Ruzie tot bedaren brengen...

Plaats reactie
Angela
Berichten: 88
Lid geworden op: 01-07-2011 14:00

Ruzie tot bedaren brengen...

Bericht door Angela » 03-07-2011 12:32

Het hoort hier niet, maar ik vind geen ander sectie om het te plaatsen.

Dit stukje vond ik op internet en ik vond het mooi om te delen.

Hoe breng je een ruzie tot bedaren?? Natuurlijk heeft iedereen zo zijn/haar manier om ruzie te maken of juist niet. Hier een trucje uit het boek van Barbara Brennan:
(welk boek staat er niet bij, het kan zijn uit Bronnen van licht of Licht op de aura)

Is iemand heel erg boos op je? Realiseer je dan dat in discussie gaan in het heetst van de strijd niet veel oplost. Je praat lekkerder als je allebei rustig bent. Dus het eerste wat je moet doen, is zorgen dat er weer rust in de tent komt. Hoe doe je dat?

1. Laat je energie in gedachten naar beneden zakken. Zo ver, dat je je aura voorstelt als een grote barbapappa. Vul je aura met de kleuren roze en groen, alles in gedachten, dan gebeurt het ook echt. Probeer de rust erin te voelen. bedenk ook nog een teflon laag op je aura ter bescherming voor de harde woorden van je ruziepartner. Deze twee dingen zijn bedoeld om jezelf te kalmeren en te beseffen dat je niets kan gebeuren: Wees Kalm en besef dat je niet in gevaar bent.

3. probeer geen verbinding te krijgen met diegene. Op dit moment zal dat alleen maar verkeerd worden geinterpreteerd. Bij ruzie communiceer je niet, maar probeer je alleen maar jouw eigen denkbeeld met geweld op te dringen aan de ander. Als dat niet zo is, dan is het geen ruzie maar een discussie! uiuiu:/ Die kun je voortzetten zonder schade voor een van de partners, dus hoef je niet verder te lezen.

4. houd op een rustige manier oogcontact en bevestig de woorden van je ruziemakende vriend(in) als je het ermee eens bent. Ga niet in op de andere woorden. Laat die wegvliegen. Als de boosheid weg is, kun je eventueel op verkeerde denkbeelden ingaan. Dit laatste is heel belangrijk. Laat merken dat je begrijpt wat diegene wil overbrengen. Hij of zij is blijkbaar nogal wanhopig geworden door het gevoel niet begrepen te worden voordat de ruzie begon. Misschien was het een slepend probleem. Misschien kwam het voort uit een onderliggend probleem. Hoe dan ook, begrip voor zijn/haar standpunt zal (meestal) meteen kalmerend werken.

5. Houd dit een tijdje vol. Een verandering in gedrag heeft tijd nodig om vruchten af te werpen. Ga niet, als je merkt dat het niet meteen het gewenste resultaat oplevert, vol in de aanval. Daarmee maak je je werk niet alleen ongedaan, maar de ander ook nog danig in de war: je was daarnet ineens zo begripvol en nu krijg ik de volle laag!

6. Als je allebei rustig bent, moet er natuurlijk wel een goed gesprek volgen waarin je echt naar elkaar luistert. Als je van elkaar houdt is dat allemaal best te doen, ook als het er echt heel somber uit ziet. Voor oplossingen in relaties, vriendschappen en andere betrekkingen is niet veel nodig: enkel en alleen de wil om het te laten lukken, aan beide zijden. Dat is liefde/vriendschap tegen alle waarschijnlijkheden in.
Allerbelangrijkste wijsheid is Liefde...

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 03-07-2011 13:56

Een mooi stuk Angela, bedankt.

Het is misschien vreemd, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik eigenlijk nooit ruzie met iemand heb...

Angela
Berichten: 88
Lid geworden op: 01-07-2011 14:00

Bericht door Angela » 03-07-2011 14:39

Hoi,
Zo vreemd is dat niet, ik heb dat ook niet.
Ik heb nog nooit ruzie met mijn man gehad, als ik dat vertel aan anderen, dan zitten ze mij aan te kijken alsof ik gek ben. Of ik krijg antwoorden als: nou, een goede ruzie is goed voor de relatie hoor!
Haha...............nou, ik vind het heerlijk zo. Zelfs met mensen waar ik niets mee heb of die in het verleden (en heden) mij niet mogen en dat laten blijken, heb ik geen ruzie. Zij proberen dat wel uit te lokken soms, (bijv. de ex van mijn man) maar ik hou mij daar altijd van af. Of ik loop dan weg of zeg gewoon verder niets.
Allerbelangrijkste wijsheid is Liefde...

Jewel
Hoofd Admin
Berichten: 336
Lid geworden op: 29-08-2010 13:26

Bericht door Jewel » 03-07-2011 17:06

hihi en dan worden ze nog kwader van als je dat doet.
Ik was vroeger een heethoofd! knalde er gelijk op los, heb ik nog wel eens moeite mee.
Maar toen vanwege mijn werk heb ik agressie therapie gedaan.
Het schijnt ook dat ik nog vol met boosheid zit is al meerdere keren tegen mij gezegd.
Word tijd dat ik daar eens mee ga afrekenen.

Angela
Berichten: 88
Lid geworden op: 01-07-2011 14:00

Bericht door Angela » 03-07-2011 17:45

Haha, ik was vroeger net zo hoor. Jeetje, ik zei werkelijk alles en nam geen blad voor mijn mond.
Maar door mijn huidige man, ben ik stukken rustiger. Hij gaf mij gelijk een oase gevoel, een gevoel van thuiskomen en daarna werd ik dus ook rustiger.

Toch mooi.
Allerbelangrijkste wijsheid is Liefde...

Jewel
Hoofd Admin
Berichten: 336
Lid geworden op: 29-08-2010 13:26

Bericht door Jewel » 03-07-2011 19:01

Ik ben ook iemand met haar op de tanden ik heb haar op mijn tanden zegt mijn moeder altijd :?
Heb ook aardig rugzakje dus dan heb je al snel de neiging om je steeds maar te willen verdedigen en daar word ik nou zo moe van.
Ik wil dat niet meer wil die stomme rugzak met al die boze gedachtes erin wel eens wegsmijten maar het achtervolgd je.

Ik ben ook alleen kan mij niet binden ik moet nog steeds die oase waar jij het over hebt vinden hihi.

Plaats reactie