Mijn ervaringen met mediteren

Doe jij ook aan mediteren, vertel ons jou ervaring.
Plaats reactie
Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Mijn ervaringen met mediteren

Bericht door Skye » 25-09-2010 20:53

Ik heb al veel meegemaakt betreft mediten dus zou niet eens weten waar ik moet beginnen. Haha. Begin maar lekker bij het begin.

De eerste keer dat ik ging mediteren moest ik denken aan wat mensen zeiden. Je mag aan niks denken, dus ook niet dat je aan niks mag denken. Dat mediteren zo moeilijk was. Maar eenmaal ik ging zitten en mijn hoofd leeg ging maken bleek het tegendeel waar. Mijn gedachten zeilden gewoon langzaam weg, naar een ver oord, ver weg van mij vandaan in ieder geval. Het ademhalen ging goed en als automatisch op een gegeven moment. Toen ik eruit kwam, dacht ik: Wow. Ik voelde mij als herboren. Helemaal fris en schoon. Ik voelde mij erg licht en moest me toen goed aarden omdat ik het gevoel had zo zwevend rond te lopen.
Ik had het gevoel dat ik de wereld aankon en weer opnieuw kon beginnen. Dat was zo'n mooi en sterk gevoel dat het mij emotioneel heeft gemaakt.

De tweede keer dat ik ging mediteren heb ik een meditatie uit mijn reiki-boek gebruikt. Met de maan, zon en aarde. Dat heeft ook behoorlijk wat in mij losgemaakt, want het werkte echt. Ik voelde een enorme tintelende energie stroom door heel mijn lichaam vloeien. Het was geweldig.

Omdat mediteren mij echt tot rust bracht besloot ik het te vertellen aan een vriend van mij. Deze is altijd erg druk en heeft "ADHD" , zou zich moeilijk kunnen concentreren. Maar wanneer wij aan het mediteren zijn is hij rustig en ervaart vrede. Je merkt er helemaal niets van zou je zeggen.

Ik ben toen ook begonnen met visualisatie meditaties. En ik heb hier veel mensen mee mogen helpen. Het zijn krachtige meditaties die je ziel compleet verfrissen. Klinkt al zo heerlijk, maar het is het ook echt.

Het mooie aan mediteren vind ik dat iedereen het kan, of kan leren.
Mediteren is er voor iedereen, of je nu religieus bent, spiritueel of niet.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 25-09-2010 21:20

Mooi om te lezen Skye

Plaats reactie