Kinderen

Zeer leerzaam.
Dimitrov
Berichten: 223
Lid geworden op: 16-09-2010 20:10

Kinderen

Bericht door Dimitrov » 18-06-2011 16:39

Kinderen krijgen 85% van de tijd te horen "niet doen, afblijven, stop niet doen, dat doe je toch niet! ...etc In 't kort gezegd mogen ze hun verlangens niet volgen terwijl dit heel natuurlijk is voor kinderen.

Ik heb mijn kinderen gezegd nadat ik de dag tevoren hen geweigerd had om twitter te nemen en één of andere chatsite zoals hyves:

Ik heb erover nagedacht, mijn impuls is om jou te beschermen.
Mijn fout is dat ik jou door mijn ogen naar het leven wil laten kijken en jij wilt dat ik door jouw ogen kijk.
Beide zal niet lukken.
Je mag jouw eigen ogen gebruiken en je eigen leven leiden, ik vertrouw je en laat je daarin vrij.
I love you!

UCH.....
Ik weet wie ik wil zijn, en handel daar naar.

Jewel
Hoofd Admin
Berichten: 336
Lid geworden op: 29-08-2010 13:26

Bericht door Jewel » 26-06-2011 11:46

En hebben ze nou twitter en hyves?
Als ouder kan je dat gewoon in de gaten houden en je moet idd je kind vertrouwen.

Dimitrov
Berichten: 223
Lid geworden op: 16-09-2010 20:10

Bericht door Dimitrov » 28-06-2011 11:27

Ja hoor ze hebben het nu :D En inderdaad vertrouwen in je kind hebben en laten merken is heel belangrijk. Ook dat ze zelf inbreng hebben in de wegen die ze (willen) bewandelen.

Een tijdje terug hoorde ik een kind (14j) die met mij meereed in de auto teen een ander zeggen "zij mag niets van haar ouders en reken er maar op dat ze losgaat als ze oud genoeg is"!
heel begrijpelijk en ze zeggen het nog eens zelf ook! :D

groetjes
Ik weet wie ik wil zijn, en handel daar naar.

Jewel
Hoofd Admin
Berichten: 336
Lid geworden op: 29-08-2010 13:26

Bericht door Jewel » 01-07-2011 15:47

Ja dat is waar hoor, ach je moet eens weten wat ze vroeger over mij zeiden haha het is toch helemaal goed gekomen hoor.

Dimitrov
Berichten: 223
Lid geworden op: 16-09-2010 20:10

Bericht door Dimitrov » 02-07-2011 14:47

Weet je Jewel het komt altijd goed, ook als het niet goedkomt....... :D
Ik weet wie ik wil zijn, en handel daar naar.

Jewel
Hoofd Admin
Berichten: 336
Lid geworden op: 29-08-2010 13:26

Bericht door Jewel » 02-07-2011 18:16

Hihihi ja zoiets :lol:

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 02-07-2011 21:16

Wij waren vanavond in een restaurant, en ik geloof dat ik ook wel tig keer heb gezegd, doe nou niet, blijf af en noem maar op :oops:
Toen we weggingen zei er een vrouw achter ons dat we keurige kinderen hadden :lol: en daar doe ik het dan ook voor.
Ik wil niet dat ze te luid praten in een restaurant, of dat ze bij een ander op de borden gluren, dat ze met bestek gooien, of onbeschoft zijn, en dan krijg je toch weer zinnen als niet doen, blijf af, kijk uit..
Maar soms is dat ook nodig om beleefde keurige kinderen te kweken, ze moeten later toch weten hoe het hoort.

Dimitrov
Berichten: 223
Lid geworden op: 16-09-2010 20:10

Bericht door Dimitrov » 05-07-2011 22:16

Had ik net een stukje geschreven is alles weg........

Binnenkort probeer ik het weer....

