Het mediumschap

Is er leven na de dood? Kan je contact krijgen met overledenen en hoe? Voor al je vragen en filosofieën omtrent het mediumschap kan je hier terecht.
Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 02-07-2011 21:44

Angela, je schrijft over Loes van Loon, ik ben een groot fan van haar!
Ik ga dit jaar weer naar haar toe, ze heeft me geholpen om wat twijfels weg te nemen. Ik schijn ook bepaalde dingen door te kunnen geven, maar het kost me zoveel moeite om dat te begrijpen. Of ik nu te nuchter ben of te bescheiden, of alles te gewoon vind, ik heb geen idee.
Maar ze heeft me een grote schop onder mijn kont gegeven waardoor ik toch een beetje meer in mezelf geloof. En inderdaad zei ze, toen ik zei ik ben al bijna 32 als ze echt willen dat ik anderen ga helpen met bepaalde gaves, dan moeten ze wel vaart maken. Dat ze zelf veel ouder was toen ze er mee aan de slag ging.

Ik heb heel veel bewondering voor haar, zo een nuchter en gevoelig mens, die ondanks het vele dat ze voor anderen doet, zo gewoontjes is en nooit haar gaven dusdanig zou benoemen.
Dat vind ik wel eens lastig. Aan de ene kant moet je in jezelf geloven om ermee aan het werk te kunnen gaan, en er van overtuigd zijn dat je het kunt, maar bescheidenheid is ook heel belangrijk denk ik.
Maar je hoort ze inderdaad, net als jij zei vaak ook zeggen, we zijn doodgewoon doorgeefluiken, en geven gewoon door wat ze daar zeggen.

Angela
Berichten: 88
Lid geworden op: 01-07-2011 14:00

Bericht door Angela » 03-07-2011 11:07

Loes van Loon is een zeer bescheiden mens maar een heel goed medium, die haar eigen stijl van readen heeft. Zo heeft elk medium een andere stijl.
Ik dus ook. Ik heb een meer psychologische stijl van readen, ik ga meer in op de dingen die op dat moment bij iemand spelen.
Terwijl een ander medium misschien meer op de dagelijkse dingetjes zit.

Overigens, alle informatie die mediums doorkrijgen vanuit GZ, hetzij via hun Gids of van een overleden persoon zelf, is altijd goed. Gidsen liegen nooit en overleden personen ook niet.
Je stelling Mirre, dat overleden personen dus niet het juiste advies geven, is dus niet juist. Want dat doen ze namelijk wel!!

Ik heb zoveel readings gedaan, en ik krijg dingen op een speciale manier te horen. Ik zal het proberen uit te leggen. Ik kan uiteraard niets over readings vertellen van klienten van mij, want ook ik heb geheimhouding. Maar voorbeelden kan ik wel noemen.

Voorbeeld 1.
Een dochter wil een reading van een overleden vrouw. Om te weten of ik contact met haar kan krijgen en of ik dan de juist persoon voor me heb, krijg ik dingen door. Ik krijg dan bijv. dingen te ruiken, dat was plas/urine. En daarna krijg ik dan te voelen dat mijn linkerbeen mist. Blijkt de vrouw suiker te hebben en een geamputeerd been daardoor. Dit klopt dan met de vrouw in kwestie.

Voorbeeld 2.
Een reading van een overleden jongen van 16 jaar. Ik zie hoe de familie om zijn kist heen staat, ik krijg ook door dat hij zich zelf van het leven heeft beroofd en ook precies hoe.

Voorbeeld 3.
Een reading van een levend persoon. Ik word op mijn stoel heen en weer geslingerd en ik draai op mijn stoel rondjes. Daar kan ik niets aan doen, dat wordt met mij gedaan door of mijn Gids of door een overleden persoon.
Blijkt dat ik dus uit moet zoeken waarom dit gebeurd en of ik dit kan vertalen in woorden. De vrouw in kwestie heeft chaos in haar hoofd op dat moment, wordt heen en weer geslingerd tussen bepaalde dingen in het leven en ze draait daardoor in cirkeltjes.

Voorbeeld 4.
Een reading gedaan voor mijn eigen zus, van mijn overleden zwager,. Nu ga ik daar niet te veel over zeggen, maar mijn zwager liet mij gas ruiken. En gaf daarbij aan dat de ketel gemaakt moest worden, want anders zou het wel eens fout kunnen gaan.
Blijkt dus dat mijn zus de ketel al een paar keer had nagekeken maar dat ze niets konden vinden. Na de reading nogmaals de ketel na laten kijken en bleek dus toch dat er iets niet goed zat.


Zo werkt het dus. Ik ben heel erg goed in ruiken van dingen, maar ook word ik op allerlei manieren "gebruikt" om zo het juiste door te krijgen. Ik ben heldervoelend, helderruikend, helderziend, helderhorend.

Zo heeft elk medium zijn eigen werkwijze. Dit kan omdat de Gidsen al jaren bezig zijn om dit te ontwikkelen bij diegene. Alleen als jij er klaar voor bent, zal je merken dat je readings kan gaan geven of dat er dingen op je pad komen zoals bij mij.
Dat je mensen ontmoet die je kunnen helpen, of dat je opeens iets inde krant ziet van een cursus waar jij dan veel aan zal hebben.

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt?

En wat die twijfel betreft. Je moest eens weten hoe lang ik over mijzelf getwijfeld heb, of ik het allemaal wel juist had en deed. Als je mijn gastenboek eens leest, zul je zien dat ik helemaal geen twijfel hoef te hebben en zelfs mijn man vertelde mij dat keer op keer. Nu, met een eigen praktijk, twijfel ik echt niet meer. Maar ik blijf het wonderbaarlijk vinden dat ik dit mag en kan doen.
Allerbelangrijkste wijsheid is Liefde...

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 03-07-2011 13:55

Ik weet niet meer hoe ik aan die info kwam Angela. maar ik heb eens ergens gelezen dat karakters niet meteen veranderen. Als je een tip over je geldzaken wil dan moet je dat niet aan je oma vragen die haar geld altijd over de balk smeet.


Ik begrijp je wel, bedankt voor je info. Ik vertrouw er ook op dat ze als ik er klaar voor ben, me die richting wel op zullen sturen en ik merk wel dat er steeds van die dingen op mijn pad komen. Opeens mensen die een bepaalde link met iets hebben of me ergens mee naar toe nemen.
Ik ben nu bezig met een cusus edelsteentherapie, en een paar maanden terug geslaagd voor een opleiding Hypnotherapie.
Ik vind mijn huidige weg ook nog leuk maar soms heb ik het idee dat ze iets anders voor me in petto hebben. Ik ga ervan uit dat het vanzelf op mijn pad komt als ik me open stel.


Ik twijfel heel veel maar toch is het een stuk minder dan een aantal jaar terug. Ik help zo nu en dan wel mensen, maar ik kan op de een of andere manier nooit van mezelf zeggen dat ik een reading gegeven heb.
Ik denk dat het proces langzaam moet groeien en dat ik alle oude denkpatronen los moet laten.

Plaats reactie