Jullie religie?

Plaats reactie
Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Jullie religie?

Bericht door Mirre » 14-10-2010 23:32

Weet niet of het hier op de goede plaats staat...

Maar gewoon mijn nieuwsgierigheid.
Zijn jullie opgevoed met een religie?
Doe je nu nog iets aan een bepaalde religie?

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 15-10-2010 00:29

Ik ben opgevoed met het christendom. Tot mijn 16e ook geweest tot ik erachter kwam dat het niet mijn waarheid was, om het zo maar even netjes te zeggen. Ik geloof nu in iets heel anders, waar ik hier niet zomaar openlijk voor uit kan komen, en natuurlijk in het paranormale.

Ik geloof niet in 1 mannelijke god bijvoorbeeld, die allerlei oude mannen een boek heeft laten schrijven, waar de inhoud nog zeer te twisten over valt.
Maar dat we mensen zijn gemaakt met een eigen wil. We kunnen kiezen of we goed doen, of slecht. We krijgen alles wat we doen terug. Wie goed doet, goed ontmoet.

Ik geloof in allerlei lichtwezens, natuurwezens maar ik denk dat dat niet zo religie gebonden is.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 15-10-2010 09:08

Maar waarom zou je er niet openlijk voor uit kunnen komen? Voor alles wat je geloofd mag je openlijk uit komen, wat het ook is.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 15-10-2010 09:29

Ik denk dat het hier beter niet kan Mirre. Sommige mensen vinden die bepaalde "religie" schokkend zelfs duivels. Ik wil altijd eerst zeker weten of mensen zich de rug niet toekeren als ik het uitspreek.

Voor nu houd ik het er even op dat ik geloof dat alles wat je doet naar je terugkeert en dat er 1 universele wet is. Liefde. Doe wat je wilt maar schaadt niemand. Je moet dus altijd goed opletten met wat je doet en zegt. Dat is mijn gedachtengang.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 15-10-2010 09:40

Ik kan niet voor andere mensen spreken, alleen voor mezelf. Ik vind dat iedereen zijn eigen waarheid en mening mag hebben wat het ook is.
Zelf heb ik natuurlijk ook een bepaald geloof en denkwijze erover, maar als iemand zijn gedachten over dit soort onderwerpen haaks op de mijne staan dan zal ik daar geen oordeel over hebben, meer de gedachte dat ik er niet zo over denk.
Als mensen je de rug toe keren om enkel een mening over religie dan is dat meer hun probleem. Als jij achter je eigen gedachtes staat dan is het goed.
Ik heb geen idee wat hetgeen dan is waarom je bang bent dat mensen je de rug toe keren.
Zelf geloof ik in het goede en begrijp ik het vaak niet goed als mensen bijvoorbeeld iets schokkends in de trant van satan of de duivel aanhangen ofzo, maar ook zoiets zou ik niet veroordelen of iemand dan maar de rug toekeren.
We zijn allen mensen uit dezelfde bron en kunnen allemaal van elkaar leren.

In dat wat je schrijft over de universele wet geloof ik ook. Ik geloof dat we daarvoor onze levenslessen in het leven roepen, uiteindelijk zijn we allemaal op weg naar hetzelfde, een vervolmaking.
En de een heeft daar meer of andere levenslessen voor nodig dan een ander.
Maar ik denk wel om uiteindelijk de vervolmaking te bereiken dat we heel veel ervaringen opgedaan moeten hebben. Ik geloof in reiincarnatie, ik geloof dat we allemaal in 1 van onze levens mensen schaden om van deze ervaring te leren. Als je nooit donker hebt ervaren zal licht ook anders zijn denk ik.
Wij hebben allen alle eigenschappen in ons denk ik, en doorleven alle goede en slechte kanten voordat we helemaal licht zullen zijn.
Daarom ben ik ook tegen veroordeling, we kunnen mensen veroordelen, maar zijn het uiteindelijk ook zelf, of ooit geweest denk ik.
Maar dat is helemaal mijn persoonlijke mening.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 15-10-2010 09:48

Ik ben veel mensen kwijtgeraakt door er openlijk voor uit te komen. Vandaar die angst. Waarschijnlijk niet een terechte angst, want misschien zit ik hier juist goed. Maar mensen denken vrijwel negatief als het woord heks of hekserij valt. Wicca is tegenwoordig ook niet minder erg dan dat. Mensen vergelijken het alsnog met duivelswerk of iets dergelijks. Ik vind dat erg onterecht maar je doet er niets aan.

