Zo apart

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Zo apart

Bericht door Mirre » 21-10-2010 13:55

Ik wil dit toch even met jullie delen omdat ik het zo apart vind.


Zelf heb ik echt iets met Ierse muziek, vind het prachtig. heb mijn foto eens aan iemand laten lezen en die vroeg of ik iets met Ierland had. Want dat kreeg ze duidelijk door. Ik ben er nooit geweet maar vindt de muziek prachtig en de landschappen, en ik ben ook gek op Ierse whiskey.
Ik heb een hele tijd terug eens een droom gehad over een baby die Arline heette. ik kon de naam niet, en zou mijn baby ook niet zo noemen :D Ik heb het opgezocht en het bleek een Ierse naam te zijn.
Die droom is van jaren terug, maar ik weet het nog steeds. De naam Arline blijft maar hangen.

Vandaag heb ik me weer eens aan automatisch schrift gewaagd en gevraagd hoe mijn dochters in een eerder leven geheten hebben.
Er kwam Ide te staan. Ik kende de naam niet, maar het blijkt weer een Ierse naam te zijn. Toen ik dat las vond ik dat toch vrij apart.

Zullen we dan echt in Ierland geleefd hebben met zijn allen of zal dit toeval zijn?

Bij mijn andere dochter kwam er ook een naam, te staan , die zal ik nog opzoeken, ken ik ook niet, als dat ook iers blijkt te zijn, dan breekt mijn klomp.

Jewel
Hoofd Admin
Berichten: 336
Lid geworden op: 29-08-2010 13:26

Bericht door Jewel » 21-10-2010 20:39

jee hey apart zeg! laat het me effe weten als je die naam hebt opgezocht.
Ik weet echt zeker dat ik ergens in de 2e wereldoorlog zuster was hihi en dat ik een dochter had maar hoe ik heette of mijn kind ik weet het niet ben wel doodgegaan door een bombardement vreselijk had er als kind van 3 a 4 jaar dromen over welk kind van die leeftijd heeft dat nou.
Dus denk dat het echt is geweest.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 21-10-2010 20:49

Ik vond het ook apart, maar denk toch weer een teken dat ik door moet gaan met schrijven, door dit soort dingen krijg ik er echt vertrouwen in en kan ik er mee verder.
Het is alleen nog een beetje oefenen of ik de pen helemaal stil moet houden, of dat ik de stroom kan laten gaan. Op papier stond heel duidelijk Ide, zonder onleesbaargekrabbel. Maar in mijn hoofd kreeg ik vrijwel meteen Isolde.
Het gekke was dat toen ik Ide besloot op de zoeken omdat ik de naam nog nooit gehoord had, er een pagina opkwam met Ierse meisjesnamen, en mijn oog viel daar meteen op Isolde. Dat is geen Ierse naam maar er stond bij dat Isolde de Ierse naam voor Izzeth is, en die naam lijkt wel weer veel op de naam die mijn dochter nu in haar huidige leven heeft.
Een vreemde aaneenschakeling van dingen die me aan het denken zetten.
Maar ik ga er maar vanuit dat ze Ide heette.

Mijn Gids schreef in dat leven hetzelfde te heten als ik haar nu noem, de naam van mijn andere dochter komt niet uit Ierland maar uit het land waar mijn Gids haar naam ook vandaan komt.
Ik vind het bar interessant.
Dat voor mij vreemde namen, toch ergens vandaan blijken te komen en in elkaar vallen.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 21-10-2010 21:12

Dat van jouw zal ook zeker zo geweest zijn Jewel anders heb je er geen dromen over op die leeftijd.
Ik ga eens vragen of ze me jouw naam kunnen geven als je het goed vind.. gewoon om te oefenen, of er een bestaande naam uitkomt.
Ik voel wel gelijk weer dat gloeiende op mijn knie dus denk dat heet goed is

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 21-10-2010 21:26

Ben zo hondsbrutaal geweest om het voor jouw ook te vragen Jewel. :oops:
Het is maar oefenen dus geen idee of het daadwerkelijk klopt.

Er kwam heel duidelijk Ike op papier. Maar Ike is een Engelstalige jongensnaam, dus ik heb gevraagd of het wel klopte en of je een man was, en toen kwam er Nee.

Maar toen ik het las sprak ik het zelf wel uit als Ieke. En zo is het misschien ook bedoeld, mijn Gids maakt wel vaker een spelfoutje, heeft het misschien geschreven hoe je het uitspreekt.
Tot twee keer toe kreeg ik deze naam. Maar het kan ook zijn dat er iets voor moet, en eindigt op ike.
Bij de eerste krabbel leek er iets voor te moeten, en bij de tweede kwam er niets voor en alleen heel duidelijk Ike.


Bij je dochter kreeg ik Leah.

Jewel
Hoofd Admin
Berichten: 336
Lid geworden op: 29-08-2010 13:26

Bericht door Jewel » 21-10-2010 22:50

jee wat mooi! ik spreek net die naam hardop uit en ik krijg kippenvel echt..
Ik droomde als kind dat ik in een ziekenhuis was en buiten was er een kermis met reuzenrad etc..
Er kwamen ineens vliegtuigen over en ik begon door die gangen te rennen van dat ziekenhuis en zag om me heen alles instorten.
Ik rende een kamer in en greep een kind een meisje.. ik denk dat het mijn dochter was, vandaar ik zie mezelf naar mijn buik grijpen en op dat moment word alles zwart.
Het was een soort van beschermende greep naar mijn buik misschien was ik zwanger? ik denk dat er toen een bom viel ofzo en dat was het einde van mijn leven ik schat mezelf in die droom rond de 30 jaar.
Misschien ietsje jonger zelfs.
Leah idd een mooie naam.
Ik was blond en slank in die droom en naast het ziekenhuis waren een soort van bunkers waar je kon schuilen wat ik me herinner.
Vond het altijd vreemd en als kind vond ik het raar.
Ben ook heel erg bang voor vuurwerk en onbewust heb ik kinderen niet aangedurfd waarschijnlijk toch bang om het te verliezen.

Jewel
Hoofd Admin
Berichten: 336
Lid geworden op: 29-08-2010 13:26

Bericht door Jewel » 21-10-2010 23:07

Vergeet te zeggen dat ik je gids bedankt! kreeg een stemmetje bedanken bedanken hihi dus bij deze lieve gids van mirre hartelijk bedankt voor het uitzoeken van mijn naam en vind het leuk dat je iets voor me op schrift heb geschreven.

Gast

Bericht door Gast » 22-10-2010 08:37

Zou je ook eens aan je gids willen vragen wat mijn naam in het leven hiervoor is geweest?

Ben benieuwd.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 22-10-2010 10:30

Tuurlijk Blanky.
Ik vermeld er wel nogmaals bij dat ik oefen, en geen idee heb of het daadwerkelijk klopt. Maar apart vind ik het wel dat ik van tevoren echt niet weet wat er komt, en dat er namen uitkomen die ik vaak niet ken of in mijn hoofd zitten.

Ik heb gevraagd of je een man was in die tijd. Daar antwoorde mijn Gids ja op.
En toen ik vroeg wat je naam was, kreeg ik Waldo.

De W en de ldo zijn superduidelijk, de a wat minder, zou een i kunnen zijn of andere ,klinker, maar mijn hoofd zegt Waldo.

Gast

Bericht door Gast » 22-10-2010 10:51

Ok........bedankt. Ik kan de naam niet echt plaatsen. Tijdens het leven direct hiervoor heb ikzelf het idee dat ik John heette. John MacKenzie. Wellicht is dit een naam van een van de levens daarvoor.

Plaats reactie