Het mediumschap

Is er leven na de dood? Kan je contact krijgen met overledenen en hoe? Voor al je vragen en filosofieën omtrent het mediumschap kan je hier terecht.
Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Het mediumschap

Bericht door Skye » 25-09-2010 21:22

Het mediumschap is iets heel moois en tegenwoordig zijn mediums ook niet meer uit onze samenleving weg te denken. Helaas zijn er ook een aantal valkuilen betreft mediums. Er zijn altijd mensen die op gebieden, alsook op het paranormale, je geld willen aftroggelen. Gelukkig zijn er ook nog velen die je echt willen helpen en die de gaven die ze hebben gekregen zuiver gebruiken. Vandaar dit stukje over het mediumschap.
Ook voor vragen als wat een medium voor je kan betekenen, of waar een goed medium aan moet voldoen.

Een medium is in staat om contact te leggen met gene zijde, de geestelijke wereld. Het medium legt contact met diegene waarvan jij graag een boodschap ontvangt. Bijvoorbeeld van een overleden familielid, partner, vriend of huisdier. Een goed medium zal altijd eerlijk en oprecht zijn. Dit betekent dus dat een goed medium het zal zeggen als het echt niet lukt om contact te krijgen, alsook eerlijk vertellen als de overledene gezegt heeft niet in zijn rust te willen worden verstoord. Sommige overledenen werken hier liever niet aan mee. Een goed medium zal dus niet zomaar iets uit zijn of haar duim zuigen wanneer het contact niet gelegd kan worden of als de overledene dit niet wilt/op prijs stelt.

Een medium geeft dus boodschappen door van de overledene. Mediums die op geld uit zijn en/of geen echte gave hebben, zullen alleen maar zeggen wat u horen wilt en dingen verzinnen. Helaas zal dit u niet echt verder helpen. Een goed medium speelt alles door wat de overledene hem/haar heeft verteld. Een medium is dus letterlijk een doorgeefluik.
Een goed medium zal dan ook alles vertellen tegen de nabestaande.
Er zitten inderdaad soms minder leuke berichten tussen, maar dat is niet anders. De complete boodschap kan dus bestaan uit zowel mooie en leuke als verdrietige, boze, oftewel sterk geemotioneerde berichten. Als u naar een medium gaat dient u hier dus rekening mee te houden, en een medium kan dit ook het beste op voorhand zeggen.

Een goed medium hoeft niet perse met een bepaalde methode te werken. Er is dus geen manier om een medium meteen te oordelen naar methode, als trance medium of iets dergelijks. Ieder medium legt op zijn/haar manier het contact met de overledene.

Een medium kan voor het contact gelegd worden al met details komen over de overledene. Nog meer eenmaal het contact is gelegd.
Een goed medium zal het nooit algemeen houden en wat u horen wilt, maar treed in tot de details en vertelt specifieke en rake dingen.


Sommige mediums, of ze nu echt de gave hebben of niet, doen dit puur en alleen om het geld, maar zijn uiteindelijk snel te herkennen. Ze zitten vaak op belachelijk dure telefoonlijnen of smsdiensten waaraan je ineens vast zit. Vragen 60 euro voor een consult waarmee je niet verder kunt en ga zo maar verder. Deze mediums richten zich vooral op mensen die enorm twijfelen en op dat moment niet zo sterk in Hun schoenen staan.
Vaak sturen ze reclamefolders rond door een bepaalde regio, met teksten waar mensen op reageren die het helemaal niet meer zien zitten.

Mijn advies is dan ook om uit te kijken voor dit soort mediums en je niet met ze in te laten. Want ze zijn er op uit je financieel te duperen. Dat recht hebben ze niet, vooral niet bij mensen die veel verdriet hebben.

