Hoe werkt dat nou?

Is er leven na de dood? Kan je contact krijgen met overledenen en hoe? Voor al je vragen en filosofieën omtrent het mediumschap kan je hier terecht.
Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Hoe werkt dat nou?

Bericht door Mirre » 26-09-2010 20:55

Zoals ik al eerder schreef ga ik regelmatig naar paranormale avonden.
Maar wat ik zo apart vind is dat ik eigenlijk altijd een boodschap krijg. Van de week kreeg ik er weer eentje, maar dan zijn er toch zeker zo een 30 mensen die niks krijgen. Hoe kan dat nu vraag ik me dan af? Hoe kan het dat ik elke keer wat krijg, waarom een ander niet. Misschien is het op dat moment nodig voor mij of belangrijk maar ik kan me toch niet voorstellen dat een ander dat niet heeft.
Kan het ermee te maken hebben vraag ik me af, dat ik thuis vaak al vraag of ik iets mag horen van bijvoorbeeld een Gids of een familielid? Zou het vragen om een boodschap de kans verterken er eentje te krijgen? Of maakt dat niets uit.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 26-09-2010 21:14

Hey Mirre,

Of we een boodschap van een overledene mogen ontvangen ligt aan de overledene zelf. Als een overledene niet wilt verschijnen/praten en dergelijke, zal dit ook niet gebeuren. De overledene moet namelijk wel zelf willen meewerken.

De vraag voor een boodschap of teken helpt wel degelijk, omdat je je ermee, hetzij bewust of onbewust, meer voor open stel en je dat zintuig scherper in de gaten houdt. Het werkt ook een beetje als een affirmatie.

Ik weet niet precies hoe het zit met gereincarneerde zielen. Want als een ziel in een ander lichaam geboren wordt, weet ik niet of je nog contact kan maken. Het lijkt me nogal een wat vage theorie dat een ziel zich in twee splitst als die boven komt, waarbij de ene helft blijft en de ander geboren wordt in een ander lichaam. Wel interessant om over na te denken.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 26-09-2010 21:23

Bedankt voor je antwoord Skay!
Ja wat betreft incarnatie vraag ik het me ook af, als iemand alweer op aarde is zul je vast geen boodschap kunnen krijgen inderdaad. Hoelang duurt het dan vaak voordat je weer incarneert, of verschilt dat ook heel erg?

Ik vond het gewoon zo een vreemd iets, dat ik elke keer thuis om dingen vraag, in zo een zaal zit en altijd antwoord krijg. Hebben die andere mensen dan thuis niets gevraagd waardoor die minder kans hebben denk ik dan? Lijkt me toch vreemd, zou het dan zo toevallig zijn dat ik elke keer eruit gehaald wordt.
Hetgeen jij benoemt over het open stellen geloof ik helemaal, maar hoe kan zo een Medium in een grote zaal mij er dan juist elke keer uitpikken, dan gaat het toch meer om zijn openheid?


Wat je zegt over de overledene snap ik helemaal. Wat zou dan een reden kunnen zijn dat ze niet willen praten vraag ik me af?
Misschien comflicten in relaties. Maar als een relatie heel liefdevol was zouden ze dan de kans laten gaan even wat te zeggen? Kan natuurlijk..

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 26-09-2010 21:38

Het verschilt per persoon hoe lang het duurt voordat hij of zij reincarneert.

Sommige mensen hebben niet door te zijn overleden. Hierdoor duurt het proces naar boven te gaan langer. Deze blijven bij het aardse en raken gefrustreerd omdat wij ze niet kunnen horen of zien. Kunnen we dit wel, dan zullen we ze naar het licht moeten sturen.

Dan is het de vraag of iemand wel weer terug naar beneden wilt.
Mij is verteld dat ik een oudere ziel ben, en pas geincarneerd. Ik neem dus aan dat ik vrijwel meteen terug naar de aarde ben gegaan, omdat ik daar zelf voor koos.

Dat jij er uit wordt gepikt is geen toeval, het is zinvol toeval. De overledene wil jou heel graag wat duidelijk maken. Wat ik zelf denk is dat het medium die jij daar ziet erg gevoelig is voor die energie, en er makkelijk in contact komt. Niet iedereen die naar zo'n avond gaat zal iets te horen krijgen en daar kunnen ook verschillende redenen voor zijn.

Wat ik voel is dat sommige mensen (niet iedereen) blokkades hebben.
Ze staan open voor contact maar hebben een soort muurtje. Kan ook bijna duidelijk het uiterlijk zien.
Het medium zal zeker nog boodschappen overdragen aan anderen.
Ik blijf wel bij wat ik eerder zei in dit bericht, dat is wat ik denk en voel.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 26-09-2010 21:41

Bedankt voor je heldere uitleg Skye!

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 26-09-2010 21:43

Geen probleem Mirre, het is heel graag gedaan.
Hopelijk heb ik je een beetje antwoord kunnen geven op je vraag en twijfels.

Misschien een gekke vraag tussendoor. Voel jij je dan weleens schuldig tegenover anderen?
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 26-09-2010 21:45

De laatste avond had ik er geen last van, maar die avond ervoor vond ik het wel rot, ik kreeg zo een vrolijke boodschap waar ik heel blij mee was, maar misschien had een ander die echt een antwoord nodig had beter een boodschap kunnen krijgen.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 26-09-2010 21:47

Okay. Want als ik door die twijfels heen keek bespeurde ik een beetje schuldgevoel. Ik wil je even meegeven dat je je geen zorgen hoeft te maken. Alles gebeurd namelijk met een reden, en het is dus zinvol dat jij die boodschap gekregen hebt. Wees er blij mee Mirre. :)
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 26-09-2010 21:50

Oke, bedankt.
Ik ben er ook blij mee, en het is ook niet aan mee om te beoordelen wie hem harder nodig zou hebben.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 26-09-2010 21:53

Wat er doorkomt, komt door, en anders niet. We kunnen overledenen niet forceren. Net zoals een christen naar een gebedsgroep gaat moet er niet van uit gaan dat hij daadwerkelijk een woord van god krijgt door die mensen heen.

Ik zie die mensen eigenlijk ook als een soort mediums.

Mensen komen daar met zulke hoge verwachtingen dat sommige uiteindelijk teleurgesteld raken en minder komen, uiteindelijk zelfs wegblijven. Is dat daar al eens gebeurd?
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Plaats reactie