Hoe werk ik in de praktijk

Is er leven na de dood? Kan je contact krijgen met overledenen en hoe? Voor al je vragen en filosofieën omtrent het mediumschap kan je hier terecht.
Plaats reactie
Angela
Berichten: 88
Lid geworden op: 01-07-2011 14:00

Hoe werk ik in de praktijk

Bericht door Angela » 11-12-2011 13:12

Loes van Loon is een zeer bescheiden mens maar een heel goed medium, die haar eigen stijl van readen heeft. Zo heeft elk medium een andere stijl.
Ik dus ook. Ik heb een meer psychologische stijl van readen, ik ga meer in op de dingen die op dat moment bij iemand spelen.
Terwijl een ander medium misschien meer op de dagelijkse dingetjes zit.
Het mooie is dat ik ook de lichamelijke aspecten te horen en te voelen krijg, die vaak in verband staan met de psychologische kant van het verhaal.
Daarbij krijgen cliënten zoals ik dat noem "nazorg", iets wat je natuurlijk bij anderen die even een foto lezen, niet krijgt. Ik geef de mensen handvatten, maar ook tips en geruststelling, ideeën en stof tot nadenken.
Eigenlijk zijn mijn readings al een vorm van spirituele coaching, wat ik dus ook doe in de praktijk.

Ik heb zoveel readings gedaan, en ik krijg dingen op een speciale manier te horen. Ik zal het proberen uit te leggen. Ik kan uiteraard niets over readings vertellen van cliënten van mij, want ook ik heb geheimhouding. Maar voorbeelden kan ik wel noemen. Voorbeelden zijn in het kort weergegeven, dus het is niet zo heel simpel als het lijkt. En uiteraard was dit niet het enige uit de reading, maar dat begrijpen jullie wel, hoop ik.

Voorbeeld 1.
Een dochter wil een reading van een overleden vrouw. Om te weten of ik contact met haar kan krijgen en of ik dan de juist persoon voor me heb, krijg ik dingen door. Ik krijg dan bijv. dingen te ruiken, dat was plas/urine. En daarna krijg ik dan te voelen dat mijn linkerbeen mist. Blijkt de vrouw suiker te hebben en een geamputeerd been daardoor. Dit klopt dan met de vrouw in kwestie.

Voorbeeld 2.
Een reading van een overleden jongen van 16 jaar. Ik zie hoe de familie om zijn kist heen staat, ik krijg ook door dat hij zich zelf van het leven heeft beroofd en ook precies hoe.

Voorbeeld 3.
Een reading van een levend persoon. Ik word op mijn stoel heen en weer geslingerd en ik draai op mijn stoel rondjes. Daar kan ik niets aan doen, dat wordt met mij gedaan door of mijn Gids of door een overleden persoon.
Blijkt dat ik dus uit moet zoeken waarom dit gebeurd en of ik dit kan vertalen in woorden. De vrouw in kwestie heeft chaos in haar hoofd op dat moment, wordt heen en weer geslingerd tussen bepaalde dingen in het leven en ze draait daardoor in cirkeltjes.

Voorbeeld 4. (een klein voorbeeld van eigen familie)
Een reading gedaan voor mijn eigen zus, van mijn overleden zwager,. Nu ga ik daar niet te veel over zeggen, maar mijn zwager liet mij gas ruiken. En gaf daarbij aan dat de ketel gemaakt moest worden, want anders zou het wel eens fout kunnen gaan.
Blijkt dus dat mijn zus de ketel al een paar keer had nagekeken maar dat ze niets konden vinden. Na de reading nogmaals de ketel na laten kijken en bleek dus toch dat er iets niet goed zat.

Voorbeeld 5.
Laatst op locatie een huis mogen reinigen. Toen ik binnenkwam wist ik gelijk al wie er aanwezig was en waar ze stond. Ik ben, na het eerste gesprek met mijn cliënt die in het huis woont, in contact gekomen met de aanwezige vrouw. Zij liet mij dingen voelen (nare dingen zoals hoe ze is overleden, maar ook dat ze verlamd was) en die heb ik opgeschreven. Na dit het contact ben ik weer naar mijn cliënt gegaan in de woonkamer en samen hebben we erover gesproken. Bleek het duidelijk haar oma te zijn!

Zo werkt het dus. Ik ben heel erg goed in ruiken van dingen, maar ook word ik op allerlei manieren "gebruikt" om zo het juiste door te krijgen. Ik ben heldervoelend, helderruikend, helderziend, helderhorend.

Zo heeft elk medium zijn eigen werkwijze. Dit kan omdat de Gidsen al jaren bezig zijn om dit te ontwikkelen bij diegene. Alleen als jij er klaar voor bent, zal je merken dat je readings kan gaan geven of dat er dingen op je pad komen zoals bij mij.
Dat je mensen ontmoet die je kunnen helpen, of dat je opeens iets in de krant ziet van een cursus waar jij dan veel aan zal hebben.

Over twijfel.
Je moest eens weten hoe lang ik over mijzelf getwijfeld heb, of ik het allemaal wel juist had en deed. Als je mijn gastenboek eens leest, zul je zien dat ik helemaal geen twijfel hoef te hebben en zelfs mijn man vertelde mij dat keer op keer. Nu, met een eigen praktijk, twijfel ik echt niet meer. Maar ik blijf het wonderbaarlijk vinden dat ik dit mag en kan doen.

