Jullie religie?

Plaats reactie
Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 08-03-2011 21:48

Ja dat is ook vrij heftige materie eigenlijk.

Ik denk niet dat euthenasie je planning overhoop haalt. Hoogstwaarschijnlijk heb je dus al een ziekte gekregen (volgens reincarnatietheorie ook zelf voor gekozen om die lessen te leren), waardoor je bepaald bent. Mij maakt het niet uit, voor mijn gevoel in ieder geval niet, of die persoon vandaag gaat, of morgen. Die persoon heeft ondraaglijk veel pijn en leed en die persoon in leven houden vind ik ook onmenselijk. Die persoon ligt erbij als een verlept plantje die niets meer zelf kan doen en niets anders ervaart dan pijn en verdriet. Ervaren ze dat niet zo dan was euthenasie natuurlijk ook nergens voor nodig geweest.

Zelfmoord daarentegen, dan kan je behoorlijk wat overhoop halen. Dan was het " je tijd nog niet " .


Ik weet niet of het vaststaat wanneer we dood gaan. Dan kom ik weer zo op de gedachten gang van de bijbel uit, maar dan zijn alle abortussen, ongelukken waarbij dood het gevolg is etc allemaal gepland geweest en dat vind ik aan de ene kant maar heel vreemd en naar te geloven.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 08-03-2011 21:55

Ik ben er niet helemaal uit wat ik er van denken moet. Ik heb er wel een mening over, maar lees ook wel weer andere dingen waarvan ik denk, zou het zo zijn.
als je Euthenasie pleegt en je zou als je het niet deed ook met een paar dagen sterven dan is het wat anders. Maar ze schrijven dat het dan nog beter is te sterven met bijvoorbeeld morfine wat je in coma houdt zodat je niet hoeft te lijden en je ziel de tijd krijgt van je lichaam los te komen of zelf de overgang bepaald wanneer het moet plaatsvinden, en niet dat je zelf je overgang regelt.
Maar ik ken ook iemand die Euthenasie gepleegd heeft terwijl ze nog niet veel pijn had, ze had het uitzicht op een leven dat niet beter werd en ze zou zonder die Euthenasie nog een paar jaar of heel aantal geleefd hebben misschien.
Haar uitzicht was dat alles langzaam aan achteruit zou gaan, en ze zou sterven, dat wilde ze niet en toen heeft ze er meteen een einde aan gemaakt.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 08-03-2011 21:58

Ik kan het zo goed begrijpen dat die mensen dat doen. Het valt voor iedereen natuurlijk zwaar, maar voor die persoon nog het meest. Die maakt het zelf mee. Als het uitzichtloos is vind ik ook dat het kan.

Heb de euthenasie stelling gebruikt bij een opdracht voor m'n vorige opleiding. Partijen naast elkaar moeten zetten en dan schrik ik gewoon WEER als ik lees hoe onmenselijk de CU er mee omgaat..
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 08-03-2011 22:07

Abortus wordt in dat boek trouwens niet gezien als planning van dood maar als moord van degene die het pleegt. En dat rekenen ze in dat boek zwaar aan. Zeg niet dat ik het er mee eens ben hoor..

Wat betreft ongelukken, ik denk dat er vele situaties bepaald worden door de mens zijn vrije wil, het tijdstip van je dood staat misschien vast maar de manier waarop het gebeurt misschien niet.
Het gebeurt ook zo vaak dat je een bijna ongeluk hebt of voor iets behoedt wordt wat maar net goed gaat. Dan denk ik persoonlijk wel dat ze vanaf boven ingrijpen omdat het je tijd nog niet is.

Wat betreft Euthenasie, ik heb er geen oordeel over wat anderen doen.
Ik vind dat iedereen de baas over zijn eigen lijf is.
En als we er niet in zitten kunnen we er ook heel slecht over oordelen.
Heel veel ondragelijke pijn moet een ramp zijn.
Maar uitichtloos leven zonder pijn is misschien weer anders.
Ik heb ook geen beste gezondheid en in mijn planning en ziekte ligt ook wel het uitizicht af te takelen en uiteindelijk weinig meer te kunnen, maar ik wil het allemaal meemaken.
Ik moet met dit soort dingen altijd aan mijn oma denken, die had ook geen uitzicht meer en veel pijn, met morfine is ze toen ook langzaam weggezakt zonder pijn, ik kreeg echt het idee dat haar ziel langzaam aan wegraakte van haar lichaam. Maar hoe werkt Euthenasie dan, dat weet ik eigenlijk niet eens goed. Ben je dan met een uur gewoon weg, nadat ze je wat toegediend hebben? Dan vraag ik me idd wel af of lichaam en ziel zo snel van elkaar weg zijn. Bij de een wel denk ik, en bij de ander niet.
Natuurproecessen worden verstoord, en abrubt in gang gezet.
Maar pijn lijden moet absoluut niet mogen.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 08-03-2011 22:12

