Zielengroep

Plaats reactie
Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Zielengroep

Bericht door Mirre » 13-10-2010 21:29

Ik vind al die onderwerpen rondom vorige levens altijd zo interessant.
Ik las ergens dat je zeker zo een 1000 mensen die je nu in je leven hebt kent uit je vorige levens. Je kunt er vaak vanuit gaan dat zeker je naaste familie altijd met je mee reist naar andere levens.
Ik vind dat heel leuk om over na te denken, wat bepaalde mensen dan van me geweest zullen zijn.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 13-10-2010 21:43

Hebben jullie daar zelf trouwens bepaalde gevoelens bij, niet dat we het kunnen weten maar misschien toch het gevoel wat iemand van je geweest is?

Ik heb soms heel sterk het gevoel dat mijn ouders niet voor mij moeten zorgen maar andersom, misschien ben ik eerder wel hun moeder geweest,

Bij mijn dochters heb ik soms ook sterk het gevoel dat ze vroeger rivalen waren en dat nu goed kunnen maken.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 13-10-2010 21:43

1000? Ik vraag me af of ik wel 1000 mensen ken. Zet me wel aan het denken. Wie was mijn familie? Hoe kom je daar eigenlijk achter? Familie sessie?
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 13-10-2010 21:54

Ik weet natuurlijk niet of dat van 1000 echt zo is, maar ik las het ergens.
Het gaat dan misschien ook om mensen die je slechts heel kort ontmoet, een keer mee in de trein zit ofzo. Of die ergens achter een kassa zitten waar je wat koopt.
Ik had laatst een keer een moment oogcontact met een onbekende vrouw in de winkel. Ik keek haar aan en voelde iets van herkenning, ik heb haar nadat ik de winkel uitliep nooit meer gezien.
Misschien was dat zo een oude bekende?

Ik las dat het bijna altijd wel zo is dat je familie van nu een heel belangrijke rol heeft gespeeld in je vorige leven. Je ouders zullen altijd al wel iets in familieverband geweest zijn. Heel vaak staat er, maar soms is het zo dat je vanwege levenslessen iets totaal anders kiest ver van alles.
Maar omdat het karma vaak ontstaat in zulke contacten keren die mensen vaak weer terug.
Een goede vriendin is ook vaak al iets dierbaars geweest misschien.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 13-10-2010 21:56

Dat zegt me wel iets meer. Mensen die ik zomaar ergens ontmoet heb.
Ik heb die momenten van herkenning weleens vaker gehad. Zelfs op straat als ik langsloop. Gewoon het idee dat ik die persoon ergens van ken maar waarvan ik weet dat ik die nog nooit eerder heb gezien. Vreemd gevoel is dat.

We kiezen dus wel degelijk onze familie :P
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 13-10-2010 21:59

Ja we kiezen allemaal onze ouders denk ik, en misschien spreek je al wel af wie je broertje of zusje wordt en je komt helpen.

Ik las ook ioets over zielengroepen, dat je dan bijvoorbeeld ook kan denken aan een grote groep nieuwetijdskinderen die op aarde komen, en dat het vaak zo is dat er twee kinderen uit diezelfde groep bij ouders komen omdat het dan nog sneller lukt ze iets te leren.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 13-10-2010 22:01

Goh wat interessant allemaal.

Mijn moeder heeft 3 miskramen gehad. Ik heb sterk het gevoel dat een van die kindjes een jongetje had moeten zijn. Misschien wel de eerste.
Kan het zo zijn dat als ze opnieuw in verwachting was het kindje weer voor dezelfde moeder koos?
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 13-10-2010 22:05

Ja dat kan denk ik.
Miskramen onstaan misschien omdat de ziel zo een ervaring op wil doen, of omdat het zich om wat voor reden ook terugtrekt, misschien omdat hij zelf opeens een andere keuze maakt of omdat hij iets voelt bij de moeder en denkt het kan nu niet. En op een later moment komt de ziel dan misschien weer terug.

Plaats reactie