Jullie religie?

Jewel
Hoofd Admin
Berichten: 336
Lid geworden op: 29-08-2010 13:26

Bericht door Jewel » 20-10-2010 15:42

Hi haha nou moet je niet in een kerk zeggen hoor wat ik hier neer hebt gepend.
Maar daar kom ik dan ook niet meer, vind ik ook hokjes gedoe een kerk.
Het zit toch inje hart niet in een gebouw.

Dimitrov
Berichten: 223
Lid geworden op: 16-09-2010 20:10

Bericht door Dimitrov » 20-10-2010 19:13

Over het algemeen vind ik de straffen veel te licht in Nederland.
Ik hoop het niet mee te maken dat iemand van mijn familie iets wordt aangedaan maar ik kan me ook niet voorstellen dat ik die ander de ergste dood toewens....wel ben ik voor een hele strenge straf, desnoods de doodstraf maar dan moet het wel 100% zeker zijn dat de dader de dader is....

En over wat niet gezegd durfde te worden...alles mag gezegd worden toch? Als het maar met respect gebeurt.
We hebben niet allen dezelfde mening.
Ik weet wie ik wil zijn, en handel daar naar.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 20-10-2010 20:24

Daar ben ik het helemaal mee eens Dimitrov, alles moet gezegd kunnen worden, we hebben allen een andere mening, en ik vind dat juist leuk. Niet elke mening hoeft de jouwe te zijn en het betekent ook niet dat je het totaal niet begrijpt of je er iets bij voor kunt stellen als een mening niet de jouwe is.


Ik denk idd ook zo over de kerk Jewel. Ieder mens is gelijk of je nu in de kerk komt of niet, prima als mensen op die manier hun geloof invullen maar ik vind het best erg dat sommigen denken dat je minder geloofd als je er niet komt, of dat je daarop beoordeeld zou worden.

Ik hoop het ook niet mee te maken dat mijn familie iets aangedaan wordt. Misschien denk ik dan anders over bepaalde dingen, dat kun je nooit van tevoren zeggen.
Ik vind de strafen in Nederland ook veel te licht, iemand voor een ernstig iets mag van mij veel langer vast zitten.
Ik ben tegen de doodstraf.
Wat betreft de ergste dood toewensen, dat heb ik niet. Laatst was er nog een stukje op tv waar misdadigers van heftige dingen samen in een gevangenis zaten, ze werden mishandeld door elkaar en door bewakers. Dan heb ik wel zo iets stop daarmee, ondanks dat iemand een monster is, hoeft iemand van mij niet monsterlijk behandelt te worden.
Dat kan ik niet verdragen.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 20-10-2010 22:31

Ik ben niet zo voor de doodstraf. Dat vind ik wel erg makkelijk.
Als iemand iets ergs doet en de wet overtreed verdient die wel een heel erge straf. Ik vind ook niet dat ze er mogen werken, zodat ze daar ook lekker tv mogen kijken op luxieuze bedden. Ik vind dat Nederland veel te soft is.
Een cursus voor als ze weer de maatschappij ingaan vind ik wel goed.

En Mirre, zoals ik al eerder zei, het komt niet altijd in dezelfde vorm terug.
Als je iemand vermoord hoeft het niet te betekenen dat jij ook vermoord zal worden. Of als je iemand pest je het zelf ook zult ervaren. (Ookal is de kans erg groot dat iedereen het wel eens meemaakt, of die het nou zelf gedaan heeft of niet)

Het kan in enige vorm terugkomen. Zelfs schuldgevoel juist doordat de ander zo aardig blijft of diegene nog een kans wil geven. Bij erge daden blijft het schuldgevoel soms hangen. En nee niet alles is karma, of vergelding. (ik noem het liever niet zo)
Maar ik houd me dan vast aan het fijt dat het niet mijn zaak is en het weer bij diegene terugkomt. En ik geloof ook niet in iemand die strafzaken regelt. Ik geloof eerder in aantrekkingskracht. :)
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 20-10-2010 23:34

Ik denk ook niet dat straf in straf terugkomt maar als lering, en misschien wel op heel andere wijze, het gaat om het gevoel van hetzelfde. Ik geloof niet in straf ,ik geloof in lering en liefde. We zijn allen broeders en zusters slecht of niet.
Ik geloof dat je na je dood je Gids treft en wat je ook gedaan hebt of hoe je ook geleefd hebt je Gids geeft om jou, en wil dat je je ontwikkelt en vervolmaakt.
Als je een moordenaar bent zal die Gids er ook zijn, van je houden en hopen dat je de liefde ziet inplaats van de haat. Ik geloof ook dat we allen incarneren en allen bepaalde levensvormen doormaken van goed en van slecht om tot een uiteindelijk liefdevolle ziel te komen. Die liefde ervaar je alleen maar meer als je ook slecht gedaan hebt. Je begrijpt slechte zielen meer als je het ook zelf doorgemaakt hebt. Er bestaat geen goed en slecht, alleen al wat is en dat zijn we allemaal. We zijn allemaal die moordenaar geweest en allemaal die engel. Als je alles bent geweest dan ben je vervolmaakt dan begrijp je alles wat is.