Ik geloof ongetwijfeld dat ik iemand geschaadt heb. Dan praat ik niet over een leugentje om bestwil of iets dergelijks. Er wordt gezegd dat ik een zeer oude ziel ben dus zou ik niet raar opkijken als ik iemand echt iets kwaads heb aangedaan, om wat voor motief dan ook. Uiteindelijk is dit een zielenreis waar we van leren en kiezen we zelf om terug te gaan en hier te zijn.
Ook in dit leven is dat ongetwijfeld gebeurd maar geleerd heb ik er zeker van.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 15-10-2010 09:59

Als mensen een ander beoordelen is het vervelend voor hunzelf als ze zo een kort zicht hebben.
Mensen weten vaak niet eens wat Wicca of hekserij inhoudt maar oordelen er wel over.
Ik oordeel er niet over omdat ik zelf eigenlijk niet precies weet wat de denkwijze en geloof achter hekserij is :oops: maar ik heb er geen eng gevoel bij. En al zouden de invullingen van het geloof niet de mijne zijn dan maak ik er nog geen punt van.
Ik heb zoveel verschillende mensen om me heen, ik heb een vriendin die erg Christelijk is, en eentje die Moslima is, vriendinnen die niets geloven en alles maar onzin vinden. En het maakt me allemaal weinig uit, ik ben gek op die meiden. Ieder zijn eigen ding, we zijn allemaal mensen.
Ik heb ook geleerd het helemaal los te maken. 1 keer kreeg ik een beetje een vervelende discussie met die vriendin die Christen is. Zij denk dat als je niet in God geloofd je na je dood ook niet geholpen wordt. Ik was daar toen een beetje boos om, omdat ik vele lieve mensen ken die niets geloven en die voor mij evenveel waard zijn als mensen die wel geloven.
Ik kan me niet voorstellen dat zoiets bestaat, we komen allen uit dezelfde bron en vond dit een groot stuk van mensen in hokjes plaatsen. Maar ook dat heb ik maar laten gaan, het is haar waarheid die ze ook met redenen zo verkregen heeft.


Oude zielen verkijgen hun kennis denk ik vaak idd ook door ervaring en uiteindelijk zelfinzicht door de dingen te herbeleven en in te zien. Ik praat ernstige daden als moord enzo overigens niet goed hoor, de daad vind ik dan afgrijselijk maar ik hoop altijd dat de ziel snel licht ontvangt op zijn verdere pad en er een positieve draai aan kan geven.

Gast

Bericht door Gast » 15-10-2010 10:41

Skye, natuurlijk moet je zelf weten wat je wel en niet op het forum zet en wilt delen met de overige leden.........Maar je wekt nu, zeker als admin, de indruk dat je op dit forum blijkbaar niet openlijk voor je eigen ideeën en meningen uit mag komen. Dat lijkt me niet goed.

Als je niet wilt vertellen waar je precies in gelooft had je er ook niet over moeten beginnen. Dit komt (op mij in ieder geval) vreemd over en zal het forum niet ten goede komen.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 15-10-2010 11:04

Dat begrijp ik zeker Blanky, maar ik geloof dat ik het al gedaan heb?
Het is alleen lastiger als je weet dat sommige mensen het niet kunnen waarderen, in ieder geval is het er wel uit en dat lucht op.

Vind het ook totaal overbodig om te oordelen zonder te weten wat iets inhoudt of dergelijke. Dan nog vind ik dat mensen best met respect met elkaar kunnen omgaan, ongeacht geloof of religie. Vaak lukt dat, soms ook niet. Wanneer iemand geen respect voor mij kan opbrengen omwille wat ik geloof, bijvoorbeeld in een god EN een godin, kan ik het tegenwoordig lekker laten gaan. Ik ben niet verplicht het eens te zijn of met die persoon om te blijven gaan. Als mensen van me houden, houden ze van me om wie ik ben.

Ik kan me zelf ook niet voorstellen dat mensen die niet in god geloven niet geholpen worden nadat ze heengaan. Dat vond ik vroeger al moeilijk te geloven, en nu al helemaal met contact met overledenen bijvoorbeeld.
Het is een echte hokjessamenleving, gelukkig mag je kiezen of je wel of niet in hokjes denkt.

Ik moet er wel even bij zeggen dat ik wel wat christenen ken die een open mind hebben en daar houd ik van. Daarbij komt kijken dat er ook christenen zijn die wel wat spiritueler zijn ingesteld en ruimer/verder denken. Het is maar waar je zelf voor kiest, als je iedereen maar in zijn/haar waarde laat. Het maakt niet uit wat je geloofd.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 15-10-2010 11:07

Maar eigenlijk oordeel jij dan ook een beetje over ons Skye, ik kan me niet voorstellen dat hier een persoon zou zitten die Hekserij of Wicca als iets duivels ziet.
Als ik zie hoe de mensen hier reageren op elkaar in alle onderwerpen, kan ik me niet indenken dat ze er zo over zouden denken, en al zouden ze er al zo over denken zouden ze er niet zo op reageren denk ik.

Maar ik begrijp wel dat je zo reageert als je het al zo veel meegemaakt hebt.
Dat is niet meer dan logisch.
kusje

Plaats reactie