Maar sta er maar liever niet te lang bij stil want het wordt echt heel akelig.

Heb er vertrouwen in dat je het gaat halen Mirre, gewoon lekker je ding blijven doen en het komt helemaal goed. :)
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 19-12-2010 20:39

Ja gek zijn die dingen.
Maar wat wel heel mooi is, was dat dat meisje dat vrijdag overleden is wel heel positief was en het tot het eind gebleven is. Ze had haar dood aanvaard, ze had zelfs nog een bericht op hyves gezet, dat het eigenlijk geweldig was dat ze nu kon kijken hoe het boven is.
Het is mooi als je er zo instaat.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 19-12-2010 20:40

Echt heel fijn dat ze er vrede mee heeft. Dat maakt het ook misschien een stuk makkelijker voor haar nabestaanden. Ze komt vast binnenkort langs om erover te vertellen..
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 19-12-2010 20:46

Ik heb geen idee hoe het allemaal zit als we overlijden :D Misschien zijn er eerst wat maanden van rust.
Je hoort wel eens dat mensen zelfs bij hun eigen begravenis zijn maar anderen weer niet, omdat je geen rust hebt als je je familie verdrietig ziet.
En ik denk dat het misschien ook wel met je eigen geloof en dergelijke te maken heeft hoe snel je je aanpast in het leven daar.
Misschien moet je eerst wennen aan de dingen, hoe werkt alles daar, en hoe gaan dingen. Misschien zoek je eerst familie op die je daar hebt.
Ik lees wel steeds vaker dat je op de sfeer van je afstemming komt, en daar mensen treft met dezelfde afstemming als jouw.

Als er zulke dingen gebeuren ga je het leven wel steeds meer zien als een leerschool, en een bepaalde cyclus. Althans ik dan.
Er zijn mensen die boos zijn, en niet snappen dat zo een jong iemand gaat en zoiets krijgt, die het wreed vinden en niet iets wat moet kunnen.
Maar ik denk juist dat als je zo jong gaat, het toch met een bepaalde levensplanning te maken heeft. Er is iets afgerond, of afgesproken, de reis gaat weer verder.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 19-12-2010 20:54

De een komt nog niet door, de ander wel. Als je net dood bent kost dat veel meer energie. Wie wel zijn begravenis bijwoont, dat ligt aan het individu. Overledenen kun je eigenlijk niet hokken want iedereen is anders.

Zo de oom van mijn vriend, al zo lang dood, maar hij blijft proberen door te komen waar niemand hem ziet of hoort (behalve ik nu ik in de picture ben)
Dit kost hem telkens zoveel meer energie dat als je hem voelt het zo ongelooflijk sterk is.

Mijn vriendin is er nog steeds zelf stuk van maar ik ben er nu wel achter waarom het zo gebeurd is. Het geeft mij een stuk rust en haar dus ook.
Het mooie is, is dat we samen het verdriet verwerken, en ik het niet alleen hoef te doen, en zij ook niet alleen daarboven.

Ik weet niet hoe het met de nabestaanden van de vrouw zit, maar ze staan er ook niet alleen voor. Hoe oneerlijk het ook aanvoelt, misschien is het beter als ze er samen uitkomen en ook naar de vrouw luisteren.
Het draait namelijk ook zeker om haar.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 19-12-2010 21:02

Mooi hoor dat je zo een verbinding met je vriendin hebt.
Ik vraag me wel eens af hoe het zit. Spreken we hierboven een les en een doel af, en kan het dan blijken dat we die op ons 26ste afgerond hebben, en sterven we dan? Of spreken we daadwerkelijk boven af dat we op die leeftijd gaan, zelfs met onze familie die meegaat naar dit leven.
Om hier allen iets van te leren.
Of kan het misschien zo zijn, dat als je steft aan kanker, je de levens ervoor ook kanker hebt gehad, en dit niet zo afronde als nu, op zo een positieve manier.

Ik las laatst ook ergens, en ik heb geen idee wat daar van waarheid inzit, dat je drie leeftijden meekrijgt om te sterven, als je doelen nog niet behaald zijn dan ga je door tot de volgende leeftijd.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 19-12-2010 21:09

Ik weet ook niet hoe het zit. Ik persoonlijk denk niet dat we 3 leeftijden meekrijgen. Ik denk dat je niet meteen sterft nadat je je levenslessen hebt gehad hier in dit leven.

Kijk maar naar iemand die doodgaat door een dronken bestuurder. Dan zou die dronken bestuurder deel uitmaken van het laten we het maar even het goddelijk plan noemen, en geen enkel blaam treffen. Ik denk dat niet iedereen op zijn tijd gaat, maar dat iedereen terug mag komen om verder te leren. Maar dat is mijn visie erop.

De lessen met kanker, daar kan ik me wel in vinden. Ik denk persoonlijk ook dat sommige mensen er ook voor kiezen om het in dat leven te krijgen (ookal zullen ze daar niets meer van weten eenmaal ze het krijgen), om te kijken hoe het is etc.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 19-12-2010 21:19

Ik denk ook dat het niet altijd zo is dat je direct steft na je levensles, een Medium bijvoorbeeld zal misschien allang haar les geleerd hebben, maar doorleven omdat ze gekozen heeft een bepaalde tijdsduur mensen te helpen.

Dat wat je schrijft over die dronken bestuurder. Het is misschien niet zo dat we maar 1 les meekrijgen.
Het kan verschillende redenen hebben denk ik. Je kunt misschien als zeer hoogstaande ziel de rol van dronken bestuurder op je nemen om een grote les te zijn voor anderen. Al klinkt het misschien hard, de dingen met de meeste pijn zijn soms de grootste lessen.
Maar ik weet ook niet zeker of we onze rollen hierboeven helemaal intekenen als zijnde ik kom terug als die dronken bestuurder, en jij als het slachtoffer.
Er kan misschien ook enkel een les staan van agressief zijn en ongeduld en roekeloos gedrag anders leren uitvoeren. En misschien een raakvlak hebben met een slachtoffer wiens les aansluit bij de jouwe.
Leert de dronken bestuurder van deze daad nog in het huidige leven dan is het afgerond.
Voor het slachtoffer zit er misschien een les in van vergeving.


Wat betreft ziek zijn in een leven, kan ik me indenken dat het elke keer terug komt totdat je er op een bepaalde manier mee omgaat.
Of het heeft met je afstemming te maken, vele zielen uit hogere sferen kiezen voor ziekte in een leven zo heb ik gelezen.
Of het heeft met pijn in psyche te maken uit dit leven of andere levens.
Met die studie hypnotherapie leerden we dat 80 procent van de klachten met geestelijke dingen te maken heeft, zoals opkroppen van dingen.
Onvoorstelbaar dat slechts 20 procent een andere reden heeft.

Plaats reactie