Over helderziendheid.
Er is vaak verwarring rondom dit woord. Mensen denken vaak dat als je helderziend bent, dat je dan de toekomst kan voorspellen. Niets is minder waar. De toekomst maak je altijd nog zelf.
Wat houdt het dan wel in?
Een Gids kan een medium dingen laten zien die een boodschap in zich dragen. Zo kan een medium beschrijven hoe een overgegane ziel er uit gezien heeft en zal diegene die op consult is deze beschrijving kunnen plaatsen. En zo zijn er onnoemlijk veel dingen die Gidsen kunnen laten zien.

Verder kan men geen tijd benoemen, aan GeneZijde bestaat immers geen tijd. Men kan dus nooit voorspellen wanneer je overlijdt, wanneer je ziek wordt of wanneer je rijk wordt of wat dan ook.

Op mijn website van de praktijk staat door mij het volgende:

Mijn aanpak:
Alleen wanneer er toestemming is wordt er een reading gedaan. Om in verbinding te gaan met de andere persoon wordt er een foto gebruikt. Tijdens de reading wordt als het ware de informatie gelezen die uw ziel wil vertellen.

De informatie die wordt oppakt, kan worden weergegeven in de vorm van beelden, gevoelens of innerlijk weten. Omdat ik samenwerk met mijn Gids zal ik van hem het een en ander te horen krijgen. De verkregen informatie wordt door mij opgeschreven. De informatie wordt gedeeld met de klant zodat er een bewustwordingsproces op gang kan komen. Een foto reading geeft inzicht in onbewuste patronen. Hierdoor kan duidelijk worden waarom een kind of ouder bepaald gedrag vertoont.

Ik wil u er op wijzen dat als u een foto wilt laten lezen van iemand anders dan uzelf en deze persoon is in leven, ik toestemming nodig heb van deze persoon.

Wat kunt u verder van mij verwachten:
Nadat u de reading via de mail heeft gekregen en u heeft deze op uw gemak en met uiterste zorg gelezen, het liefst een paar dagen heeft weggelegd en weer eens gelezen heeft, maar u zit nog steeds met een aantal vragen, dan kunt u contact met mij opnemen. Ik noem dit de belangrijk en noodzakelijke "nazorg" die ik u wil geven en zit bij de prijs inbegrepen.

Wat kunt u niet verwachten:
Verder wil ik u duidelijk maken dat ik afhankelijk ben van hetgeen ik doorkrijg en wat bij degene die de reading aangevraagd heeft, op dat moment in zijn/haar leven speelt.
Ik kan de toekomst niet voorspellen en heb ook de waarheid niet in pacht. De toekomst maak je zelf en wanneer je met zware emotionele problemen zit, zul je je eigen verantwoording moeten nemen en tijdig op zoek moeten gaan naar professionele hulpverlening.


Wat ik nog kwijt wil is het volgende:
Er zit veel kaf tussen het koren. Dat wil zeggen dat er veel mensen zeggen medium te zijn, terwijl ze dat niet zijn. Plus dan ook nog eens zo veel durven te vragen voor een reading, dat je je moet afvragen waarom deze mensen dat doen.

Wanneer je een echte reading zou willen om de volgende redenen:
* Om de oorzaak van een probleem te achterhalen.
* Om een innerlijke onbalans inzichtelijk te maken.
* Ter ondersteuning van je spirituele groei.
* Om contact te kunnen maken met een overleden dierbare.

geef ik de tip mee om bij diverse praktijken te informeren. Bel ze op, ga na of ze jou een vertrouwd gevoel geven. Is dit niet het geval, dan bel een volgende praktijk/persoon op.
Zorg ervoor dat je via hun website, hun volledige gegevens te lezen krijgt, dat je kan terugvallen op hun telefoonnummer of email adres als er wat met je aan de hand is. Zorg ervoor dat het gewoon professioneel is wat je ziet, dat het wat uitstraalt en dat het vertrouwend is. Dat is zo belangrijk!!
Een reading laten doen, doe je niet zo maar even voor de lol. Zorg er dan ook voor dat je niet iemand treft die het voor de lol doet. Het is zoveel meer en vaak beseffen mensen dat niet en dat is zeer jammer.


Ik hoop dat jullie het interessant vonden om te lezen.
Allerbelangrijkste wijsheid is Liefde...

Aponi
Beginnend paramiepje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27-12-2011 02:57

Bericht door Aponi » 27-12-2011 23:57

Mooi en inderdaad interessant om te lezen.
Ik herken wel het een en ander,
hoewel ik niet helemaal hetzelfde werk.

Angela
Berichten: 88
Lid geworden op: 01-07-2011 14:00

Bericht door Angela » 28-12-2011 11:49

Zo heeft ieder zijn eigen specialiteit. Ik kreeg een aanvraag of ik via een foto kan nagaan waar een poes is gebleven.
Dat is dus niet mijn specialiteit en dat heb ik ook gezegd. Ik ben afhankelijk van wat ik doorkrijg en daar kan ik verder niets aan veranderen.

Ik ben meer van de psychologische kanten. Ik leg linken tussen lichamelijke ongemakken en het spirituele.
Bij de dieren is het zo dat ik praat voor hun, wat zij vinden en denken en waar zij mee bezig zijn. Eigenlijk ook een soort van psychologie, maar dan bij de dieren.

Mag ik vragen hoe jij werkt?
Allerbelangrijkste wijsheid is Liefde...

Aponi
Beginnend paramiepje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27-12-2011 02:57

Bericht door Aponi » 30-12-2011 20:39

Angela schreef:
Mag ik vragen hoe jij werkt?
Ik heb mijn werkwijze even voor je onder "magnetiseren" geplaatst.

Plaats reactie