Woorden die iets oproepen.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Woorden die iets oproepen.

Bericht door Mirre » 13-10-2010 20:51

Ik las net in een boek over reiincarnatie dat bepaalde woorden iets kunnen oproepen.
Als bepaalde woorden ijn je leven een heftige reactie bij je teweeg brengen of je hebt meteen zoiets van jeetje dat vind ik te erg. Dan heb je er waarschijnlijk in 1 van je levens mee te maken gehad.

Er stond een voorbeeld in van het woord Martelwerktuig.
Als je gewoon denk, wat lijkt me dat naar zo een werktuig of iets van dien strekking heb je er waarschijnlijk nooit mee van doen gehad, en als het wel een andere reactie oproept waarschijnlijk wel staat er.

Er wordt in het boek ook de vraag gesteld of het dan niet kan zijn dat je het door je levens heen verwerkt hebt als je geen grote reactie voelt.
Maar dat is niet zo, als het geen emoties bij je oproept heb je er geen herinnerings register in staat er. Een ziel zal altijd reageren vanuit zielsherkenning

Nu mijn vraag hebben jullie ook bepaalde reacties bij bepaalde woorden? Zonder een verklaarbare reden uit dit leven?

Of hebben jullie het meer bij voorwerpen?

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 13-10-2010 20:58

Dat heb ik met het woord heks, inquisitie en de naam Anna.
Nu hoeft dat niet perse allemaal met elkaar te maken hebben denk ik zo,
maar deze dingen hebben altijd iets sterks bij mij teweeg gebracht.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 13-10-2010 21:08

Dat kan heel goed natuurlijk. Misschien was je vroeger een heks met ook al gaven, en zijn die gaven nu weer terug te vinden.
Misschien heette je zelf Anna of een dierbare in die tijd.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 13-10-2010 21:12

Ik hoop alleen niet dat ik echt zodanig iets met de inquisitie te maken heb gehad.

Met de naam Anna heb ik zelfs zoveel dat ik nu zo heet. Ik wil nog altijd zo graag langs een regressietherapeut en achter mijn vorige levens komen. Reuze interessant.

Heb jij woorden die iets sterks bij je hebben opgeroepen? Toch niet dat martelwerktuig hoop ik?
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 13-10-2010 21:22

Er stond in dat boek een heel boeiend verhaal van een meisje dat als Heks verbrand was, daar stond bij dat voor haar lichaam in brand gestoken werd haar Gidsen haar al uit haar lichaam gehaald hadden en dat ze van die pijn en die verdere verbranding niet veel mee had gekregen. Dat stelt me wel gerust. zij had dan nog wel de angst bij brand en vuur, maar ik vond het prettig te lezen dat je zulke ernstige dingen misschien niet hoeft te voelen en je Gidsen je al halen.

Heet je echt zelf Anna? Ik vond die naam namelijk meteen bij je passen toen ik je foto zag. Maar begon er niet over omdat ik niet wist of je echt Skye heet en of je wel echt wilde zeggen wat je echte naam was.

Nou wie weet als ik straks mijn diploma heb kan ik je een keer onder hypnose brengen :D

Ik ben helemaal panisch voor slangen, als ik er eentje op tv zie krijg ik al de rillingen en in de dierentuin kijk ik er geen eens naar.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 13-10-2010 21:28

Ik heet Anna :)
Gaat geregistreerd worden kost alleen geld.
Ik ben er van overtuigd dat ik in een vorig leven Anna heb geheten, vraag me niet waarom. Voelde ook alsof ik dit moest doen en heb altijd al beter gereageerd op deze naam. Gek he? Skye is een nickname die ik gebruik op fora.

Lijkt me vreselijk, die brandstapel. Vreselijke figuren ook die dit deden. Brr.
Zo mooi dat ze die pijn niet hoefde te ervaren. Dat zou echt heel erg zijn geweest. Ik vind slangen wel mooie beesten. Zou er nooit een vasthouden maar dat zeg ik nu wie weet. Lijkt me erg glibberig en een raar gevoel.
Gifslangen hoef ik niet in mijn buurt te hebben vanzelfsprekend. Haha.

Oh nou mij mag je onder hypnose brengen hoor ! :)
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 13-10-2010 21:32

Prachtige naam Anna! Het is best apart eigenlijk dat bepaalde namen echt bij iemand passen. Ik vind je namelijk ook echt een Anna, maar waar dat dat vandaan komt weet ik niet, ik ken er wel een aantal en of er dan bepaalde dingen in uiterlijk zijn die overeenkomen waardoor je tot die naam komt of dat het doorgegeven wordt door iemand weet ik niet.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 13-10-2010 21:41

Ja, ik denk dat sommige namen ook echt bij iemand horen. Misschien qua gezicht ook nog wel. Dat hoor ik steeds vaker.

Sommige namen vind ik totaal niet bij iemand passen. Mijn ouders keken naar een trouwprogramma en zeiden. Als het een meisje wordt, kiezen we de naam van de vrouw die als eerste naar beneden komt. Erg leuk om te horen dat je naam zo is uitgekozen. Haha.

Sommige mensen zijn wel tevreden met de gekozen naam, sommige niet. Kan verschillende redenen hebben denk ik.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 13-10-2010 21:48

Jeetje dat is gek met je ouders :oops: en als het nu een verschikkelijke naam had geweest?

Ik kreeg van mijn zusje een naamplaatje met betekenis voor mijn oudste dochter uit een spirituele winkel en dat klopte precies. Soms zie je van die algemene oppervlakkige uitleggen bij namen maar dit was vrij specifiek en uitgebreidt en het klopte.
Ik vind het apart, maar misschien toeval.

Bij mijn tweede dochter waren we op zoek naar namen, en hadden we al een hele lijst, maar toch kwam ik een naam tegen die ik al vaak genoeg gelezen had en die er nooit echt uigesprongen was voor me, maar toch wist ik zo gaat ze heten, dat is haar naam. Ik las hem op een zeker moment en dacht ik hoef niet meer te zoeken want dat is haar. Heel gek. En vreemdgenoeg vond mijn man het goed terwijl het geen naam voor hem was. Ik was hoogst verbaasd dat hij het oke vond.
Zouden namen dan toch al vast liggen? We denken dat we zelf kiezen maar is dit wel zo vraag ik me af?

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 13-10-2010 21:51

Het was ook een verschrikkelijke naam. Vandaar dat ik voor de naam Anna heb gekozen, die zeker weten ook in een ander leven aanwezig is geweest. Iedereen noemt mij ook altijd gewoon Anna. Ik vind het prima zo. Hihi.

Het zou best kunnen dat namen vastliggen. Met numerologie werk je daar ook mee. Met alle namen die je hebt. Voornaam, middelnamen, doopnamen en achternaam. Maar ik weet niet hoe het zit als iemand zijn naam verandert heeft.

Mooi verhalen Mirre, denk niet dat het toeval is, dat bestaat niet. Alleen zinvol toeval. :)
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Plaats reactie