Ook dat ligt weer zo gevoelig. Aan de ene kant maak je iets dood wat leeft. Maar in sommige gevallen, zoals verkrachting, hoe zielig het ook is, vind ik het wel kunnen en als het meisje dit wenst wat ik me heel goed kan voorstellen, moet het ook mogelijk zijn zonder dat hier raar tegenaan gekeken wordt.

Je kunt moeilijk vertellen dat de vader van het kindje een verkrachter is, die nog altijd vrij rondloopt. Jakkes daar moet ik niet aan denken.
Of die heeft wat minder leuke dingen gedaan met mama en is er toen vandoor gegaan. Of, papa en ik kenden elkaar maar heel eventjes en toen kwam jij na 9 maanden...Het allerzwaarste voor die moeder want vanaf dat je hoort dat je zwanger bent wordt je nog eens extra daaraan herinnert.

Heel heel heftig allemaal.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 08-03-2011 22:14

Ja idd, ik wil er ook zeker niet over oordelen, en vind dat een ieder moet doen wat hij wil, en kan me alles ook voorstellen. Een kind van een verkrachter, je moet er niet aan denken.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 08-03-2011 22:16

Nee bah. Ik ook niet. Allemaal weer stof tot nadenken meegekregen vandaag. Duik straks me bed in met me vriend na contact dat ik voor iemand ga leggen. Dat moet ik dan nog even doormailen. Morgen kom ik weer wat dingen posten.

Ik oordeel daar ook niet over, maar wil wel graag een mening erover hebben. Stel je voor dat het jou overkomt of iemand in je omgeving.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 08-03-2011 22:21

Ik ben altijd zo bang dat mening en oordeel zo dicht bij elkaar liggen.
En soms denk ik dan weer dat ik er niet over mag meepraten, als je zelf niet in die situatie bent geweest, dan kan ik nu zo hard mijn mening verkondigen, maar wie ben ik zelf in die situatie.

Dimitrov
Berichten: 223
Lid geworden op: 16-09-2010 20:10

Bericht door Dimitrov » 09-03-2011 19:17

Skye schreef:Die is nieuw voor me Mirre. Misschien weet Dimitrov het. Ik kan alleen een gokje doen door te zeggen dat het eer aantast.

Ik googlede net, en toen las ik iets over de duivel naar binnen halen...Zou dit kunnen kloppen?
Zo iets denk ik ook en anderen zijn niet van hetzelfde niveau als de J.G.
Zij zijn betere mensen :roll:
Voor de kinderen lijkt me dat echt niet pedagogisch verantwoord.

Indoctrinatie is een juist woord maar ja dat kan je naar mijns inziens ook zeggen van andere geloven...
En dan denk ik ook nog aan Sinterklaas...wel leuk voor de kinderen maar als ouder lieg je eigenlijk tegen je kinderen. En wat te doen als ze vragen of HIJ bestaat of niet.....als je zegt van ja hij bestaat ....en een kind voelt dat je de waarheid niet spreekt en jij zegt dat je dat wel doet......dan raakt een kind in de war....


tja als ik eenmaal begin........sorry
Maar ja zo denk ik nu er over ...als je het niet met me eens bent is oke hoor :wink:

UCH :D
Ik weet wie ik wil zijn, en handel daar naar.

Dimitrov
Berichten: 223
Lid geworden op: 16-09-2010 20:10

Bericht door Dimitrov » 09-03-2011 19:42

Kreeg ik deze week via de mail:

In deze wereld zal haat nooit beëindigd worden door haat,
maar door liefde; dit is een eeuwige waarheid...
Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede.

Boeddha

PS niet van Boeddha zelf hoor.... :roll:
Ik weet wie ik wil zijn, en handel daar naar.

Plaats reactie