Jullie religie?

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 17-10-2010 23:51

Bedankt voor de info Skye, interessant!

Ik vind intentie ook heel belangrijk maar het zet me gelijk aan het denken.
Wat vinden jullie, moet je alles wat je een ander aan pijn aandoet ook weer terugkrijgen?

Jewel
Hoofd Admin
Berichten: 336
Lid geworden op: 29-08-2010 13:26

Bericht door Jewel » 17-10-2010 23:52

Kijk maar naar Joan of Arc mooi voorbeeld is verbrand door de kerk vreselijk.. ik geloof echt in kruiden en natuur ik denk dat het nog beter helpt als de reguliere medicijnen.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 17-10-2010 23:54

Bij mij helpen alternatieve geneeswijzen beter. Bijvoorbeeld een olietje of kruiden tegen hoofdpijnen. Geneest mij sneller dan een paracetamol of ibuprofen. :)
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Jewel
Hoofd Admin
Berichten: 336
Lid geworden op: 29-08-2010 13:26

Bericht door Jewel » 17-10-2010 23:54

Nou ik denk wel dat als je veel lelijke dingen hebt gedaan dat je daar voor moet boeten, er zijn niet voor niets zoveel gezegdes wat je geeft krijg je terug etc etc etc...
Ik denk dat je dan een les moet leren in het hindoe geloof heb je dan een slecht karma en kom je in lagere kaste terug dus je gaat het slechter krijgen.
Eigelijk in alle geloven komt het op hetzelfde neer je wordt op een bepaalde manier toch gestraft met wat je hebt gedaan.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 18-10-2010 00:01

Om maar even een voorbeeldje te geven van mijn kant. Toen ik nog op het middelbaar zat, had ik een vreselijke mentrix. Zij maakte mij het leven zuur omdat ik anders was. Nu pas besef ik dat ze bang voor me was en haar ogen niet wou openen, maar dat is een ander verhaal.

Ik mocht mezelf niet zijn en alles pakte ze van mij af. Op het einde van het laatste jaar zouden we een examen klassenfoto laten maken. Van alle klassen die examen deden zeg maar. Zij hoorde ook op die foto maar was er niet vanwege ziekte. De hele week was ze er al niet. En daarna schommelde het echt enorm met haar gezondheid. Voor mij het bewijs dat ze uiteindelijk alles op haar dakje heeft gekregen. Om eerlijk te zijn ook geen greintje medelijden met haar gehad want ik wist dat ze hier zelf voor had gezorgd.

Ik zie het als de consequenties van je gedrag ondergaan. Zelfs als we fouten maken die we liever niet hadden willen maken, ondoordacht maakten, of onbewust, moeten we toch de verantwoordelijkheid ervoor nemen en de consequenties onder ogen zien. Zelfs bij het simpelste als je huiswerk niet maken of iets dergelijks. Of iemand na jarenlang getreiter ook eens laten struikelen.

Ik geloof ook wel dat die gezegdes er niet voor niets zijn. Maar ik geloof ook wel dat we niet bang hoeven te zijn voor karma, dingen die bij ons terugkomen. Het is een mooi anker om te hebben wanneer iemand ons opzettelijk pijn doet. Het herinnert ons eraan niet zomaar iets te doen of te zeggen, maar om na te denken.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 18-10-2010 00:05

Ik geloof ook wel in karma, maar niet zozeer als straf meer als les en reden om de vervolmaking te bereiken.
Karma zegt vaak ook dat je iets terug krijgt maar vaak niet op de manier waarop je iuets zelf toegebracht hebt, het komt als les terug om een bepaald gevoel ook eigen te maken.
Stel je hebt vroeger eens iemand zijn lievelingsknuffel in een boom gegooid, dan is het niet perse zo dat het bij jouw ook zo gebeurt denk ik. Maar dan misschien wel hetzelfde gevoel, machteloosheid en angst. Dat terugkeert.

Maar je leest ook wel eens dat je Karma inlost met liefdesdaden. Als jij tegenover dat hele verkeerde heel veel goed doet, lost het dan op?

Ik denk dat het uiteindelijk om inzicht gaat, je moet leren, en als je opeens beseft met heel je hart dat je fout bent geweest, krijg je het niet terug denk ik.

