Jullie religie?

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 18-10-2010 09:10

Ik ga eens proberen het te vragen aan mijn Gids in het oefentopic, kijken of er ter plekke weer een antwoord komt.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 18-10-2010 15:15

Ik kan zelf wel zien wanneer iemand iets "terugkrijgt", maar ik ben van mening dat dit op heel veel manieren kan. Zoiets hebben wij denk ik zelf niet in de hand. Door veel goed te doen verbloem je denk ik slechte daden niet. Je moet toch wel enige vorm van berouw hebben getoond denk ik. Natuurlijk is het dan wel weer niet zo dat als iemand slechte dingen doet deze ook voor altijd slecht is, en er geen vaste regel is hoe lang iemand iets heeft.

Niet alles is karma/vergelding, hoe iemand het ook noemen wilt. Want soms doen mensen iets bij je, of gebeurd er iets en kun je er gewoon niets aan doen, of tegen doen.

Het zou me niets verbazen als die vrouw iets naars heeft meegemaakt. Hoeft niet perse rottigheid van anderen te zijn, maar misschien toch enig schuldgevoel. Is trouwens ook wel op zijn plaats. Toen wou ze het goedmaken en is ook gebeurd. Zegt niet dat ze niks heeft meegekregen van wat ze bij je gedaan heeft. Alles komt op de manier zoals het moet, altijd toch nog goed.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 18-10-2010 16:04

Ik denk dat we er helemaal niets over kunnen zeggen, alleen maar gissen.
Als ik naar dat verhaal in het ziekenhuis kijk, dan kan het misschien wel zo zijn dat ik er zelf juist lering uit moest trekken en dat er daarom zoiets gebeurde.
Misschien ben ik zelf in een eerder leven wel verpleegster geweest, en heb iemand verkeerd behandeld, en kwam nu in deze situatie. Misschien ging het niet om mij, maar was het een les voor mijn man. Misschien juist een les voor de arts die aan de zijde van de verpleegster stond, en die wel heel lief was, misschien had die daarom nu de kans om een bepaald inzicht te krijgen.

Ik geloof niet in straf, alle mensen zijn gelijk, en het woordje straf of boetedoening geeft mij een naar gevoel.
Ik denk dat daden van oprechte liefde er zeker toe doen, niet iets doen om iets goed te willen doen maar echt vanuit je hart.
Grote hoeveelheden licht verdrijven een enkel zwart puntje.
Als je iets verkeerds gedaan hebt kun je jaren later wel een compleet ander mens zijn, en je misschien niet voor kunnen stellen dat je ooit iemand gepest hebt bijvoorbeeld, en juist iets doen voor dat soort mensen, dan is je les denk ik al ingelost. Het gaat niet om terugkrijgen denk ik, maar om inzicht, en heel veel mensen krijgen dat pas als ze zelf iets gevoeld hebben in die trant. Maar ook in hetzelfde leven kun je bepaalde gevoelens ook op een andere manier incasseren denk ik.
Het feit dat als je zelf kinderen hebt bijvoorbeeld meteen een soort van begrip geeft naar al die dingen die normaal blijken te zijn en die je je eigen moeder wel eens verweten hebt.
Opeens begrijp je de zorgen van je eigen ouders, en de woorden die ze tegen je gesproken hebben. En dat is dan denk ik voldoende, je hoeft dan niet opeens zelf in de rol van zorgenouder te zitten want je hebt het begrepen in je hart.

Jewel
Hoofd Admin
Berichten: 336
Lid geworden op: 29-08-2010 13:26

Bericht door Jewel » 18-10-2010 22:50

Ik denk dat het ook een beetje ligt aan wat je hebt gedaan.
Iemand pesten toen je jong was een snoepje gepikt of iets in die trant is iets anders als moorden, verkrachten etc..
Ik kan niet geloven dat je een ander zo'n kwaad kan aandoen dan is je geest wel zo ziek, dat ik wel hoop dat diegene een straf krijgt.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 19-10-2010 14:31

Bij moord en verkrachting en dergelijke hoop ik dat diegene zijn ogen open gaan, en het licht ziet. Het inzicht krijgt dat je zo niet met elkaar omgaat.
Tuurlijk mag iemand in zijn huidige leven er van mij wel zo dusdanig voor gestraft worden.
Maar na de dood hoeft er van mij geen straf te volgen, maar een leerweg naar inzicht zodat er een goede ziel terug kan komen.

Hoe zie jij dat dan Jewel, als er een moordenaar komt te overlijden en je had twee keuzes,
Of hem laten boeten, en branden voor de gedane daden,
of hem een stoot met inzicht geven, en liefde om weer terug te gaan en het anders te doen.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 19-10-2010 16:13

Ik geloof dat je in dit leven dingen doet en krijgt. Voor bijvoorbeeld een moord die je in dit leven doet moet je niet boeten in je volgend leven, of die daarna. Dat zou oneerlijk zijn. Je wordt opnieuw geboren en komt als klein kindje weer ter wereld, met nieuwe kansen.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 19-10-2010 18:58

Maar de reiincarnatieleer staat wel weer voor leren in volgende levens dus dan is het wel weer zo dat je dingen meeneemt en weer verdergaat. Hier geloof ik wel in maar niet als zijnde straf. Ik geloof in zelfinzicht en zelfbeoordeling, en niet in iemand anders die de straffen uitdeelt.

Maar wat vinden jullie dan van iemand die een moord in dit leven doet? Wat voor straf moet zo iemand dan krijgen?
Of misschien kleiner gezien, hopen jullie dat iemand die een ander bijvoorbeeld gepest heeft dat zelf terug krijgt in het leven?

Dimitrov
Berichten: 223
Lid geworden op: 16-09-2010 20:10

Bericht door Dimitrov » 19-10-2010 20:10

Interessant om te lezen allemaal!

Zelf geloof ik in Liefde, mijn kinderen worden Christelijk opgevoed maar mogen zelf kiezen hoe ze daar mee om willen gaan (beiden ong. 13jr).
We praten thuis ook over andere geloofsovertuigingen en/of spirituele ervaringen. Eigenlijk zeggen we tegen onze meiden:
KIES ZELF.

uch
Ik weet wie ik wil zijn, en handel daar naar.

Jewel
Hoofd Admin
Berichten: 336
Lid geworden op: 29-08-2010 13:26

Bericht door Jewel » 19-10-2010 22:02

Hoe ik dat zie! heb het zelf niet meegemaakt maar wel mijn goede vriendin haar vader is vermoord.
als ik een kind zou hebben of 1 van mijn ouders, broer, nichtjes of neefje die word verkracht of vermoord dan hoop ik dat diegene de meest gruwelijke dood krijgt die hij/zij verdient sorry maar zo ben ik gewoon.
Niemand komt aan mijn dierbare ben zelf ook christen maar schijnbaar geen goede ik kan geen liefde opbrengen voor monsters.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 20-10-2010 10:56

Waarom zou je dan geen goede Christen zijn? Een ieder heeft zijn eigen mening en gevoel daarin en daar is niets mis mee.

Plaats reactie