Karma

Plaats reactie
Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Karma

Bericht door Mirre » 14-10-2010 23:20

Ik zit nu weer een heel stuk over karma te lezen. En ik vind het wel boeiend...

Karma komt nooit op een gelijke wijze terug maar op een andere manier. Als je dingen leert herkennen op je levenspad, waarom jou iets moet overkomen of overkomt en je de oorzaak weet op te sporen ben je heel bewust met je evolutie van dit leven bezig.

Als je besluit uit onzelfzuchtige motieven mensen te helpen, bij te staan of te steunen, of wat voor goede daden dan ook gaat verrichten. Weet dan dat dit door middel van positief Karma weer op je pad terug komt. Plotseling krijg je dat huis of vind je de ware of gaat het je financieel iets beter. "Wie goed doet die goed ontmoet" besef wel dat dit onzelfzuchtig moet zijn "voor wat hoort wat" gaat in dit geval niet op.
Dit vond ik wel interessant want ik had eigenlijk altijd het idee dat je hetzelfde krijgt als je zelf gedaan zou hebben bij iemand. Dat schijnt dus niet zo te zijn... weer wat geleerd..




Maar al te vaak hoor je om je heen dat bepaalde dingen je overkomen, omdat je nog Karma van vorig leven moet oplossen. Het is mijn waarheid dat de mens procentueel maar heel weinig Karma meeneemt naar dit leven daar je doorgaans het in dit leven veroorzaakte Karma weer in dit leven oplost of in positieve vorm weer uitbetaald krijgt.
Dit stukje las ik ook, en toen vroeg ik me af, zou het zo zijn, dat ook al heb je veel slechts gedaan, je dat weer goedmaakt met daarna goede onzelfzuchtige dingen? Los je dan in? Of moet er altijd nog iets voor dat minder goede karma voor in de plaats komen?

Plaats reactie