Ik vind persoonlijk dat de mensen die mij kwaad hebben gedaan het niet terug hoeven te krijgen, als ze inzicht hebben in hun daden dan is het voor mij oke, en buiten dat heb ik begrip dat bepaalde dingen lopen zoals ze gaan.

Skye
Gevorderd paramiepje
Berichten: 432
Lid geworden op: 04-09-2010 11:54

Bericht door Skye » 18-10-2010 00:07

Neen natuurlijk gebeurt het niet bij jou, het komt altijd terug in gevoel.
Vandaar dat mensen die jou pijn hebben gedaan, en het uiteindelijk zien, ook krijgen met gevoel. Het is niet zo dat mensen precies hetzelfde ook terug doen bij ze.

Iemand die een ander vermoord kan bijvoorbeeld erg lang last krijgen van nachtmerries en schuldgevoel, maar ik geloof ook wel erg sterk dat zo iemand kan veranderen. Om maar even een extreme op te noemen.
De enige wet is liefde, en liefde de wet.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 18-10-2010 00:35

Maar wat vinden jullie bijvoorbeeld, moet iemand die een ander bijvoorbeeld pest, ook zelf gepest worden? Of hoop je persoonlijk dat die ook zo een gevoel krijgt?

Jewel
Hoofd Admin
Berichten: 336
Lid geworden op: 29-08-2010 13:26

Bericht door Jewel » 18-10-2010 07:55

Ik ben nooit haatdragend geweest, ik gun iedereen liefde ook de mensen die mij vroeger hebben pijn gedaan.
Ik voel het zo ik ben niet degene die moet oordelen, dat laat ik wel over aan een hogere macht mocht die er zijn en ik denk van wel.
Vroeger als kind dacht ik wel van ik hoop dat jij iets ergs meemaakt, nu denk ik ach ze weten niet beter einde verhaal ik sluit het af en denk dan deze mensen passen niet in mijn leven.
Ik denk dat haat ziektes veroorzaakt, ik wil dat niet meer ik sluit me dan liever af voor deze mensen en ga door met mijn leven.
Ik denk dat uiteindelijk iedereen iets moet leren in dit leven.

Maar ik weet niet hoe ik zou denken als iemand waar ik van hou vermoord wordt ofzo! dan zou ik misschien wel tot andere dingen in staat zijn.
Hoop het nooi9t mee te maken in ieder geval.
Ik denk dat ik daarom zo ontzettend veel met dieren heb, ze doen je geen pijn oordelen niet en doden alleen om te eten niet uit plezier.

Mirre
Gevorderd paramiepje
Berichten: 462
Lid geworden op: 13-09-2010 21:20

Bericht door Mirre » 18-10-2010 08:54

Ik denk dat we er uiteindelijk niet over kunnen oordelen wat slecht opgebouwd karma is, ik ken zovele lieve mensen die ziek zijn of ellende meemaken, waaronder ik zelf. Niet alle ellendige dingen zijn straf denk ik, maar soms ook zelfgekozen levenslessen. Ik geloof niet in straffen, maar in lessen.

Ik weet nog dat ik in het ziekenhuis lag voor de bevalling van ons eerste kindje. ik kreeg daar de hulp van een verpleegster, ze behandelde me niet fijn. Ik lag gewoon te huilen in mijn bed, zo rot voelde ik me. Ze was verre van aardig, en gaf me echt een rotgevoel. Toen ik mijn dochter in mijn armen had was ik happy, maar toch blijft zo een rotervaring in het ziekenhuis wel hangen.
Wil het toeval dat er ontzettend veel verpleegsters op die afdeling werken, maar toch kreeg ik haar een paar jaar later bij mijn tweede kindje weer aan mijn bed. Ik schrok toen ik haar zag .Uitgerekend zij zou me helpen bij mijn bevalling. Hoe toevallig kan het zijn, als er zovelen verpleegsters zijn, en uitgerekend op die dag en op dat uur, een paar jaar later werkte zij weer.
Maar ze heeft me die keer uitstekend geholpen! Ik was ontzettend blij met haar! Ze heeft die eerdere keer helemaal goed gemaakt.

Dus denk ik dingen komen niet altijd bij je terug als straf, maar als kans. Nu had zij de kans om iets goed te maken, en op een andere manier te doen.
Het positieve verdrijft het negatieve. Mijn beeld bij haar was ineens helemaal verandert.

Plaats reactie