Ik vind een moordernaar iets vreselijks maar ik haat de daad en de situatie, en niet de lerende ziel want wij zijn dat allen.
Veroordeel u broeders en zusters niet hoor ik dan.
Want ook jij zal daar staan of gestaan hebben.


Ik geloof zoals jij zegt Skye dat het bij je terugkomt en je het ook meemaakt, maar niet als straf of wat dan ook maar uit liefde om je bepaalde ervaringen aan te bieden en te doen vervolmaken. reincarnatie is voor mij geen vergelding, terugkomen omdat je het zelf in de hand brengt of wat ook maar leren van het leren en dan nog eens leren uit liefde, en nog eens liefde voor jezelf.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 20-10-2010 23:44

Maar gekke vraag misschien voor allen,

Je hebt jezelf, jouw, jij...
En je hebt die moordenaar die net iemand in koele bloede heeft vermoord.

Wie is er dan goed en wie is er dan slecht? Of zijn wij allen kinderen die recht hebben op lering, dwalingen en noem maar op?

Zou jij jezelf boven die moordenaar stellen en waarom? Wat zou je dan zeggen? Waarom ben jij beter?

Jewel
Hoofd Admin
Berichten: 336
Lid geworden op: 29-08-2010 13:26

Bericht door Jewel » 21-10-2010 08:32

Kijk ik zie het zo, die moordenaar is ziek in zijn hoofd.
Dus ik voel me idd beter want ik moord niet, ik heb geen zieke gedachten om iemand iets aan te doen.
Zo iemand komt in de gevangenis daar wordt diegene alleen maar slechter van, de meeste in ieder geval wel.
Neem nou dat meisje Milly Boele, kind van 12 jaar oud onschuldig er komt een buurman aan de deur uitgerekend een politieman met een jong poesje.
zij gaat in haar onschuld mee, ze word verkracht en gewurgd en in een diep koud gat in de tuin gestopt.
Waarom is die vent ontspoord? is het drugs? is hij bezeten door iets?
We zullen het niet weten.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 21-10-2010 21:08

Ze mogen hem van mij levenslang vastzetten.. Verschrikkelijk.
Tuurlijk ben je dan beter, of misschien is verder dan het juiste woord, voor mij persoonlijk dan. Verder in je zielengroei dan die misdadiger.


Ik zit weer helemaal verwikkeld in een boek over reiincarnatie. Er staat een heel stuk in over Seksueel Misbruik. Als je dat meegemaakt hebt is dat meestal niet voor maar 1 leven staat er. Het stopt pas als je de traumas en stigmas doorgewerkt hebt, en als je je niet meer slachtoffer voelt. Dat ben je volgens het boek als je voor jezelf opkomt, je niet schuldig voelt of meer schaamt, en als je de dader aan durft te wijzen en laat boeten, door bijvoorbeeld aan te geven.
Ik vond het een heftig verhaal. Er stond dat je je in het eerste leven dat het voorkomt vaak echt slachtoffer voelt maar dat je je er daarna tegen zult verzetten omdat je ziel het misbruik herkent.
Er stond dat als je in een ander leven weer misbruik meemaakt, dat het dan weer een andere dader is dan eerder. Voor die taak gebruiken ze jonge zielen stond er omdat die het nog in zich dragen, ik weet niet precies meer hoe het er stond. En dat oude zielen dat niet meer in zich hebben dus ook niet uit kunnen voeren.

Dit vond ik wel interessant, dat verandert mijn kijk weer een beetje over de volgorde van levens. Ik ben altijd bang dat ik na mijn fijne leven nu, een heel fout persoon zal zijn in een ander leven.
Maar schijnbaar is dat dus niet zo, en zul je daar niet in vervallen? Hoe denken jullie hierover?

Al stond er ook een verhaal in over iemand die heel erg onderdrukt werd en in een later leven andere mensen ging onderdrukken. Of heeft dat er dan mee te maken dat je nog oinderdrukking in je draagt?

Hoe zit dit precies?

Dimitrov
Berichten: 223
Lid geworden op: 16-09-2010 20:10

Bericht door Dimitrov » 22-10-2010 19:52

Interessant allemaal , en gedrag is idd het belangrijkste, niet de mens op zich...mmmm...ik blijf vooraleerst voor de doodstraf maar ik blijf er over nadenken....uch
Misschien kom ik er nog eens op terug met een bericht.

En over mensen die zich Christelijk noemen en ons vertellen dat we ER niet komen.......ach.........liever niet dan.... toch? :D
Ik weet wie ik wil zijn, en handel daar naar.

Monica
Berichten: 44
Lid geworden op: 29-08-2010 14:19

Bericht door Monica » 22-10-2010 22:05

Ik heb vanaf mn 6 e ongeveer tm mn 15e mn opvoeding gekregen in het geloof van Jehova getuige en moet zeggen dat het mn jeugd en ook in mijn latere leven, aardig wat impact heeft gehad. En dan bedoel ik dit niet in de positieve zin. ben blij dat ik destijds ook gestopt ben, samen met mijn zus. Bij mijn zus heeft het een nog grotere druk op haar gelegd, zij heeft zelfs een zelfmoorpoging gedaan toen ze 18 was. Ieder zijn geloof hoor, maar ik blijf de rest van mijn leven atheist.
Afbeelding

Plaats reactie