Oglivy

Hoogtepunten uit het nieuws
Plaats reactie
Dimitrov
Berichten: 223
Lid geworden op: 16-09-2010 20:10

Oglivy

Bericht door Dimitrov » 08-12-2011 19:37

Kijken jullie ook naar de Kinderfluisteraar??
Grappig vind ik dat ouders eerst maar eens naar zichzelf moeten kijken als ze een probleem ervaren met een kind. Soms hebben ze bepaalde periodes in hun leven nog niet verwerkt enz.
Kinderen kunnnen duidelijk veel voelen.

greetz
Ik weet wie ik wil zijn, en handel daar naar.

Angela
Berichten: 88
Lid geworden op: 01-07-2011 14:00

Bericht door Angela » 09-12-2011 10:18

Ja, ik kijk elke week. Ik leer ervan.
Ik weet namelijk zelf hoe iets in een kinderleven kan gaan werken, als ouders en/of broertjes en zusjes dingen tegen elkaar zeggen, die eigenlijk leuk bedoeld zijn maar voor mij absoluut niet geweest is.
Zeker als je net geboren bent, neem je dat onbewust in je op.

En zoals gisteren, dat jochie die eigenlijk het liefst weer terug krijgt in de baarmoeder......de moeder zegt dan: nee, ik kan je niet terug stoppen hoor!

Dit is voor het kind erg confronterend!

Het is ook heel logisch als je bedenkt dat als ouders hun eigen ervaringen niet hebben kunnen verwerken, dit kunnen projecteren op het kind.

Op deze manier krijgt het kind familie-karma mee. Ik weet er alles van. Ik heb emoties in mij die absoluut niet van mij zijn, maar van mijn moeder. Door Nei-therapie wil ik ooit dit nog eens kwijt raken, maar ik kom of ben er nog niet aan toe. Dat het moet gebeuren, is wel zeker!

NEI is de afkorting van Neuro Emotionele Integratie. Het is een methode om onverwerkte emoties, de oorzaak van emotionele en vele lichamelijk klachten op te sporen en los te laten.
Het kan dus te maken hebben met je eigen emoties, maar ook de familie emoties.
Allerbelangrijkste wijsheid is Liefde...

Dimitrov
Berichten: 223
Lid geworden op: 16-09-2010 20:10

Bericht door Dimitrov » 10-12-2011 17:33

Leuk dat je reageert Angela!

Heel leerzaam inderdaad :o

Ik hoop dat het lukt met NEI.

Dat die kleintjes zoveel oppikken!!

:wink:
Ik weet wie ik wil zijn, en handel daar naar.

Angela
Berichten: 88
Lid geworden op: 01-07-2011 14:00

Bericht door Angela » 10-12-2011 19:26

Baby's kunnen in de baarmoeder al dingen oppikken. Zo ongewoon is dat niet.

Ik zelf heb een ervaring als baby, ik pikte ook dingen op die ik beter niet had kunnen oppikken. En ik voelde als kleine de gemoedstoestand van familieleden al aan.

Het kan je vormen maar het kan ook negatief voor je zijn.
Allerbelangrijkste wijsheid is Liefde...

Dimitrov
Berichten: 223
Lid geworden op: 16-09-2010 20:10

Bericht door Dimitrov » 10-12-2011 19:34

Ik wist eerst niet dat het zo belangrijk kan zijn wat de kinderen zo vroeg al kunnen oppikken...dus dat heb ik weer geleerd :D
Ik weet wie ik wil zijn, en handel daar naar.

Plaats reactie