Wees gezegend,

Skye
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 25-09-2010 22:23

Leuk om te lezen Skye, nou ja eerder interessant bedoel ik.
Ik ben zelf nog nooit echt bij een Medium geweest, wel op open avonden in zalen waar dan heel veel mensen bijeen zijn. Maar daar is het vaak zo dat je wel details krijgt en info maar niet te privacy gevoelig.
En soms heb ik dan ook het gevoel dat als je sterk zoiets heb van ik hoop maar niet dat ze dit of dat zeggen want ik ben met mijn moeder, of een collega bijvoorbeeld, dat het ook niet gebeurt.
Ik vond het de laatste keer zo frapant dat ik een boodschap van mijn oma kreeg en zoiets had van hou het lollig, ik hou er nooit zo van als ik ga zitten huilen, niet dat het erg is, maar toch vind ik het dan niet prettig daar. En vreemdgenoeg gaf ze me iets waar ik zo om moest lachen.

Ik ben zelf geen Medium dus ik vraag me dan altijd af hoe het zit.
Zouden nabestaanden ons een rotboodschap kunnen geven of zouden ze als ze al in staat zijn contact te leggen , nare boodschappen uitsluiten. Ik verwacht dat vele dingen die wij als naar zien hun als gewoon menselijk zien.
Kunnen alle nabestaanden in principe contact leggen of moeten ze daarvoor al op een bepaalde trilling zitten?
En mogen ze bepaalde boodschappen doorgeven of juist niet vanwege onze levenslessen?

Angela
Berichten: 88
Lid geworden op: 01-07-2011 14:00

Bericht door Angela » 01-07-2011 18:23

Voordat ik mij zelf voorstel, wil ik toch even reageren op het stuk van Skype.
Namelijk dat goede mediums ALLES vertellen aan de klant, dat is dus uit den boze!!
Dan ben je namelijk geen goed medium.

Je mag en kan niet alles vertellen wat je als medium doorkrijgt. Stel, je krijgt door dat iemand kanker heeft maar dit nog niet weet, dit is een voorbeeld, let op. Je gaat dit vertellen als medium, wet je wel wat dit kan doen bij de gene die dit te horen gaat krijgen?

Ik zelf heb een goed lopende praktijk en heb een 2 jarige opleiding gedaan voor het Mediumschap. Er zijn wetten en regels voor mediums, waar je je aan moet houden.

Ik weet dus niet waar je deze info vandaan hebt, maar het klopt dus van geen kant. Als je niet weet wat je wel en niet door mag geven, (ja, mag geven, want het is geen moeten!!) dan werk je dus niet zuiver.

Als ik de tijd heb, dan zal ik eens precies vertellen hoe het eigenlijk werkt. Maar dit is in ieder geval geen goede info.

Verder heb je het alleen maar over dat mensen je geld willen aftroggelen. Denk er goed aan dat je ook goede praktijken hebt en dat je niet alle mediums over 1 kam mag scheren. Er wordt te veel de nadruk op gelegd dat de mensen niet goed bezig zijn.

Ik vind dat jammer om te lezen, dat je er zo over denkt en ik vraag je nogmaals waar je deze info allemaal vandaan hebt.

Overigens noem ik mij zelf geen medium, maar gewoon een doorgeefluikje van GZ. En als ik zuiver werk (wat ik dus altijd doe) dan weet ik wat ik wel en niet mag doorgeven.

Ik hoop dat jullie misschien van mij wat kunnen leren, en vik van jullie. Dat ik ben hier is waarschijnlijk dan toch niet per toeval gekomen,. Want toeval bestaat immers niet!
Allerbelangrijkste wijsheid is Liefde...

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 01-07-2011 18:40

Angela, ik ga hier niet uitgebreid op in.

Natuurlijk geef je geen sterf data en ziektes door. Dat zijn de enige dingen die je niet mag doorgeven.

Voor de rest geef je alles door wat de overledene verteld, want waarom zou je iets achter houden? En waarom zou een overledene uberhaupt vertellen wanneer diegene dood gaat?

Ik begrijp je reactie niet.

Jij vind het jammer dat ik er zo over denk maar met een beetje logisch nadenken weet jij ook wat hier bedoeld wordt.