Kijk anders zelf eens op youtube en zoek op abraham hicks - ze spreken wel Engels...en zoek op children of kids of rules

Hier is nog een uitspraak:
*Je kunt geen vooruitgang boeken door kinderen erop te wijzen wat ze fout doen. Je reageert geergert en voelt je vervelend, kinderen voelen dit aan en gaan zich ook vervelend voelen met alle gevolgen......

Als je het niet mee eens bent, geen probleem hoor Mirre want ik wil en ga je niet proberen over te halen.

*Houd van je kinderen zoals ze zijn en niet zoals jij wilt dat ze zijn, zij staan dichter bij de bron dan ons...

André
Ik weet wie ik wil zijn, en handel daar naar.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 06-07-2011 09:22

Ik ben het wel met je eens hoor Dimitrov. Natuurlijk is het logisch dat je je kinderen zo benadert, het is eigenlijk een hele, althans voor mij normale methode.
Natuurlijk geef je jhe kinderen complimenten en benoem je wat ze goed doen en niet zozeer wat ze fout doen. Dat is niet enkel bij kinderen zo, maar bij ons ook.
Als ze mij op mijn werk alleen maar zeggen wat ik fout doe, dan wordt ik ook niet blij en ben ik het al zat. Positief zijn is zo belangrijk.
Natuurlijk moet een kind zichzelf kunnen zijn, en dat vind iik ook heel belangrijk.
Grotendeel laat ik dat mijn kinderen ook wel doen. ze hebben heel veel keuzevrijheid, en soms laat ik keuzes toe die ik zelf nooit zou kiezen.

Ik ben er grotendeels wel voor dat kinderen niet zo moeten zijn als jij wilt dat ze zijn, natuurlijk niet.
Maar toch moet je ze soms beschermen en waarden en normen bijbrengen.
Als mijn kind zomaar iemand een klap geeft of uit begint te schelden, dan denk ik niet, je kunt zijn zoals je wilt zijn, je moet dan toch in grijpen. wat niet zegt, dat je je kind dan niet waardeert. Het gaat om de manier waarop je iets zegt denk ik.

Als je kind in een restaurant zit te schreeuwen en met bestek gooit, dan doe je toch iets? Je wilt toch later dat je kinderen zich beleefd gedragen?
Ik zou dan niet tekeer gaan maar wel leren hoe het hoort.

Dus denk ik grotendeels kan je kind zichzelf zijn, maar er zijn toch ook wel iets van opvoeddingen?

Dimitrov
Berichten: 223
Lid geworden op: 16-09-2010 20:10

Bericht door Dimitrov » 06-07-2011 16:19

Volgens mij begrijp je het helemaal Mirre :D

uch

PS als ik iets tegenkom dat dit beantwoordt dan meld ik dat hier. Het is niet zo dat ik alles snap hoor :wink:

nog een uitspraak/vrij vertaald-Vertel iedereen die je kent:
Mijn geluk hangt niet van jou af, dus ik neem je niets kwalijk.
En laat het dan zien, wees gelukkig, wat een ander ook doet.
Breng het in de praktijk dat je gelukkig bent, wat er ook gebeurt.
En voordat je het weet geef je niemand meer de schuld van hoe jij je voelt.
En dan zal je van iedereen houden want de enige reden dat je niet van ze houdt is omdat je ze gebruikt als excuus om je niet goed te voelen.

Als je kinderen moet bijsturen omdat ze met bestek gooien of iemand slaan dan is het volgens mij de bedoeling om de kinderen positief te behandelen en niet boos en dan je goed blijven voelen en gedachten te denken hoe je jouw kinderen graag zou willen zien.

Hier ben ik zelf mee bezig op school. Vaak is het van als je dit niet doet dan....straf en dergelijke maar het blijft moeilijk hoor.
Maar schreeuwen doe ik zeker niet tegen kinderen (en volwassenene

:wink: :wink: ) wat ze ook doen.

uch
Ik weet wie ik wil zijn, en handel daar naar.

Plaats reactie