Affirmatie

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 13-10-2010 20:29

Je hebt helemaal gelijk Skye, nooit geprobeert is natuurlijk niet weten of je iets kunt.
Het scheelt er heel erg aan met wat voor dingen je toch doorzet denk ik. Ik ben er zelf een groot voorbeeld van :oops: Ik heb geen rijbewijs omdat ik het gewoon doodeng vind op de weg, mensen zeuren altijd aan mijn hoofd probeer het nou, misschien valt het je mee en gaat het juist goed. Maar ik heb totaal niet de behoefte om het te proberen, misschien is het echt zo dat als ik les neem het goed gaat en ik er profijt van heb, maar ik heb echt zoiets van ik wil dat niet en ga het niet doen ook omdat een ander het normaal vind en raar als iemand geen auto rijdt.
Want zo is het ook vaak we moeten soms iets kunnen omdat een ander dat normaal vindt.
met zwemmen heb ik dan zoiets het moet geprobeert worden of misschien ook niet, , anders kun je verdrinken, maar met auto rijden, heb ik zoiets van je hoeft niet altijd iets te gaan doen omdat een ander iets gewoon vindt, ik vind het eng, heb er geen behoefte aan en klaar.

En ik denk dat er vele dingen bestaan die een ander vind dat we moeten kunnen, maar waarom?

Sommige dingen komen denk ik ook voort uit het onderbewustzijn, of uit vorige levens, en zijn gestigmatiseerd in de geest.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 13-10-2010 20:33

Ja, vaak moeten we dingen kunnen omdat het normaal is om te doen.
Je kunt niet overal goed in zijn zeg ik altijd tegen mensen. Mijn moeder heeft ook weleens geprobeerd mij dingen te laten doen waarna ik na een tijdje tegen haar zei, sorry maar ik moet aanvaarden dat dit niet mijn talent is.
Komt ook al heel anders over dan ik kan het niet.

Mijn moeder gilt al in de auto als een vrachtwagen van rechts komt. Terwijl iedereen weet dat die op de baan ernaast rijdt natuurlijk. Ze is uiteindelijk toch rijles gaan nemen om te kijken hoe het haar af zou gaan toen ze iets van 36 was. Nou, 4 of 5 x geprobeerd maar echt niks voor haar. Ik vind het heel mooi dat ze het geprobeerd heeft.

Mirre als je er echt zo bang voor bent zou ik het niet doen. Maar vraag je wel af waarom je zo bang bent en of het een gegronde angst is. Of probeer er achter te komen of die niet uit een ander leven kan komen. Zal je vast goed doen.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 13-10-2010 20:43

Ik ben precies zoals jouw moeder denk ik, als ik ernaast zit ben ik af en toe al een ramp. Mijn ogen zijn ook niet zo best dus ik kan bepaalde inschattingen soms moeilijk maken. Dat heb ik op de fiets soms al. als ik me dan bedenk hoe druk het op de snelweg is met al die autos, ik moet er niet aan denken.
Het zal misschien een ongegronde angst zijn maar het maakt me ook niet uit. Ik doe alles lopend of op mijn fietsje, en ga heel af en toe eens met de trein, wat ik prima vind want dan kan ik evengoed mijn boek lezen. Ook als ik morgen een rijbewijs zou kunnen krijgen, zou het van mij niet zo hoeven, ik heb er ook weinig behoefte aan.
Soms hoef je het waarom niet altijd te weten denk ik? Feitelijk kunnen we dan alles ontleden.
Ik ben nu in een boek bezig over stigmas uit vorige levens, en het grootste deel van onze handelingen en keuzes lijkt daar uit voort te komen.
Bij bepaalde angsten is het wel goed denk ik om te kijken waar het vandaan komt, maar bij sommige weer niet.

Bij dat auto rijden bijvoorbeeld, denk ik dan zelf nou en? Dan stel ik mezelf de vraag, wil je zelf echt auto kunnen rijden, of wil je het omdat een ander het raar vindt als je geen auto rijdt? En dan heb ik zoiets ik vind het niet erg, en zit er niet om te springen, en zou er ook als het wel kon niet eens echt de behoefte aan hebben.

Ik vind het wel een leuk onderwerp om over na te denken.
Zo lust ik ook echt geen vis, mijn man is een groot visliefhebber en snapt er soms niks van, ik denk dat het komt omdat mijn moeder het vroeger niet lekker klaarmaakte, maar of het dat is? Zelfs nu nog heb ik, Vis, nee ik hoef het niet, ook niet een ander soort dan mijn moeder klaarmaakte.
En proberen hoef ik het ook echt niet. Het is alsof mijn hersenen zeggen, Vis nee.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 13-10-2010 20:54

Nee dan zou ik het niet proberen. Ikzelf fiets ook altijd, lange afstanden met het openbaar vervoer. Mijn vriend vraagt geregeld aan mij, ga jij je rijbewijs halen? En ik zeg nee, ik denk het niet. Met de fiets en het openbaar vervoer is alles te doen en is vrijwel goedkoper dan de auto. Mits je niet te vaak hoeft of een abonnement hebt. Een auto kost onderhoud, wegenbelasting, benzine en noem maar op. Bovendien heb ik ook het beste voor met het milieu. Als we dan een keer samen ergens naar toe moeten, mag hij autorijden.
Als hij een keer ergens tegen aan rijdt kan ik zeggen dat mannen slechter zijn in rijden dan vrouwen. Gewoon als grapje hoor, want hij grapt er altijd zo mee. :wink:

Ik ben heel erg van het waarom, denk heel veel na over hoe iets in elkaar zit en waarom iemand iets doet etc. Komt voornamelijk door mijn nieuwsgierige en leergierige aard, maar ook door mijn vorige opleiding. Was een opleiding tot maatschappelijk werkster. Jouw waarom is gewoon dat je er geen behoefte aan hebt en verders rijden doodeng zou vinden.
Er zit eigenlijk altijd wel een waarom, is niet altijd nodig om te geven natuurlijk. Meer mensen zouden eens een trein moeten pakken en inderdaad lekker lezen. Geweldig is dat.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 13-10-2010 21:04

Ik ben ook altijd wel nieuwsgierig en wil meestal ook wel vaak weten waarom, maar soms is het ook gewoon goed zoals het is vind ik.
Ik zit zelf ook in dat soort werk en soms wordt ik niet goed van al die plannen en dingen die ik weten en uitzoeken moet :oops: soms moet je ook gewoon kunnen zeggen het is zo en het is goed denk ik dan zelf. De uitgangspositie is toch vaak iemand moet zich verder ontwikkelen en leren, maar soms denk ik laat iemand gewoon waar hij zich prettig bij voelt zolang het veilig en zelf gekozen is. Het waarom te weten uit nieuwsgierigheid heb ik dan zelf ook wel, maar vaak is het waarom, weer een reden om iemand toch iets te laten doen. van oh daarom wil je het niet? Dat telt niet dus dan gaan we het toch proberen :D

Jewel
Hoofd Admin
Berichten: 336
Lid geworden op: 29-08-2010 13:26

Bericht door Jewel » 17-10-2010 23:18

leuk kan niet ligt op het kerkhof dat zegt mijn moeder ook idd altijd!
Je kan meer als dat je denkt dat zegt ze ook vaak.
als je het niet probeert dan weet je het niet.

Leuk onderwerp dit.

Plaats reactie