Ik ben geboren met mijn gaven, heb ze al levenslang en heb ze geen enkel leven misbruikt. Ik geef sinds mijn 16e readings, meer dan 3 jaar nu dus en vanaf het aller begin is het goed gegaan. Ik weet wat ik wel en niet mag en kan zeggen.

Als de spirit van de overledene echt is krijg je nooit rare boodschappen.
Die je opdrachten geven tot moord, of kleur je huis blauw. Je zal nooit horen wanneer iemand dood gaat, of dat die kanker krijgt. Als je het niet mag en kan doorgeven, heb je niks aan de informatie.

Erg jammer, erg jammer, dat moet ik nu juist zeggen tegen jou.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Angela
Berichten: 88
Lid geworden op: 01-07-2011 14:00

Bericht door Angela » 02-07-2011 08:30

Je bent 19 jaar, je bent geboren met gaven. Iedereen wordt geboren met gaven, alleen bij de een zal dit beter ontwikkelen dan bij een ander.
Je hebt ze al levenslang, vertel je. Je bent pas 19 jaar!!
Je hebt geen levenservaring, je hebt nog helemaal niets meis. Je begint pas!

En ik heb het absoluut niet over opdrachten tot moord en zo, ik snap werkelijk niet hoe je hier aan komt!! En waarom je dit erbij haalt.

Als je zo erover praat en er over denkt, dan denk ik dat ik hier niet goed zit.

Mocht je interesse hebben in hoe het werkelijk in zin werk gaat, lees dan mijn website maar eens: ik mag geen linken zetten, jammer!

En als je meer over mijzelf wilt weten en hoe het bij is gegaan, kan je deze bladzijde lezen:
ook hier geen link, is niet toegestaan. Heel jammer.
Allerbelangrijkste wijsheid is Liefde...

Angela
Berichten: 88
Lid geworden op: 01-07-2011 14:00

Bericht door Angela » 02-07-2011 08:32

http://www.praktijk-havayah.nl/wie-is-angela.html

http://www.praktijk-havayah.eu/medium-uitleg.html

Misschien na de tweede bericht wel. Lees deze maar eens door, dan zul je merken dat het toch iets anders gaat dan dat je denkt dat het gaat.

Overigens krijgt een medium niet alleen berichten door van overleden personen, maar ook van (overleden) dieren en levende personen.
Allerbelangrijkste wijsheid is Liefde...

Jewel
Hoofd Admin
Berichten: 336
Lid geworden op: 29-08-2010 13:26

Bericht door Jewel » 02-07-2011 09:24

Hoi Angela je mag wel linken neerzetten hoor.

Groetjes Sandra

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 02-07-2011 11:11

Jammer echt heel jammer dat je zo doet. Ik betreur het echt in het diepste van mijn hart. Ik heb nooit beweerd dat jij opdrachten kreeg tot moord.

Lees mijn berichten nog eens goed door zou ik zeggen. Ik heb alleen gezegd dat zo'n bericht niet van een overledene zou komen. Overigens weet ik ook dat je ook met overleden dieren kunt communiceren en dat een medium ook over gaven beschikt om contact te leggen met veel meer dan de overledenen.

Als een echt " medium " is het raar toch dat jij zo reageert en telkens iets zoekt achter mijn berichten die er niet zijn?

Ik ga hier geen energie meer aan verspillen. Ook zou jij als medium/paragnost/mens met een gave echt beter moeten weten dan iemand van 19 ervaringloos te noemen. Ik heb genoeg levenservaring en weet meer dan de gemiddelde 60-jarige. Ik ben volwassener dan mensen die hun mid-life crisis al ver gepasseerd zijn. Gewoonweg omdat ik genoeg heb gezien en meegemaakt heb, daar goed me om ga, wijs ben en deze gaven hebt. Feitelijk gezien weet je niets van mij behalve dat wij tot diezelfde bron horen. En als medium hoort dat toch niet zo lijkt mij. Wat jij beweert te zijn vandaar dat ik het zo noem. Dan praat je niet per direct zo over een ander.

wijsheid met de jaren is allang achter haald.

