Woorden die iets oproepen.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 13-10-2010 21:58

Mijn ouders keken dus naar dat trouwprogramma en de eerste bruid heette Cindy. Dus voila, ik zou Cindy heten. Beetje gek als je het mij vraagt.
Heb me nooit, maar dan ook nooit aan die naam gehecht of kunnen hechten.
Heel vreemd. Nooit iets met die naam gehad en mijn hele leven heb ik nooit het gevoel gehad dat dit mijn echte naam was.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 13-10-2010 22:03

Anna past denk ik beter bij je uiterlijk.
Vind ik dan persoonlijk als ik naar je foto kijk.
Maar ik vind Cindy niet heel afgrijselijk hoor :D
Misschien kende je in een vorig leven wel een Cindy die je iets heeft aangedaan en voel je een aversie tegen die naam.
Of misschien zou je eigenlijk eerst bij andere ouders geboren worden die je Anna zouden noemen maar misschien ging dat om de een of andere reden mis.
Of misschien sprak je met iemand af elkaar weer te ontmoeten in dit leven als Anna, en ben je onbewust bang dat diegene je als Cindy niet herkent.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 13-10-2010 22:05

Vind ik zelf ook.
Ik vind Cindy (bij mij dan) een stomme naam. Maar kan inderdaad ook zo zijn dat zo iemand in mijn vorig leven mij gekweld heeft. Denk daar liever niet zo over haha.

Als het een afspraak is, dan zou ik die persoon nog moeten ontmoeten, of heb ik de afspraak al misgelopen?
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 13-10-2010 22:13

Geen idee of dat kan hoor, maar ik vind het gewoon leuk om erover te denken.
Misschien is dat dan iemand die de naam Anna ook mooi vindt, waarschijnlijnlijk iemand die je dierbaar is anders maak je geen afspraken denk ik.
Of misschien wordt je volgende leven wel die van Anna, en is de planning niet helemaal goed gegaan, wilde je liever nu al dat leven maar toch eerst even dit.

Je weet het nooit, soms zitten dingen apart in elkaar. Misschien kennen wij elkaar ook al, en kom je elkaar op deze manier tegen, in gedachte bij die 1000 passanten. Het hele gekke is wel dat ik jaren terug ook iets geks meegemaakt heb met de naam Anna :D

Ik vroeg mijn dochter toen hoe haar omas heten. Ik wist dat ze het wist maar toch bleef ze volhouden dan haar ene oma Elly heet en haar andere Anna. Haar oma heet helemaal geen Anna. Maar ze bleef volhouden.
Ze kent geen Anna, ik kon geen programmas op tv met een Anna, ik vond het vreemd, waarom ze dan juist bleef volhouden dat het die naam was.
Mijn moeder zei later wel dat Anna in haar doopnaam zit, maar dat ze het nooit verteld heeft. Bijna alle vrouwen in mijn moeders fam heten van doopnaam of Maria Anna of Anna Maria, met wel andere voornamen.

Een tijdje daarna gingen we naar de bibliotheek boeken halen. Ik zoek ze meestal uit terwijl zij spelen.
Bij thuiskomts en voorlezen bleek dat in alle boeken een Anna voorkwam, of als zijnde persoon in het boek, of als zijnde de schrijfster, ik vond dat zo wonderlijk.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 13-10-2010 22:58

Ik weet ook niet allemaal hoe het zit. Wel dat het zo hoorde te zijn.

Vind het echt een wonderbaarlijk verhaal, met je dochter en de geleende boeken. Misschien even een gezellig tekentje dat ze je wouden geven op dat moment. :)
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Gast

Bericht door Gast » 14-10-2010 08:54

Dat heb ik bijvoorbeeld bij racisme, onrecht en God. Echt heftig. Bij het woord God schiet ik vaak direct op mijn achterste benen en gaan mijn haren overeind staan. Racisme zit ook diep. Heb me ook altijd erg aangetrokken gevoelt tot donkere mensen. Niet sexistisch of zo, maar gewoon.........weet niet. En onrecht dat mij of een ander aangedaan wordt. Vertrouwen is trouwens ook zo'n woord. En verantwoordelijk en zorgen voor..........

Dat zijn allen woorden of begrippen die bij mij een zware emotie teweeg brengen.

els
Forum miep
Berichten: 14
Lid geworden op: 14-09-2010 17:48

Bericht door els » 14-10-2010 15:59

het één heeft wel met het ander te maken denk ik zo...
Tijdens een regressie therapie(jaren geleden) kwam boven dat ik in een vorig leven een priester zou zijn geweest,in Duitsland,had het niet zo nauw met het celibaat dus een relatie erop na,eens dat ontdekt werd zou ik zijn 'gecastreerd' en bewusteloos in een rivier gegooid zijn.
Kan kloppen aangezien ik nu blijkbaar goed kan luisteren,ik een grote hekel(door omstandigheden) heb aan alles wat met de kerk te maken heeft,ik een 'angst' heb in water.Ik zwem wel maar bvb nooit in een open zee.Longen zijn nu nog een zwak punt.Met diegene waar ik toen een relatie mee had,die relatie heb ik opnieuw gehad,nu ook slecht afgelopen(alcohol) maar over twee levens zouden we gelukkg getrouwd zijn in Efese,Egypte,ik als geestelijk geneeskundige,de anderals helderziende toeval of niet??Zo zijn er nog vele levens...

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 14-10-2010 16:11

Blanky, zou het kunnen zijn dat je in een van je vorige levens gestreden hebt voor gelijkheid van rassen? Hoeft niet zozeer groots te zijn maar het zou me niets verbazen.

Mooi voorbeeld Els, heb er wel even kippenvel van gekregen.

Ik denk zeker wel dat bepaalde angsten uit vorige levens kunnen komen.
Zo hoorde ik ooit een verhaal van een vrouw die helemaal gek werd in kleine ruimtes. Altijd benauwd. Toen vertelde ze dat ze gestikt was in een buis, in Engeland als klein jongetje. Ze was er nog nooit geweest maar ze kon een plek benoemen en ze zijn er naar toe gereisd. De buis die ze aanwees stond op de exacte plek. Wel heel vervelend dat je zoiets mee moet nemen, of zou dat een soort preventie actie zijn van de ziel, die wil voorkomen dat zoiets nog een keer gebeurd?
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Gast

Bericht door Gast » 15-10-2010 10:37

Skye schreef:Blanky, zou het kunnen zijn dat je in een van je vorige levens gestreden hebt voor gelijkheid van rassen? Hoeft niet zozeer groots te zijn maar het zou me niets verbazen.
Wie weet......

Plaats reactie