Kijk maar eens naar een kind. Wij kunnen van iedereen leren.

Ik houd het hierbij en dat je alles vergeven is.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Angela
Berichten: 88
Lid geworden op: 01-07-2011 14:00

Bericht door Angela » 02-07-2011 12:22

Ik ben in eerste plaats mens. En ik zet mijn gaven niet op de eerste plaats, wat jij dus wel doet. Je levenslessen heb je nog lang niet geleerd en ik ook niet. Maar om nu van mij zelf te zeggen dat ik wijzer ben dan een ander? Dat zal je nooit uit mijn mond horen! Dat doe jij dus wel en op deze manier werk je met je ego.
Ik zoek niets achter je berichten, ik vertel alleen hoe het werkelijk zit met het doorgeven van berichten.

Een medium (zo noem ik mij niet, ik ben een doorgeefluikje) maakt een afweging wat hij/zij wel en niet kan zeggen. In je eerst bericht zet je eigenlijk heel oneerbiedig het volgende neer:
Een goed medium zal dan ook alles vertellen tegen de nabestaande.
Er zitten inderdaad soms minder leuke berichten tussen, maar dat is niet anders.
Maar zo werkt het dus niet.
Ik heb ooit een reading voor iemand gedaan waarin ik te horen kreeg dat haar relatie uit zou gaan, terwijl zij juist de reading had aangevraagd omdat zij vond dat de relatie zo stabiel vond en of ze toe waren aan een kindje.
Ik heb haar niet verteld dat haar vriend de relatie wilde beëindigen. Dat hoort niet en dat is dus de afweging waar ik het over heb. De woorden die ik door had gekregen, heb ik omkleed met betere woorden. Twee dagen na de reading maakte hij de relatie uit.
Dat is een levensles die zij had moeten leren, en ze mocht het dus gewoon niet van te voren weten.
Dat is wat ik bedoel met wat je als medium moet zien aankomen, dat je weet dat je zulke dingen niet kan zeggen/vertellen.

Verder scheer je een beetje alle mediums over 1 kam.
Met de woorden:
Vaak sturen ze reclamefolders rond door een bepaalde regio, met teksten waar mensen op reageren die het helemaal niet meer zien zitten.
doe je een hoop mensen te kort.
Ik heb een goedlopende praktijk en ook ik heb reclame gemaakt. Ik adverteer met flyers en met een sticker op mijn auto. Ik heb ook in het plaatselijke krantje gestaan.

Als jij echt wat met je gaven wilt doen, zou ik je adviseren om eens te kijken naar een workshop of cursus. Dan ga je werkelijk dingen horen en meemaken en leren hoe het werkelijk aan toe gaat.

Je wordt een medium als je daar klaar voor bent. Je wordt gekozen door je Gidsen, je leert je leven lang om te communiceren met je Gidsen. Jouw Gidsen sturen je seintjes vanaf je kindzijn, zodat je leert hoe je kan communiceren.
Als je eens Googled zie je dat de "goede' mediums oudere mensen zijn, gewone mensen die hebben geleerd in de loop der jaren hoe ze om kunnen gaan met hu Gidsen, die de taal kunnen spreken van hun Gidsen.
Kijk naar Loes van Loon, Marion Berndsen en vele anderen die op latere leeftijd pas aan hun mediumschap zijn begonnen.

Dat is wat ik je mee wil geven. Maar helaas sta je niet open voor vernieuwde lessen die juist zo belangrijk voor je kunnen zijn.
Allerbelangrijkste wijsheid is Liefde...

Jewel
Hoofd Admin
Berichten: 336
Lid geworden op: 29-08-2010 13:26

Bericht door Jewel » 02-07-2011 17:12

Ik denk dat het belangrijk is wat we van elkaar leren, sta open voor nieuwe dingen.

Nou een beetje discussie is nooit erg.

Plaats reactie